De mijne gaat nog niet onder het zadel, krijgt nog zeker een extra jaar van mij ( ze is nu 3) maar ik longeer haar wel 2 tot 3x in de week. Ze loopt bij mij met een enkel gebroken kneveltrens en moet zeggen dat dat echt ontzettend stabiel in haar mond ligt. Ze schuimt als een gek en geeft een heel erg rustige indruk. Ik heb ook een enkelgebroken d-trens voor haar, maar merk dat met longeren de kneveltrens echt een stuk stiller ligt.
Ik ben nog steeds op zoek naar een D-trens, 17,0 cm voor mn tinker. Maar ik krijg er geen enkele gevonden rvs enkelgebroken :-( Misschien heeft iemand tips voor me? (van argentaan en koper krijgt Devin uitslag!)
Bowen heeft een enkel gebroken trens en Shay heeft een thiedeman / kimblewick bit. Dat is het enigste bit waarbij haar mond niet gaat bloeden doordat ze zelf op dr tong of wang bijt. ( waarschijnlijk door de tong vrijheid )
Ik rij met een myler comfort snaffle, level 1 of met een GVR enkelgebroken snaffle. Ik heb alleen de bitten weer aan de kant gegooid, vanwege het feit dat mijn paard er echt een hekel aan heeft.. Laatst weer gewoon mn touwhalster gepakt..
Hier een enkel gebroken kneveltrensje. Jonas loopt er prima op.
Juliekeuh
Geplaatst: 01-06-12 18:00
Koby heb ik vroeger ingereden met een enkel gebroken bustrens. Voor Kaitlin heb ik een D-trens (heb die vorig jaar gratis gekregen van iemand en is net het juiste maatje voor Kaitlin, de andere zijn te groot ) En heb ook nog een sidepull liggen (bitloos) waarmee Koby en Sissy gereden worden. Kait gaat eerst met bit ingereden worden en nadien zonder, zodat ze beide kent. (maar mss dat ik nog keer naar een ander bitje ga kijken, iets met appelsmaak ofzo of een dubbel gebroken koperen water of bustrens)
Aangezien mijn Tinker heel erg drammerig is, kan je er geen normaal bit onder hangen. Ze pakt het gewoon vast en gaat dan aan de kletter. Ik heb er een western-bit onder hangen, genaamd Billy Allen Shank. Het is wel een scherp bit moet ik zeggen, alleen ze loopt er wel heel rustig en ontspannen op. Ik trek echt niet aan de teugels hoor, ik gebruik ze zeg maar alleen als noodrem. Veel mensen hebben er commentaar op, maar het gaat gewoon niet anders.
Ja ik ben geslaagd voor een enkel gebroken D-trens, naja een soort van D-trensje..........Het is een westernbit maar dat zie je toch niet met rijden :-p