melody geboren 19 -06 - 2012 RIP 19-06-2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:10

Ik zou de foto's even in link zetten. Niet iedereen kan hier tegen..

Wel heel veel sterkte, het was een prachtig veulen.. :(:)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:14

stalmiracle schreef:
Heel veel sterkte! Volgende x het paard de laatste 2 weken snachts op stal doen!

\
daar voorkom je geen problemen mee imo.
in de stal kan er juist ook weer vanalles mis gaan, niet dat ik nu mensen bang wil maken die hun dragende merrie op stal hebben staan.
hier zijn de veulens tot nog toe, buiten geboren.
ik slaap de laatste periode van de dracht, in een caravan die bij de paddock en wei staat. Tot nog toe is het gelukt om bij de geboortes te zijn.

heel veel sterkte, wat onwijs zuur om je veulen te verliezen.

Gentle_Vival

Re: melody geboren 19 -06 - 2012 RIP 19-06-2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:16

Vrezelijk om dit mee te maken zeg!
Heel veel sterkte met het verlies!

emilybuysse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 15:55

bedankt.
mama heeft er helemaal niks om getreurd, van in begin al niet. denk dat er misschien toch iets mis was met het veulen, misschien iets te vroeg.

heb ook gekeken toen ze geboren was en rond de waterbak niks van sporen van veulentje (was net nogal drassig) dus denk dat het gewoon bij bevalling recht in de waterbak gevallen is en al overleden was, want is net aan m'n poort en van minste beweging dat niet klopt bij de paarden gaan m'n honden tekeer en heb ze die ochtend niet een keer gehoord.

stalmilagro

Re: melody geboren 19 -06 - 2012 RIP 19-06-2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:54

hoe komt het dat je niet weet wanneer ze was uitgerekend dan?
en nogmaals ... misschien toch beter volgende keer als ze weer drachtig is om haar in de nacht op stal te zetten ... het had ook overdag kunnen gebeuren, maar dan zijn er misschien vaker mensen bij en gelukkig dat je merrie het zich niet zo aan trekt! anders zou het helemaal sneu zijn om haar ook nog te zien lijden

emilybuysse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 19:51

had ze uit de hand laten dekken en ze is erna niet meer hengstig geworden, dus daarna liep er de hengst gewoon bij, maar blijkbaar was ze toch niet vol, geen idee hoe het kwam, ofwel is vrucht nog afgekomen. en is ze later herdekt.

het is 's morgens gebeurd dusja, 's nachts opstal zetten zou geen nut gehad hebben vrees ik hoor. ik sta elke dag op om 5 uur en is gebeurt tussen half zes en zeven uur dertig. terwijl er ook geen tekenen waren van bevalling, zelfs niet om half zes.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:52

mang schreef:
Ik zou de foto's even in link zetten. Niet iedereen kan hier tegen..

Wel heel veel sterkte, het was een prachtig veulen.. :(:)

Zet ze idd maar even in een link, ik wist niet dat ik dit zou zien en ik schrok toch behoorlijk.

Wel veel sterkte ermee.