[TI] GCDHA

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 23:51

Zo, dat is niet zo netjes dat de leden niet weten dat ze geen bestaansrecht als stamboek meer hebben. :( en dat het samenwerkingsverband met ICS ltd van de baan is. We hadden toen inderdaad wel mail gehad dat dit zou gaan gebeuren, waar ik eerlijk gezegd ook tegen had gestemd, ik zag er geen meerwaarde in, maar waarschijnlkijk was het de bedoeling om zo het bestaansrecht als stamboek te houden <<)
Mijn hengst is daar ook goedgekeurd en ik heb dus ook nog helemaal niets hierover gehoord. :?

Dit is het eerste wat ik , als lid van GCDHA, er van hoor ( Lees) .
Ben benieuwd of we nu door dit topic misschien eindelijk geinformeerd gaan worden.

Ik geef ze het voordeel van de twijfel en wacht het maar even rustig af ;)

stipje :+

cp112

Re: GCDHA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 23:55

Ik vind het raar dat ze in de mail van de TS dus nog steeds geen concreet antwoord op de vraag hebben gegeven :? Niet erg netjes....

AliciaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 14:47

Zo, na mijn nachtje slaaprust zijn er wel veel berichten bijgekomen!

Ik vind het ook raar dat er niets wordt verteld aan de (toekomstige) leden. Op mijn nieuwe mail moet ik ook nog steeds antwoord krijgen en ik heb een beetje het idee dat ik die nooit ga krijgen ook.
Terwijl er op bokt dus, als ik het bericht van Ariebren goed begrijp, wel mensen zijn die betrokken zijn met het stamboek. Die zijn druk bezig met andere dingen die ik zie in de berichten (paarden raden ofzo) of reageren gewoon helemaal nergens op.
Nu lijkt het eigenlijk wel alsof ik nu alleen nog maar wil zeuren op het GCDHA, maar ik houdt niet zo van onrechtvaardigheid en oplichterij. Ik stond op het punt om lid te worden en naar een keuring te gaan. Dat had me dan veel geld gekost en niets opgeleverd?
Ik heb ook een mailtje naar het PVE (Sophie van der Ploeg geloof ik) gestuurd.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:32

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 23:08

POLLO schreef:
stipje....

Maak er maar een stuiter bal van.

De oprichters en eigenaren van het GCDHA en ICS ltd zijn nog steeds de mensen die het liefst het NSvT en ICS nederland onderuit willen halen.

Ben benieuwd waar Hanneke Scheltinga en Henk Jansen mee bezig zijn.

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:11

Ariebren schreef:
De oprichters en eigenaren van het GCDHA en ICS ltd zijn nog steeds de mensen die het liefst het NSvT en ICS nederland onderuit willen halen.

Nou nou , dat is wel heel negatief oordelen :O

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:23

maar als de GCDHA geen erkenning meer heeft kunnen ze toch ook geen paarden meer opnemen in hun stamboek want officieel is het geen stamboek meer of zie ik dat verkeerd?

en wat gebeurd er met de paarden die bij de GCDHA al jaren ingeschreven staan? is hun stamboek papier dan ook vervallen?

AliciaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 22:23

CoRiNa1983 schreef:
maar als de GCDHA geen erkenning meer heeft kunnen ze toch ook geen paarden meer opnemen in hun stamboek want officieel is het geen stamboek meer of zie ik dat verkeerd?

en wat gebeurd er met de paarden die bij de GCDHA al jaren ingeschreven staan? is hun stamboek papier dan ook vervallen?

Ik zou willen dat je antwoord kreeg hierop. Maar dat zal wel niet, want ik heb ook nog steeds geen mailtjes terug op mijn vragen. Voelt een beetje als doofpot en hopen dat het allemaal overwaait.

AliciaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 10:46

Helaas moet ik vertellen dat ik tot op heden inderdaad nog steeds geen reactie heb gekregen van het GCDHA. In overleg met een aantal personen heb ik besloten om dit door te spelen naar de instanties die hierover zeggenschap hebben.

