Na 10 maanden wachten...toch maar niet drachtig?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Na 10 maanden wachten...toch maar niet drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:20

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:24

he wat jammer nou is het geen optie om te kijken of je een merrie kunt lenen voor zolang tot dat de veulens naar de opfok kunnen?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 18:28

Het is echt balen omdat Bloembol al 21 is, dit was haar laatste veulen geweest anders maar haar nu laten staan bij mij is onverantwoord ivm gras en hoefbevangenheid, ik heb helaas niet de mogelijkheid haar op een kaler cq zandstuk met hooi te zetten.
Bij mijn hengstenhouder staat ze iig tot komende herfst op een mooi stuk en wordt ze super behandeld, dekken en schouwen gebeurt daar ook secuur dus daar heb ik alle vertrouwen in.
Merrie's lenen begin ik niet aan Dancertje, ik hou graag de regie in eigen hand.
Maargoed, morgen bij deze merrie kijken, ze is nu 12 en heeft meerdere 1e premies en is kroon dus wie weet.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:33

Oh wat een dikke tegenvaller zeg..... Heb ook eens zoiets aan de hand gehad alleen niet laten opvoelen vanwege de nerveuze aard van de pony. 2 weken later lag er een gezond merrieveulen naast. Hoop dat het nu alsnog pakt.

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:56

Dit hebben wij ook mee gemaakt met een 7 jarige shetlander. Hadden haar gekocht bij een boer inc. veulen wat dan nog geboren moest worden. Pony zelf werdt ook dikker, aanhankelijker en zelfs een aardige uier. Eind mei / begin juni zou er dan een veulen geboren moeten worden, maar eind juni was er nog steeds niks. Da erbij gehaald en bleek ook leeg te zijn. Vervolgens die boer waar we haar vandaan hadden opgebeld, omdat er wel betaald was voor een merrie inc. veulen, maar we nu dus geen veulen hadden. Hebben we een mooie hengstveulen gekregen...nahja hadden we al voor betaald natuurlijk toen we die merrie kochten :+ Maar die boer deed er helemaal niet moeilijk over :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 19:05

Na hard nadenken ben ik erover uit, er komt geen 3e merrie bij, dan maar 1 veulen het is niet anders.
Ik blíjf bezig anders en het kost allemaal genoeg.
Zodessa moet straks bevallen en ik hoop op een mooi merrieveulen; merrie of veulen mag vervolgens blijven en Bloembol komt in september ,hopelijk dragend, weer thuis.
T is wel even genoeg geklooi nu, ik ben er een beetje klaar mee merk ik.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:12

he jammer dat ze leeg is.
Wat een verstandige keuze maak je! Zou ook niet leuk zijn om als merrie nu te verhuizen en strakjes weer.. als je ze al kwijt kan met de winter voor de deur. Heel dapper besluit! enne je veulie staat strakjes toch in een kuddetje?? Nou top, beter dan vele andere paardjes.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:53

Ik zou er ook geen bijkopen. ideaal is anders maar het is bij mij ook goed gegaan. (Damiro is een stabiel en vrolijk hengstje geworden onder toezicht van de tinker en de rest van de shetten)Jij hebt ook een gemengde kudde tot je beschikking toch? Las ergens iets met jaarlingen en twenters of ben ik nu in de war :?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 10:39

fiona1 schreef:
Ik zou er ook geen bijkopen. ideaal is anders maar het is bij mij ook goed gegaan. (Damiro is een stabiel en vrolijk hengstje geworden onder toezicht van de tinker en de rest van de shetten)Jij hebt ook een gemengde kudde tot je beschikking toch? Las ergens iets met jaarlingen en twenters of ben ik nu in de war :?

Klopt, 2 volwassen merrie's (met bloembol erbij 3) en een twenter, de jaarling is helaas overleden maar was niet van mij.

hollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:13

@Wildgirl. dat kan echt wel hoor, hier hebben we ook niet elk jaar 2 veulens, en het gaat super, gewoon bij de groep in en zijn allemaal sociaal goed opgevoed.
Wel mega balen dat ze leeg is, ik hoop voor je dat het nog een keer lukt.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:42

Wildgirl schreef:
Helaas...negatief nieuws, zo leeg als het maar kan -O-
Was echt even een beste domper!
Dit weekend gaat ze naar mijn hengstenhouder en zal daar de hele zomer blijven en uiteraard weer gedekt gaan worden.
Nu nog gaan overdenken hoe verder, ik krijg nu dus alsnog dit jaar één veulen en dat is tegen mijn principes, veulens horen niet alleen.
Ik ga morgen kijken bij een merrie die ik relatief goedkoop over kan nemen, drachtig van dezelfde hengst als waar Zodessa ook dragend van is.
Indien ik haar meeneem ben ik wel bang dat ik haar eind dit jaar weer moet verkopen, dus dan zou ze puur voor het veulen erbij komen.
Maargoed, zeg het maar...ik ben er nu nog even goed stuk en verdrietig van ;(

jeetje wat jammer , ik heb hetzelfde gehad met mijn merrie . vorige jaar hele zomer bij de hengst geweest .
merrie werd dikker , uier ook maar geen veulen uit gekomen ..:( das idd erg balen , want je rekend er toch wel op ..