Nakomeling Hemmingway

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:40

Useful schreef:
Leuk om verschillende nakomelingen te zien!
Ik heb een 8-jarige Hemmingway x Metall ruin van ong. 1.75, deze heb ik nu iets meer dan een jaar in mijn bezit. Ben er erg blij mee.
We zijn vorig jaar oktober in de B dressuur gestart en binnenkort gaan we M1 starten.
Zazou is een braaf paard met enorme looplust en een sterk achterbeen. Maar ook een ontzettende haarbal en is snel wat aan de magere kant.
Op wedstrijd soms wat druk, maar blijft erg fijn te rijden.

http://imageshack.us/a/img6/4839/dsc03665001.jpg

[ Afbeelding ]

Wow, dit is een kopie van de mijne! Alleen is die van mij 1.70, en Hemmingway x Guidam.

Die van mij is ook een haarbal en mager met een koeienkontje, maar wel een schatje. :')
Idd erg veel looplust maar wel heeeeel braaf en eerlijk, <3

Afbeelding

Afbeelding

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:46

Vind toch dat ze allemaal wel veel van elkaar weg hebben. Mooi compact en bespierd, aansprekende koppies. Veel haar, sterke achterbenen en looplust. Mijne is niet altijd even braaf, wel eerlijk, maar een duidelijke eigen wil. Das niet erg, maar ze is soms zo vreselijk snel...ben wel al menigmaal onvrijwillig afgestegen :oo. Zijn wel periodes dat ze doodbraaf is en periodes dat ze gewoon een eigenwijze muts is. Zie het altijd al aan haar hoofd voor ik begin, of we lekker aan het werk kunnen, of dat het een opvoedkundig ritje wordt. Verder is ze heel stoer. Absoluut niet bang maar eerder nieuwsgierig als er vreemde dingen zijn. Dat is wel fijn, aangezien ik ook met haar wil gaan crossen :))

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:30

Mijn handen jeuken ook al om te gaan scheren, maar ik wacht nog even tot begin oktober (en dan half november nog een keer).
Met Taartje heb ik juist moeite om haar in model te houden, wordt snel te dik. Afgelopen zomer heeft ze met een graasmasker gestaan, en dat heeft goed geholpen. Ze krijgt in totaal 1 schep Equiral Stud brok per dag en een 1/2 Staypower muesli van Dodson&Horrell, in combinatie met droge kuil.

Anja_Joost

Re: Nakomeling Hemmingway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:05

Dat van die haarbal herken ik heel erg!
Joost heeft een flinke bos manen die ik regelmatig moet uitdunnen.
Zijn vachtje begint ook al aardig te groeien met dit koude weer :(
Ook Joost is gauw wat schraal.
Vind ze allemaal wel wat van elkaar weg hebben :j

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:25

Zo een aantal nu al geschoren, dan heb ik nog geluk met mijn haarbal :D
Hij zit nog redelijk kort in zijn vacht, dus ik denk dat ik het ook dit jaar met 1 keer scheren haal.
Ik vind ook dat veel paarden wel wat van elkaar weg hebben. Alleen is Zazou wel redelijk lang, op de foto in dit topic valt het wel mee. Tijdens het rijden is één van de moeilijkste punten om hem goed bij elkaar te rijden.
Vooral in deze tijd wordt die snel schraal, hij krijgt per dag 3 scheppen biks, halve schep maisvlokken met lijnzaadolie, in combinatie met droge kuil, maar er zouden toch nog een aantal kilo's bij mogen. :j

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 16:00

Leuk al die berichtjes ;)

Met ons paard hebben we nogal pech..die heeft 2 versleten kootgewrichten en hoefkatrol 3 (wat nog niet tot uiting is gekomen..houden zo) Ik hoorde overgens van een oude stalgenoot dat dit ook een hemmingwaykwaal is de slijtage..nu weet ik niet of dit klopt want aangezien ze verleden gooien we het daar op.We hebben hem sinds juni dus hebben en geen goede start :( het schrale is dus waarschijnlijk een hemmingway kwaaltje...ik gooide het op hij heeft gewoon totaal geen spieren wat gedeeltelijk natuurlijk ook wel klopt. Het eerlijke en werkwillige herken ik ook alleen dat haarbal gedeelte...tot nu toe staat hij nog vrij kort in zijn vacht, vooral vergeleke ons andere paard dat al een beertje begint te worden.

Ben benieuwd naar nog meer reacties!

Edit: Het valt me overgens ook op dat ze bijna allemaal 2 witte achtervoetjes/sokken hebben

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:08

Hier maar weer het bewijs van de veelzijdigheid van een Hemmingway:

Twee weken geleden tijdens een dressuurconcours:
Afbeelding

Gisteren tijdens een cross:
Afbeelding

Balen van je paardje Danielledm, hoop dat je nog een poos plezier van m kunt hebben.
Hoe gaat het met jullie Hemmingway'tjes?

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:30

Danielledm, hoe is het met je paard? Wat ik kan achterhalen, fokt Hemmingway juist hele gezonde, sterke paarden.... misschien scheutje van moederskant... Ik hoop dat je toch veel plezier van hem hebt.
En Anja-Joost, Joost is leuk! Gaaf dat je ook meer disciplines start, daar zijn ze voor gemaakt en het houdt ze fris in het kopje.

Taartje heb ik 6 oktober al geschoren, pikzwart en glimmen..... <3 Het haar groeit echter nog iets door en half november ga ik haar nog een keer doen.
We hebben de laatste wp in L1 binnen en gaan in december L2 starten (ook bitloos). Verder lekker bezig met springlesjes, buitenritjes over weg of aan zee, en pas weekje in Groningen geweest om vriendin mee te nemen met de eerste buitenritjes met haar jonge paard. Op 18 november ga ik een demo bitloos rijden geven tijdens Paard&Koets in de Brabanthallen. Allemaal avonturen..... :=

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 19:03

Taar_tje schreef:
Danielledm, hoe is het met je paard? Wat ik kan achterhalen, fokt Hemmingway juist hele gezonde, sterke paarden.... misschien scheutje van moederskant... Ik hoop dat je toch veel plezier van hem hebt.
En Anja-Joost, Joost is leuk! Gaaf dat je ook meer disciplines start, daar zijn ze voor gemaakt en het houdt ze fris in het kopje.

Taartje heb ik 6 oktober al geschoren, pikzwart en glimmen..... <3 Het haar groeit echter nog iets door en half november ga ik haar nog een keer doen.
We hebben de laatste wp in L1 binnen en gaan in december L2 starten (ook bitloos). Verder lekker bezig met springlesjes, buitenritjes over weg of aan zee, en pas weekje in Groningen geweest om vriendin mee te nemen met de eerste buitenritjes met haar jonge paard. Op 18 november ga ik een demo bitloos rijden geven tijdens Paard&Koets in de Brabanthallen. Allemaal avonturen..... :=

Het gaat helemaal niet goed met hem..loop constant met pijn en die achterhand is ook een raadsel. In overleg met een dierenarts hebben we besloten er mee te stoppen. Morgen gaat hij weg helaas....

Pytje

Re: Nakomeling Hemmingway

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:06

Wat ontzettend klote zeg. Heel veel sterkte!