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:37

Voor een "buitenstaander" ben je wel goed geïnformeerd over het wie, wat, hoe, welke instanties en personen & waarom moet ik zeggen :+ :+
Petje af hoor, er zijn maar weinig die zo snel zo erg op de hoogte zijn, de meesten kunnen er na jaren nog geen touw aan vast knopen :+
Hoewel het volgens mij ook geen offense is in NL om geen emails te beantwoorden.....
Zo heb ik eens een klein jaar(!) op antwoord van ICS-NL gewacht, ondanks meerdere emails van mijn kant en betaling van hetgeen waarop ik aan het wachten was..... Een klein jaar na mijn betaling en mijn initiële email (met in de loop van de tijd nog zeker 10 andere mails) kreeg ik eindelijk antwoord, dus misschien moet je nog even geduld hebben en werkt het bij andere stamboeken ook zo :+

AliciaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 11:55

Dat is dan wellicht een voordeel van een gekneusde pols en daarom op de bank moeten zitten in het weekend. Ik heb dus van alles en nog wat zitten lezen en nakijken. Misschien raar om te doen, maar het interesseert me wel. En daarbij, zeg ik iets verkeerds tegen jou persoonlijk dat er allemaal van die smileys in je bericht staan? Dat je een probleem had met het ICS nederland heb ik inmiddels wel gezien uit meerdere topics op dit forum. Maar zo heb ik ook vele berichten prive gehad over de stamboeken en daarin blijkt wel dat iedereen iets te zeggen, mopperen en zeuren heeft over een stamboek. Dus eigenlijk snap ik niet goed waarom je dit van die mail terug van ICS nederland aanhaalt? Dat heeft toch niets te maken met het GCDHA waar ik vragen over heb?

En dat ik mijn bericht naar het GCDHA ook doorstuur naar het onderandere het PVE en het ministerie heeft een simpele reden. Ik ben op tijd gewaarschuwd van het verliezen van de erkenning, maar er zijn genoeg mensen die dat niet zijn. Op de website van het GCDHA staat er geen enkel bericht en de leden krijgen schijnbaar ook geen mail/brief of iets. Ik vind dat je als vereniging zulke dingen niet kunt doen. Dat valt onder bedrog voor mijn gevoel.

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:14

Dan ben je wel heel snel heel erg bij als je dat in 10 minuten kunt “bijlezen” :+

Ik heb geen enkel probleem met ICS-NL, in hoeverre je het überhaupt over “een probleem” kunt hebben.
Ik geef alleen aan dat je wel een issue kunt maken over iets, maar er elders net zo goed dingen zijn.
Het is absoluut on-professioneel en helemaal niet netjes om als ICS-NL bestuurder en contactpersoon een lid een jaar lang geen antwoord op emails te geven op iets waar zelfs ook al voor betaald is (namelijk een vaderschapstest van een van onze paarden) Misschien ook leuk voor PVE.

Misschien leuk als tip in het algemeen: klachten over stamboeken, welke het dan ook is, stuur ze naar het PVE of het ministerie, hebben zij ook lekker wat "belangrijks" te doen.
De meeste buitenstaanders kennen die weg en de betreffende personen niet, de meeste insiders ook niet trouwens, maar misschien dat meedere mensen hun stamboekklachten nu daar kunnen deponeren.

AliciaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 12:21

Sorry, maar waar banketstaaf je nu dan over? Over die 10 minuten bijlezen? Ik heb het hele weekend gewoon op bokt en andere sites zitten lezen. Volgens mij mag dat gewoon?

Ik vind het jammer dat er zo een denigrende toon in je berichten zit. Maar iemand moet alle wijsheid in pacht hebben schijnbaar? En dan lijkt het er dus op dat jij dat mag zijn?
Het is mijn goed recht om een mailtje naar het PVE te sturen of naar het ministerie. Ik heb die e-mailadressen ook zo van de websites kunnen vinden, die staan er niet zomaar toch?

aanvulling; krijg al een privebericht over de achtergrond van de persoon bij me. Het is me duidelijk dat ik me niet ten onrecht aangevallen voelde....

