Drachtig of toch niet??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:26

bonikaodin schreef:
chanel1985 schreef:
Staat ze soms gewoon niet hengstig?

Dan kunnen ze ook melk afgeven, door de hormonen, mijn merrie heeft dit ook soms.

ze is nog niet hengstig geweest nee.. ;)

Dus je hebt haar nog nooit hengstig gezien sinds je haar hebt, hoe weet je dan dat dit geen tekenen zijn van hengstigheid?
Misschien zijn haar uiers altijd iets dikker als ze hengstig staat.
Heb de indruk dat je alleen wilt horen dat ze drachtig is. ;)

bonikaodin

Re: Drachtig of toch niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 20:32

wie zegt dat ik haar niet hengstig heb gezien? dat heb ik. en nee dit is geen teken voor haar.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:38

Ah, ok, sorry Dat leidde ik ong. af op je antwoord op mijn vorige vraag, daarom dat mijn laatste reactie ook in een vraagvorm was?
Maar de enige die uitsluitsel kan geven is een dierenarts, laat je het weten wat de uitslag was?

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 22:02

chanel1985 schreef:
Ah, ok, sorry Dat leidde ik ong. af op je antwoord op mijn vorige vraag, daarom dat mijn laatste reactie ook in een vraagvorm was?
Maar de enige die uitsluitsel kan geven is een dierenarts, laat je het weten wat de uitslag was?

;) ja ik had hem vanochtend al gebeld.. maar hij was in een andere plaats ( woon in noorwegen dus de afstanden zijn een beetje groot) maar ik doe hem morgen weer even bellen, en ga zo weer bij haar kijken. ze stond een uur geleden nog lekker rustig in de stal.. zelf heb ik niet echt het gevoel dat ze drachtig maar we wachten af :P

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:12

Jouw paardje lijkt me inderdaad ook meer schijndrachtig als drachtig.

Laat je dierenarts haar opvoelen. De beentjes van het veulen moeten goed voelbaar zijn, mocht ze zover zijn.

Beweegt har buik?

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 15:15

dinsdag komt de dierenarts om te kijken, ik heb toch even wat beter gekeken en het is nog geen melk maar zo'n drap... heb er foto van dus kan het er vanavond opzetten. een vriendin van me drukte op de buik en toen bewoog er wat, verder wel gezien dat er wat bewoog maar goed kan ook wat anders te zijn. vrienden van me zegge dat het 95% op veulen maar ik denk echter dat het schijndracht is. maar we zullen zien :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:19

VVDD ---> KS - MK

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:38

Ik kocht een pony en een paar maanden later had ze dikke uiers enz. kwam echt veel melk uit, manege-eigenaar voelen, en ja hoor, we voelden echt bewegingen! Verwachtingen dat ze die nacht nog zou bevallen, dus grote stal klaargemaakt enz. En toen bleek ze schijndrachtig. Het was gewoon PRECIES een echte dracht (een dikke ronde buik had ze ook)

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 17:47

Geryon schreef:
Ik kocht een pony en een paar maanden later had ze dikke uiers enz. kwam echt veel melk uit, manege-eigenaar voelen, en ja hoor, we voelden echt bewegingen! Verwachtingen dat ze die nacht nog zou bevallen, dus grote stal klaargemaakt enz. En toen bleek ze schijndrachtig. Het was gewoon PRECIES een echte dracht (een dikke ronde buik had ze ook)

Echt? Jeetje. Tjaa we zien wel als wel veulen krijgen hebben we gelukkig genoeg ruimte :) maar de dierenarts gaat dinsdag voelen;) maarja ze heeft geen hele dikke.buik:p

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:57

Ja, en het ergste was nog dat ik me helemaal verheugd had op een veulen, al namen ging bedenken (ik was 9/10 jaar) :')

