mijn droompaardje - CPL??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

luron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:18

Symptomen zijn er wel naar hoor wordt regelmatig niet als cpl onderkend....om de zoveel tijd behandelen met sebacil zodra hij gaat stampen. Verder 24/7 vrije uitloop zodat het oedeem niet opstapelt en de mijne krijgt een kruidenmengsel van goudsbloem en kleefkruid met wat spelt! Suikers miniseren. Tis een alom bekend probleem bij de tinkers en de trekpaarden alleen wordt dat naar mijn idee misschien wel stilgehouden ras kwalen zijn ze nooit blij mee natuurlijk....heb de mijne al 13 jaar en kan het nu al 2 jaar middels de kruiden goed houden zodra ik er mee stop komen de plekken weer terug, huidplooien zullen nooit weg gaan maar ze worden ook niet dikker;) mijn tinker is nu 19. Er is een Belgische dierenarts welke het onderzocht heeft, de meeste reguliere dierenartsen wimpelen het af net als dat homeopatische druppels niet zouden werken....ik weet wel beter. Ps ik ben geen dierenarts en heb jouw paard natuurlijk niet gezien van een foto is het niet te beoordelen, deel alleen mijn mening;)
Succes ermee!

Calanddra

Re: mijn droompaardje - CPL??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 11:46

Bedankt voor de reacties!

Ik ga idd eerst even de behandeling met sebacil afmaken en kijken hoe het gaat. Er loopt ook iemand op stal die homeopathische geneeskunde heeft gedaan dus die wil ik ook nog even laten kijken :)

Ik had ook sowieso al die kruiden besteld waar ik goede reacties van had gelezen hier op bokt (chevadonyll), dus dat wil ik sowieso ook gaan geven.

Het viel me idd op dat beide dierenartsen niet echt op het woord CPL reageerden, enkel dat dat het niet was. Ik heb door proberen te vragen, maar dat werkte ook niet.

Iig is het belangrijkste dat de mijt weggaat, dus daar gaan we eerst mee aan de slag :)

Lastige is helaas dat er in deze regio geen plek is waar ze dag en nacht buiten kunnen staan met schuilstal (zeker met regen als vandaag is dat echt wel nodig, plus dat ze dan ook in de modder staan en dat lijkt me nou ook niet echt bevorderlijk voor zn kootholtes). Hij staat nu idd op stro, is een andere bodembedekking beter?

Helaas zijn ook de weides van de stallen in de regio (ik ben helaas afhankelijk van de fiets en werk fulltime dus moet in deze regio blijven) erg kaal aan t worden. Laatst heeft Bart een nachtje buiten gestaan met zn vriendje, maar zn buik was vreselijk opgetrokken toen we ze eruit haalden. Hij heeft gewoon niet genoeg kunnen eten en hij is al zo smalletjes....Bijvoeren op de weide mag ook niet ivm de andere paarden.
http://i48.tinypic.com/20pmjc.jpg

Ik voer m nu ook seniores priores en muesli, in de muesli zitten weinig suikers en eiwitten :)