Dilemma! Wat zou jij doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amenicora

Re: Dilemma! Wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 10:02

Yeahh fijn! Kan ik nog meer over hem te weten komen!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:12

Hi, Ik heb Vi inderdaad ook een tijd gereden, en wat was het toen een geniaal paard... Ben al een hele tijd op zoek naar hem ook! Hij was altijd super fijn te rijden en zo leergierig... Hoe gaat het met hem nu?

Edit; ik zie dat je in alkmaar woont!! Zou ik een keer bij hem langs kunnen komen? Heb altijd gezegd dat als hij ooit te koop zou komen te staan ik hem wilde hebben, dus mocht je hem weg willen doen :+

Nogmaals Edit; http://i49.tinypic.com/24qjsk0.jpg

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 10:19

Hahahahaah nou weg doe ik hem niet maar je mag hem opzoeken hoor. Het gaat al een stuk beter met hem. Hij is aardig wat gewicht kwijt en heeft inmiddels weer een beetje.spier op zijn lichaam :+

Ohja en geniaal is hij nog steeds! Hij staat ook voor de sulky sinds vorig jaar en vind het fantastisch.

hij staat wel nog op het erf.van de vorige eigenaar , maar dat is een beetje complex verhaal (heeeel kort, vrouw ging er vandoor vi bleef achter en motto was hij heeft eten en een box plus af en toe paddock dus dat moet genoeg.zijn. )

Edit: de foto hd ik al gezien toen ik op je profiel aan het spieken was ;)

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:26

Had al wel verwacht dat die vrouw zoiets zou uithalen... Dat Vi net verkocht was heb ik hem nog een tijdje gereden voor haar, maar toen kwam ze al bijna nooit... Echt zwaar K. U. T. dat het zo is gegaan, was echt een super leuk, lief, knuffelig, goed paard dat ook zo enorm graag voor je werkte (ook dressuurmatig)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:26

een foto en een berichtje zal de familie Romviel erg leuk vinden. Ik zal ook eens van de week nieuwe foto's maken en die naar de famile Romviel sturen. Dat stellen ze echt op prijs.

Ik heb die van mij bij de heer Vaandrager gekocht. Of nou ja, gekocht van Henk Donkelaar, maar de heer Vaandrager heeft hem gefokt. Daar is Vilord ook geboren. Toen wij voor Cil gingen kijken stond Vilord daar nog. Die was net zadelmak of zou binnenkort zadelmak gemaakt worden. Toen was het inderdaad geen moeilijk paard.

Ik zou ook wel een keer langs willen komen (ik woon in Hoogwoud). Ik ga binnenkort naar Henk Vaandrager (die woont in Wieringermeer) om weer even naar Jilady te kijken. Zin om mee te gaan?
Hij heeft ook nog een zus van Cil en Vilord staan.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:28

@ Damian; en daarna is hij door zijn fokker bij ons op stal gezet voor de verkoop en doorrijden :)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:34

ArGieVai, dat zal dan nu wel 5 jaar geleden zijn? Ik vond het toen een erg leuk paard. Volgens mij stond ie toen ook te koop? Kan dat? Maar wel leuk dat jij hem hebt gereden. Ik vind de Jilady's echt super. Ik ben geen super ruiter, maar omdat Cil alles zo snel oppakt, leergierig is, graag voor mij wil werken is leren gaan we best wel snel. Hij is ook zo braaf en zo knuffelig. Heel erg knuffelig maar hij kan ook beledigd zijn. In april ben ik voor het eerst een paar dagen op vakantie geweest. Toen ik terugkwam was meneer zwaar beledigd en wilde niet naar mij toekomen. Normaal komt hij ALTIJD als ik hem roep. Hij draaide zelfs zijn hoofd weg. Zitten er hier trouwens nog meer kinderen uit Jilady (II) op bokt? Ik zou het wel leuk vinden om hiermee in contact te komen.

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 10:37

Jaaaa dat lijkt me echt vet leuk !

Hij is nu weer lief en knuffelig hoor! ben nu al paar weken bezig met ttouches voor ontsppanning en hij reageerd er heel goed op. Ook is hij nu stuk minder panisch als iemand een zweep vast heeft, hiervoor veranderde hij echt in een monsterals je met zo'n ding in de buurt kwam

Haha straks hebnen we een Vilord meeting :p
Vi kan ook heeel beledigd zijn!

john24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:51

zei heeft hem aan je verkocht en niet over de papieren gesproken
als zei beetje navraag had gedaan had ze er meer voor kunnen krijgen maar de koop is zo gedaan met die prijs dus ze kan niet meer terug draaien je hebt gewoon heel veel geluk

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:13

Je hebt een ruin, zonder noemenswaardige prestaties, en met een afstamming waar je echt niet de hoofdprijs voor zal betalen (gelders is leuk, maar ook weer niet zo populair).

Ik zou mezelf niet te rijk rekenen :=

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:11

niks zeggen.
en ik denk met zijn problemen en een ruin en noem maar op is 3000 euro dik betaald ja.
en de verzekering zegt altijd hoger wat logisch is omdat hun meer geld krijgen.
ik heb zelfs een keer een paard gehad waar de meeste mensen van dromen van de afstamming vivaldi x havidoff
voor weinig geld die ook nog een 1ste premie had en een merrie en super kon bewegen en een plaatje van een paard. maar deze mensen konden er niet meer voor zorgen
die mensen wouden gewoon die prijs nou prima toch en of ze nu verstand hebben van paarden ja of te nee maakt toch niet uit wees blij dat je hem dan voor weinig heb.

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:23

Ik zou ook gewoon mijn mond houden. Verkocht = verkocht..

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 12:40

Anoeska schreef:
Je hebt een ruin, zonder noemenswaardige prestaties, en met een afstamming waar je echt niet de hoofdprijs voor zal betalen (gelders is leuk, maar ook weer niet zo populair).

Ik zou mezelf niet te rijk rekenen :=

Ik heb nooit gemeld wat ik er voor betaald heb, en het heeft niks met mezelf 'te rijk rekenen' te maken.
Dit ging puur om een gewetens kwestie.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:52

Een paard is zo duur als een gek er voor wil geven! ;)
Je hoeft helemaal niets te zeggen, jij kan het paard (en misschien nog veel meer mensen *D ) heel veel waard vinden, (of het nu echt zo is of niet) de vorige eigenaar vind dat misschien helemaal niet...
Zo kan iedereen wel teruggaan naar de vorige eigenaar, haha, nou mooi niet!! :Y)
Ik zie bijv. wel eens broers en zusters van mijn paard voor hoge prijzen te koop staan, dat hebben ze er zeker niet voor betaald! (en ik ook niet) :+
Je hebt dus gewoon een goede koop gedaan! *\o/*