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 19:40

Geryon schreef:
Ja, en het ergste was nog dat ik me helemaal verheugd had op een veulen, al namen ging bedenken (ik was 9/10 jaar) :')

pff ja dat snap ik! naja ik ga zelf een half jaar naar het buitenland (hongarije) voor mijn paarden opleiding. Dus mijn paard gaat naar mijn vriendin toe en ik vind het al vreselijk om van mijn paardje te reizen .. en als er ook een veulen bij komt word het nog moeilijker want dan zie ik die niet helemaal opgroeien :P
dus ik wil wel een veulen maar zou fijn zijn als ik volgend jaar een veulen zou krijgen :P

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:23

En weet je het al?

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 08:19

Sandravm schreef:
En weet je het al?

Ja, ze is schijndrachtig:) gister was de dierenarts er en die zei dat ze alle bewegingwm in haar buik zelf maakte;) maar weet iemand hoelang een paardje schijndrachtig is?

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:48

Spijtig voor jou dat ze schijndrachtig is. Heb er hier ook eentje gehad begin dit jaar.

Ik heb haar aan het werk gezet om haar gedachten te verzetten en dat heeft geholpen. Misschien nog een paar weken.

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 20:45

Sandravm schreef:
Spijtig voor jou dat ze schijndrachtig is. Heb er hier ook eentje gehad begin dit jaar.

Ik heb haar aan het werk gezet om haar gedachten te verzetten en dat heeft geholpen. Misschien nog een paar weken.

oke, ze staat dag en nacht buiten en rij haar elke dag :) dus ik houd haar ook bezig :P en naja dan haal ik haar ook gewoon vaak naar binnen om wat te gaan wandelen met haar of kunstjes te doen.

voor mij is het niet echt spijtig want het was geen goede tijd voor mij om er een veulen bij te krijgen:P ga namelijk een half jaar Hongarije en dan doet mijn vriending op mijn paardje passen. en dan is een veulen niet echt handig erbij :P

Hoelang is die van jou al schijndrachtig ?

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:55

Het duurde bij onze merrie een paar weken. Ze had echt alle kenmerken van dracht. Bij haar duurde het een dikke maand. Dan begon het een beetje te normaliseren, zullen we zeggen.

chrisiee021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:58

dat je dat niet heeft gemerkt?
maarjaa, veel suc6

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 23:53

chrisiee021 schreef:
dat je dat niet heeft gemerkt?
maarjaa, veel suc6

naja het is ook schijndracht hea,, dus er zit niks :P maar goed ineens kwam er een heel klein buikje en melk.. en toen zag het eruit dat ze echt drachtig was.

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 23:56

Sandravm schreef:
Het duurde bij onze merrie een paar weken. Ze had echt alle kenmerken van dracht. Bij haar duurde het een dikke maand. Dan begon het een beetje te normaliseren, zullen we zeggen.

oke, ik woon zelf zeg maar wat verder van mijn paard vandaan en toen deed iemand op haar passen en die belde me op van kom maar hier heen want ze gaat vannacht bevallen.. dus toen ben ik dus gekomen en daar in de stal geslapen en ze was echt onrustig en had zich neer gelegd en haar hele buik bewoog zeg maar, leek wel of er een veulen deed schoppen/ of dat ze krampen had. dusja wij dachten ook echt dat er wat in zat :P

maar goed hopen maar dat het bij die van mij ook niet langer dan een maand duurt :P

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 06:56

Mijn merrie heeft het ook gehad.
Inderdaad afleiding en wat minderen in het voer heeft bij die van mij geholpen maar het heeft echt wel een paar weken geduurd hoor..

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 15:51

Polly schreef:
Mijn merrie heeft het ook gehad.
Inderdaad afleiding en wat minderen in het voer heeft bij die van mij geholpen maar het heeft echt wel een paar weken geduurd hoor..

Oke nou dan ga ik het ook maar zo proberen :) maar weet je ook waarom een paard schijndrachtig word ?