Symptomen zijn er wel naar hoor wordt regelmatig niet als cpl onderkend....om de zoveel tijd behandelen met sebacil zodra hij gaat stampen. Verder 24/7 vrije uitloop zodat het oedeem niet opstapelt en de mijne krijgt een kruidenmengsel van goudsbloem en kleefkruid met wat spelt! Suikers miniseren. Tis een alom bekend probleem bij de tinkers en de trekpaarden alleen wordt dat naar mijn idee misschien wel stilgehouden ras kwalen zijn ze nooit blij mee natuurlijk....heb de mijne al 13 jaar en kan het nu al 2 jaar middels de kruiden goed houden zodra ik er mee stop komen de plekken weer terug, huidplooien zullen nooit weg gaan maar ze worden ook niet dikker;) mijn tinker is nu 19. Er is een Belgische dierenarts welke het onderzocht heeft, de meeste reguliere dierenartsen wimpelen het af net als dat homeopatische druppels niet zouden werken....ik weet wel beter. Ps ik ben geen dierenarts en heb jouw paard natuurlijk niet gezien van een foto is het niet te beoordelen, deel alleen mijn mening;)
Succes ermee!