[TI] Ik word gek van haar baard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:27

ook ik heb de schaar in de baard gezet na de winter, alles weer mooi in balans, alleen zijn snor blijft, en zijn sokken worden ook regelmatig bij geknipt, doe ik altijd samen met de baas, laat ie anders ook niet toe,

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:28

Ik vind die baard wel schattig! Ik heb ooit eens iemand met een tinker zien rijden die er een vlechtje in had gelegd, net als in de manen en voorpluk :D
Ik vond het echt geweldig :o
Mooie tinker trouwens, Diaz! :~
PS: nóg meer offtopic: hieronder een advertentie 'Permanent ontharen' :')

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:28

Oren heb ik idd ook gedaan, daar zaten ook van die winter-haar-pluimen in hihi..

Ze is nu alleen ook een snor aan het ontwikkelen.. mag ook swinters.. niet nu ! :P

Anoniem

Re: Ik word gek van haar baard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:30

Ik ben sowieso van het knippen en bijhouden met een kwpn-er..Maar die oorfluimen *verschikkelijk* Snorretje heeft Roogs nog niet..

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 19:52

Diaz, mijne heeft ook een groot hoofd, dus denk dat het wat meer elegantie zou brengen, maar misschien maakt het het alleen maar erger.

Wat doen jullie met de rare lange pluim op hun hak? Dat is gewoon een mega uit de hand gegroeide pluk die net als een schans naar achter springt. Dat was dus het, niet te noemen, gedeelte wat ik van de week heb afgeknipt. Zodra ze platte poep heeft, zit dat altijd onder, op de trailer ook.

jensvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:57

Ik kan je niets vertellen over die punten, wel kan ik zeggen dat onderzoek heeft uitgewezen dat een paard dat zijn baard kwijt is zich sneller verwondt (zo'n 10 keer sneller) dan een paard dat gewoon alle gevoelsharen nog heeft.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:57

Het scheelt in lomp-heid vind ik heel erg veel! :j Zonder baard oogt haar hoofd meer in proportie (ze is een C pony met maat Full hoofd :Y) )

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:58

jensvl schreef:
Ik kan je niets vertellen over die punten, wel kan ik zeggen dat onderzoek heeft uitgewezen dat een paard dat zijn baard kwijt is zich sneller verwondt (zo'n 10 keer sneller) dan een paard dat gewoon alle gevoelsharen nog heeft.

De baard heeft niets met gevoeldharen te maken.. die zitten daar weer onder :j

Kijk: Baard geknipt.. tastharen gelaten..
De tastharen zijn niet zo opvallend overdag.

Afbeelding

jensvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:00

Ah oke, in dat geval is er niets op tegen. Bedankt voor de verduidelijking.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:45

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:58

Als ik van de week eens tijd heb :o :D zal ik van meisjes hoofd Elise ook een foto maken die heeft een
baard van minstens 20 centimeter hangen :oo maar ik haal het er niet af...hoort eigenlijk bij het ras vind ik :o

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:07

Ik vind het met wintervacht prachtig.. maar zo.. neeeehh..
Afbeelding

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:23

Joany is mooooooi! Gam heeft ook een baard en haal ik er ook niet af.... hoort inderdaad bij het ras.

Afbeelding

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:29

Mijn foto's zijn ook met zomervacht, van deze week ;) Ik vind het er bij horen :))

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:32

Als je het alleen voor het longeren zou doen (omdat je lastig vindt ivm neusriem), is het dan een idee een kaptoom te gebruiken? Geen bit, maar werkt wel heel goed met longeren.

W.b. de baard knippen moet je natuurlijk zelf weten. Persoonlijk vind ik het juist leuk, al dat haar en dus ook die baard. Maar het is idd wel zoeken naar de riempjes, ja...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 07:12

Jippie_G schreef:
Als je het alleen voor het longeren zou doen (omdat je lastig vindt ivm neusriem), is het dan een idee een kaptoom te gebruiken? Geen bit, maar werkt wel heel goed met longeren.

