[TI] En toen kwam mijn droom uit...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VandeMol

Re: En toen kwam mijn droom uit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:56

Ah ja , ik had Bart ook al eens voorbij zien komen !

Helemaal geweldig en heul veul plezier samen !

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 17:54

Super joh, gefeliciteerd met je nieuwe knapperd!! *\o/*

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:03

Gefeliciteerd Jenny, nu ook een eigen Tinker :) heeeeeeeeeel veel plezier met Bart.

taggart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:24

gefeliciteerd wat ontzettend leuk je eigen tinker en een hele mooie kerel ook nog

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:37

Gefeliciteerd met je eigen tinker :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:44

Hij is wel heel knap hoor Jenn! :))
En idd meedoen aan de Tinkerdagen! Kom er net vandaag en het is mega gezellig! :D
En ik kom een keertje kijken natuurlijk. :D

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:37

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, leukerd is het!
Veel plezier samen en succes met wachten tot het 1 juni is.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 12:54

Bedankt!

Hij komt nu toch deze zondag al :D <3

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:03

gefeliciteerd!! en heel veel plezier met knappe bart

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:56

Calanddra schreef:
Bedankt!

Hij komt nu toch deze zondag al :D <3

Wat gaaf! Superleuk voor je!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 06:16

spannend jen, waar komt ie te staan?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:52

Wat leuk dat hij zondag al komt! *\o/*

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 19:34

Bedankt iedereen :D

Ik heb er zo'n zin in :oo kan echt niet wachten!

Bart komt op de manege hier in Houten te staan, lekker dichtbij huis. Al moet ik zeggen dat ik soms wel twijfel. Mijn verzorgpony stond in Tull en t waal en ikzelf kom al járen op die stal. Heb daar ook meerdere malen met Saff gestaan en de laatste periode met het veulen ook.

De manege biedt ons beiden erg veel, bart heeft erg veel talent waar ik veel van kan leren en ik zou dan ook dolgraag straks als we elkaar wat beter kennen mee willen doen aan onderlinge wedstrijden. Het is ook op fietsafstand van huis wat ik erg fijn vind, aangezien ik eigenlijk van mn brommer af wil en meer wil gaan bewegen. Ook zit het mesten bij de stalling in, zijn er meerdere ruiterroutes uitgezet en kun je naar het houtense bos. En uiteraard zijn de faciliteiten erg goed, er zijn meer dan genoeg bakken en eigenlijk altijd wel ruimte. Is er een grote wedstrijd dan ga ik gewoon naar buiten toe met hem. Je krijgt er ook een hele grote kast bij, in tull moet ik zelf een kast plaatsen en er is helaas maar weinig ruimte daarvoor.

Maar...de omgeving is minder mooi dan Tull, het is 2x zo duur bijna en de sfeer is heel anders dan dat ik gewend ben. Ik ken er ook nog eigenlijk bijna niemand. Plus dat de paarden in Tull meer buiten komen. Daar hebben ze t afgelopen jaar maar weinig op stal gestaan (in de winter snachts, maar op de dag komen ze daar heel veel buiten en als het heeft gevroren mogen ze het land op op de dag). Bij de manege hebben ze vorig jaar erg lang en veel buiten gestaan. In de winter worden ze onderling buiten gezet, waar ik totaal geen problemen mee heb, doe ik al jaren. Zo komen ze iig toch flink wat uren buiten. Maar op dagen zoals vandaag, als het weiland erg nat is van de regen van gisteren, dan mogen ze dus niet op de weide en dat is wel iets wat me tegen zit...

Ik denk dat ik het iig gewoon ga proberen, mocht het toch niks voor ons zijn dan moet ik maar hopen dat die ene stal in Tull nog vrij is :')

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 00:29

Geweldig! Toch je droomtink gevonden.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 00:33

gefeliciteeeeeeeeerd!!!!!!!!!!!! hij word je gegund meis!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 08:50

Heel erg bedankt :D

Gisteravond ook weer met een nieuw stalgenootje gekletst en ben weer wat gerust gesteld :P ben nogal een stresskip af en toe :')

Nog maar 2 nachtjes <3

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:47

leuk dat je op de manege gaat staan.
je leert vast snel de mensen kennen :j
gewoon met mensen een praatje maken, komt wel goed.
lijkt me wel prijzig daar, maar aan de andere kant is het wel fijn dat je (als je de hele dag gewerkt hebt bijvoorbeeld) niet meer hoeft te mesten.
en misschien kun je op de manege ook wel fijn les krijgen, doen ze daar ook springlessen ofzo?
wat dat betreft is het wel fijn dat je weer thuis woont toch? dan kun je het stalgeld nu iets makkelijker betalen dan toen je nog een eigen huisje had.
ik wil hem wel een keertje zien hoor!

