Waarmee heb je ontwormd ? Als je met invermectine hebt ontwormd kan je bijvoorbeeld over een paar dagen met phyranthel ontwormen dan weet je zeker dat je alles gehad hebt. Ik ontworm meestal als ze 3 dagen zijn en dan nog eens op 10 dagen. Voor verstopte veulentje heb ik altijd een clisma in huis liggen, kun je gewoon bij de drogist kopen.
ik weet niet waarmee ze ontwormt is. De DA gaf mij een spuit mee en moest gauw weer weg. Dan zou ik morgen even moeten bellen. Maar nu ze wormen in der mest heeft aan het einde. Is het wormmiddel er dan waarschijnlijk in gegaan? Of moet ik me zorgen maken dat ze wormbesmetting heeft?
Lief! Weet je, misschien kan je de da morgen bellen en uitleggen wat er is gebeurd met de wormspuit . . . Is wel een beetje genant, maar beter zo dan dat je veulen of met wormen rondloopt of teveel ontwormingsmiddel binnenkrijgt. (En het is eigenlijk niet zo genant -- het is niet makkelijk om een spuitje op de goede plek te krijgen in zo'n klein mondje, toch?) Veel plezier met je veulen -- ze is al een mooie paardje!
Ik vind het wel verontrustend dat er al zoveel wormen uit zo een jong veulentje komen. Zowiezo even overleggen met je DA of je haar nu nog een extra keer moet ontwormen. Dat ze eraf komen is een teken dat de spuit wel op z'n plek terecht is gekomen, lijkt me.
Je hebt vast een ivermectine ontwormmiddel gekregen. Die is werkzaam tegen de veulenworm. Die krijgen ze namelijk via de melk van moeders binnen. Dat er nu dode wormen zijn uitgekomen, betekent dat ze het goedje binnen heeft gekregen. Ik zou na 6 weken opnieuw ontwormen (moeders ook), wederom ivermectine en de volgende wormkuur een pyrantel.
Dus nu gewoon over 4/6 weken weer ontwormen en dan moeder er ook gelijk bij? Moeder is 10 dagen voor de bevalling ook ontwormt trouwens. Of had ik dat al vermeld(A)