W.b. de baard knippen moet je natuurlijk zelf weten. Persoonlijk vind ik het juist leuk, al dat haar en dus ook die baard. Maar het is idd wel zoeken naar de riempjes, ja...

Ik heb kaptoom gebruikt, maar die schuift bij haar. Ze heeft een apart hoofd ( wel mooi hoofd hoor ) waardoor hij dus niet "klem" blijft zitten bij de neus.
Het longeren met bit gaat hardstikke goed, alleen bij de galop durft ze er nog aan te hangen, maar de rest is ze super goed. Ze is nu nog maar twee keer aan het werk geweest, dus het is natuurlijk gewoon een kwestie van leren. Maar met het hoofdstel is ze eigenlijk geweldig. In stap en draf hangt ze totaal niet en ik hoef alleen wat goljes te gooien in de longeerlijn om haar af te laten remmen als ze even wild wil doen. Voor de rest gaat ze geweldig op stem. Dus wat dat betreft ben ik ontzettend trots op hoe goed ze gaat. Dus het bit is niet het probleem in dit topic. Het gaat puur om dat als ik de neuriem dicht doe, dat ik dan door een oerwoud van haar moet zoeken naar de gesp.

Wat een heerlijke baarden foto's komen er voorbij. Ik ben totaal verward. Ik ken haar natuurlijk alleen met baard, dus het is een gewoon beeld om haar zo te zien. I doe daarom ook maar een washandje tussen haar neusriem, zodat er geen haren tussen komen. Maar dit is alleen een noodoplossing, want het staat natuurlijk van geen kant!
Moet wel zeggen dat ik zowel de met EN zonder baard foto's erg mooi vind... dus ben nu helemaal in dubio.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 07:36

Ik laat haar baard gewoon zitten, ben er zelfs trots op! :D
Prachtig zo'n enorme baard, hoe groter hoe mooier.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:55

ik wou dat die van mij een echte baard had! Ik vind dat zooo mooi!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:00

Nou zal ik dan ook maar een baard foto plaatsen ??
Om het je even makkelijker te maken :+
Afbeelding

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 10:52

Rommullus... als de mijne ook zo een mooie witte baard had, dan had er geen haar op mijn hood aan gedacht om het eraf te halen, maar ik vind niet alleen stokjes erin, maar ook etensresten etc. Hij is ALTIJD nat van het water en zit overal altijd tussen.
Nou klinkt het heel dramatisch, natuurlijk is dat het helemaal niet. Maar dat ding zit gewoon in de weg. _O-
Op de foto in mn profiel was de baardnog niet zo erg, maar ik zal kijken of ik van de week een foto kan maken. En wat ik er niet mooi aan vind, is dat hij ook helemaal niet gelijk is.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 01:22

Bij mijn hengst knip ik de baard en oren af. Al heeft hij niet zo heel extreem veel baard.
Ook de sokken 'punt' ik bij.

Mbt keuringen. Ik toiletteer hem juist netjes voor de keuring en hij is er nu 3 keer mee goedgeleurd :+ haha

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 01:25

hengstveulen schreef:
Als ik van de week eens tijd heb :o :D zal ik van meisjes hoofd Elise ook een foto maken die heeft een
baard van minstens 20 centimeter hangen :oo maar ik haal het er niet af...hoort eigenlijk bij het ras vind ik :o

Dat heeft ze van haar mama :). Zowel het meisjes hoofd als de mega baard :P

slakkenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 02:04

Zo'n baardje heeft eigenlijk wel iets, als het om een hengst/ruintje gaat in ieder geval! Wel apart! Friezen hebben toch ook wel eens van die grappige krulsnorretjes?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:09

Tinkers hebben ook vaak een snor!

Merrie of ruin, ik vind ze alletwee mooi met baard.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:11

Jackytje schreef:
Mijn merrie heeft ook een grote baard, maar ik heb er geen problemen mee.. Ik doe mijn neusriem gewoon één gaatje losser. Over de ics-nl keuring; Geen idee? Zou flauw zijn van wel..
[ Afbeelding ]

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag wat schattig! zou het never nooit weg halen!! zo lief <3

beetje penny reactie