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:19

Ik “banketstaaf” over het feit dat ik nog niet eerder iets in dit topic heb geplaatst maar jij als “nieuweling” wel bepaalde zaken aankaart die over mij gaan. Gelukkig heb ik nog nooit iets geplaatst waar ik later spijt van had en kan ik nog steeds prima achter eerdere posts staan. ;-)

Anyway, je geeft een goede tip :j, ik vul je daarin aan, daar is niks denigrerends aan, het is een weg die niet iedereen kent en die anderen misschien ook willen volgen. Niks mis mee toch? Vind het een prima tip +:)+
Het doen van officiële klachten m.b.t. stamboeken (welk stamboek dan ook) kan bij het PVE en na even goed zoeken op de site vind je onderaan deze pagina de contactgegevens van degene die de contactpersoon is voor specifieke vragen m.b.t. stamboeken.

Een andere instantie die hoger staat dan het PVE is het Ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie, demissionair staatssecretaris Henk Bleker is de uiteindelijke baas die gaat over deze onderwerpen. Ook daar kun je, als je daar behoefte aan hebt, met je officiële klachten terecht over welk stamboek dan ook.

Ik ga weer verder met het stamboekloos genieten van mijn paardjes, da's veel beter voor je gezondheid :D

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:58

Afbeelding

Dit is dan de nieuwe kamer van koophandel inschrijving van het GCDHA.

Voor AliciaM, er staan ook telefoon nummers op deze inschrijving.

Is er een ALV geweest die de nieuwe bestuursleden gekozen heeft ??

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:45

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:06

leuk dat je dames naar rudolph gaan
heb je ook een foto van ze?

ik ben ook lid van gcdha maar had hier ook geen weet van

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:34

Een goede zaak van een stamboek vereniging die op zijn website heeft staan dat ze open en democratisch zijn.
Geen ALV en toch een tweetal nieuwe bestuursleden.

Het lijkt meer op een stichting, die hoeft geen verantwoording af te leggen naar zijn leden toe.

En juist de mensen die het CGDHA opgericht hebben, waren de mensen die dachten dat het ICS Nederland het niet goed deed op het gebied van democratie en verenigingsrecht.
Hoe lang geleden is het ook alweer, die ALV te Velddriel ??

1 op 1 overgenomen van de GCDHA website.

"Dit stamboek streeft er naar een democratisch, open en eerlijk stamboek te zijn, met de daarbij geldende stem van alle leden! U bent bij ons van harte welkom ! "

En wat betreft de vereniging van Hanneke Scheltinga ??
Is dat gebeuren niet opgericht na een aanval op het NSvT ??
Wanneer was dat ook al weer ??
Een mooie brief en geen grip kunnen krijgen op de ALV van het NsVT.
Boos weglopen. :7
En inmiddels overgegaan in een stichting, lekker makkelijk, geen gezeur van de leden waar je naar moet luisteren.
Denk dat binnenkort het GCDHA ook een stichting wordt.
Hun handelen is al volgens de Stichting normen.

En nu, wie gaat de veulentjes opnemen en registreren die geboren worden bij de leden van die twee clubjes ??
Beide clubjes hebben geen "stamboek handelingen" bevoegdheid.

Elk paspoort wat zij denken uit te kunnen geven heeft geen rechts persoonlijkheid.
Met andere woorden

Fraude en misleiding voor de fokkers die nog lid zijn en denken gebruik te kunnen maken van beide clubjes.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:01

Jeetje Lamein, wat kan jij blaten zonder ook maar enige echte kennis van zaken.. Maarja dat verbaasd me aan de andere kant ook niet.. Was jij bij de laatste ALV van het GCDHA? Hoe kun jij dan weten hoe de nieuwe bestuursleden zijn gekozen? Jij, die bij de beruchte ICS vergadering achter een 1-gezinbestuur stond die de hele boel belazerde..

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:43

Heerlijk dat geblaat.
Dit is de enige manier om Mariska op de kast te krijgen :7

cassie_lane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:37

jongens bellen jullie toch even Henk Jansen zit in het bestuur :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:04

joh :+

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:25

Even beter lezen cassie, want Henk Janssen zit nl niet in het bestuur, maar in de FTC (zoals op de vernieuwde site vermeld staat)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:03

De nieuwe web site van het GCDHA begint zich goed te ontwikkelen.
Duidelijk en overzichtelijk en meer gegevens.

AliciaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 10:23

Leuk, dat ze druk bezig zijn met de website, maar een antwoord op mijn mail heb ik nog steeds niet gehad....
Wel heb ik van het PVE bericht gehad, die gaan de zaak onderzoeken.