Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kim1507 schreef:Vanavond met een fokker bij ons op stal gesproken over de eventuele dekking van mijn merrie. We hebben haar vanavond bekeken aan de longe en haar papieren. Aan de hand hiervan blijkt dat mijn merrie niet 100% springen gefokt is (wat ik dus dacht) ze staat op papier als SF, maar haar vader als de vader van de moeder zijn SF, daarachter zit volbloed en drie allrounders. Hij geeft aan dat mijn merrie correct gebouwd is, een super goed karakter heeft, niet bergopwaarts gebouwd is en een wat zwaarder paard. Aan de hand hiervan en na het bekijken van haar papieren, zegt hij dat een correct gebouwde allrounder geen slechte keus is net zoals een Gelderse hengst, echter zegt hij dat dit een moderne moet zijn omdat ze al zwaarder gebouwd is. Een ranke hengst, bergopwaarts gebouwd, goed karakter en een verrijking van gangen zou het meest geschikt zijn. Zijn suggestie zou zijn: disconto. Wat zeggen jullie hiervan?