Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
astwice schreef:Deze maand word mijn haflinger merrie gedekt door een tinker hengst (Twilight x Meastro)
nou is het zo dat de eigenaar van de hengst vroeg of ik er papieren bij wilde hebben,
maar wat houd dat dan precies in, en wat als ik dat niet doe.
2e vraag, hoe vraag ik mijn paspoort aan? is dat gelijk met het chippen? en wat zijn de kosten?
en waar zou ik haar dan aanmelden?
HAPPS schreef:Daar vergis je,je denk ik.We staan ingeschreven in het Verenigingsregister en mogen alles doen wat een erkend Stamboek doet,dus ook Afstammingspapieren maken en keuringen houden etc. Behalve zelf Paspoorten uitgeven. Een Paspoort is er alleen voor: het Chipnr. de naam van het dier en het registreren van de entingen en medicamenten.
janderegelaa schreef:astwice schreef:Deze maand word mijn haflinger merrie gedekt door een tinker hengst (Twilight x Meastro)
nou is het zo dat de eigenaar van de hengst vroeg of ik er papieren bij wilde hebben,
maar wat houd dat dan precies in, en wat als ik dat niet doe.
2e vraag, hoe vraag ik mijn paspoort aan? is dat gelijk met het chippen? en wat zijn de kosten?
en waar zou ik haar dan aanmelden?
Er papieren bij hebben, betekend een papier met de afstamming van je veulen erop. Zou ik wel doen.
astwice schreef:dus als ik het kwpn bel, dan verstrekken zij mij een paspoort?
edit:
Daks, bedankt dat is inderdaad waar ik naar zocht, want daar zit je niet met die lidmaatschappen volgens mij. en dat is bij haflingers wel.