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:50

Leuk paardje!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 23:25

Kim, het is idd aardig prijzig, maar je krijgt er ook wel veel voor. En op zich tja, in zeist betaalde ik 35 euro minder en moest ik wel zelf betalen, met veel minder faciliteiten. Het scheelt idd heeeel erg dat ik weer thuis woon :D kan het makkelijk missen en nog voldoende doorsparen :)

Mn instructrice die ik bij Saff had gaat met me mee, laatste les was alweer even geleden met Saff, maar wil het nu met Bart weer wekelijks gaan oppakken. Ze geeft ook springles dus dat komt goed uit :D

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 01:30

Ik sta ook op een manege met Sjim. Ben er zoooo blij mee. De binnenbakken in de winter. Je paard wordt gemest. Voeren wordt ook gewoon gedaan. Ideaal allemaal. Ik zou nooit meer anders willen.

Op elke stal is gezeik. Daarnaast is het een voornamelijk een vrouwensport. Tja wat krijg je als je een kudde vrouwen hebt? Haat en nijd, jaloezie etc etc. Maar daarentegen ook leuke vriendschappen en een nieuw sociaal leven.
Geen enkele stal is perfect. En op een manege ben je soms een schril contrast met je Tinker. Ik vind dat tinkermensen toch wel anders omgaan met hun paard dan een Z ruiter met kwpner die toch wel op elke manege rondloopt.

Ik ben heel gemakkelijk. Als kinderen op zaterdagmiddag Sjim willen poetsen. Prima pak hem maar lekker. Dit soort dingen vinden bepaalde mensen raar. Maar wat me opvalt is dat de mensen die dit raar vinden een paard hebben waar ze niet eens een fatsoenlijk buitenritje mee kunnen maken. Hahahaha wie doet er dan wat verkeerd denk ik dan altijd.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 18:53

Bedankt voor je berichtje Sharmila!

Gelukkig zijn ze op de manege ook bekend met bitloos rijden, natural horsemanship, lekker buiten rijden, etc :) Er staat ook nog een ander tinkertje, wel heel anders dan bart :))

Ik vind het ook vooral heel erg fijn dat er gemest wordt. Ik ben zo'n 10 uur per dag (5 dagen in de week) op mn werk en het is dus echt heerlijk dat ik dan thuis kan eten, door kan naar mn paardje en dan meteen kan genieten en ontspannen. Saff was wel ideaal in de stal, die mestte op 1 hoop, was binnen 5 min klaar. Maarja, ieder paard is anders en t kan zo zijn dat Bart houdt van mest begraven onder t stro ed :P

Ik hoef t iig niet meer te doen :D

Wel ga ik mn stalgenootjes uit Tull erg missen... maar heb al gezegd dat ik op vrijdag (dan ben ik vrij) ik gewoon gezellig met eentje mee ga, zij woont hier om de hoek :D en we willen af en toe nog eens gaan buiten rijden door elkaar tegemoet te rijden. Is max 45 min stappen voor beiden, dus dat is nog prima te doen over een tijdje :)

Morgen komt hij al <3 <3 <3

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 04:55

En uiteraard de avond dat hij komt wordt ik ziek...

Aangestoken door een stalgenootje en haar zoons die t deze week allemaal hebben gehad :') bah wat voel ik me misselijk, heb ook al in jaren niet over moeten geven....

Gelukkig was t bij hen ook na 1/2 dagen over dus dat wordt even doorbijten...

Wel leuk trouwens, dat stalgenootje heeft Bart zijn vriendje Future gekocht :D een tinkerxshire. Ik was niet de enige die verliefd was :P

Vandaag gaan we in Tull waar mn stalgenootje blijft staan lekker naar buiten. Ik wil eigenlijk naar de Lek met dit mooie weer :D

Tellie komt ook foto's maken :D

Daarna mag Future de wei in en gaan we Bart naar de manege brengen :D

Ik wou dat t al tijd was om weg te gaan, kan namelijk niet meer slapen en dan gaat de tijd zo langzaam :=

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 07:26

Gefeliciteerd met je mooie tinker :D

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 07:38

Van harte gefeliciteerd, klinkt super.
Heel veel plezier.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 07:52

leuk jen, geniet ervan