Wat is het toch een knap manneke Manuela.. Ga je em houden?
Heb je Faith trouwens ook nog?
manueeltje84
Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-12 21:22
@ Casarell Ik wil deze wel graag aanhouden ja
Faith is als veulen verkocht maar heb nog contact met de nieuwe eigenaar, die doet het erg goed.
kippetje
Geplaatst: 15-05-12 21:45
Misschien stom, maar ik vraag me het iedere keer weer af waarom mensen met paarden zo "moeilijk" doen over drie weken eerder dan uitgerekend.
Bij mensen is het ook zo dat alles tussen de 37 en 42 weken zit prima is, en je ook thuis mag bevallen.
Ik vraag me dat gewoon af omdat me dat al vaker is opgevallen, terwijl een paard zelfs nog veel langer draagt dan de mens....
Groetjes van een nieuwsgierige kim.
ps hummer is echt fantastisch trouwens!
Anoniem
Geplaatst: 15-05-12 22:07
Wat een geweldig model was het uiteindelijk toch, en samen met dochter ook, wat een lief momentje! Ben blij dat ik zoiets op de foto kon zetten Er komen hopelijk gauw nog wat meer foto's jouw kant op
Kim, is dat niet omdat een veulen pas vanaf ong. 300 dagen levensvatbaar is? Als je uitgaat van 11 maanden = ongeveer 330 dagen dracht, dan is met 3 weken te vroeg het veulen ook echt pas nét levensvatbaar (330-21=307 dagen zegmaar, ruwweg). Een 'mensenbaby' is meestal met 28 weken officiëel levensvatbaar, dus dan is 'tussen de 27 en 42 weken' nog een stuk verder na die periode, dan die 7 dagen bij een veulen
manueeltje84
Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-12 22:46
@ kippetje Je moet paarden niet met mensen verglijken.
Bij mensen mag een baby idd tussen de 37 en 42 weken komen, maar baby,s zijn al levens vatbaar vanaf 26 weken, en bij mensne kunnen we ook net even wat meer als paarden. (couveuse, spuiten om de longen te rijpen, beademing, zuurstof etc etc)
Je kunt een veulen niet in de couveuse of aan de beademing leggen.
De veilige zone voor een veulen is vanaf 320 dagen, Hummer werd geboren precies op die 320 dagen.
Het is een richtlijn waarin ze dus levens vatbaar zijn, maar lang niet elk veulen blijft in leven.
Net zoals lang niet elke baby die op 26 weken geboren word het haalt.
@ wildwings Ik ben ontzettend blij met deze foto,s mijn dank is groot. Einde van de zomer mag je zijn wonderschone moeder nog eens voor de lens nemen
Haha onze Hummer is echt een schoothondje!! Wij hebben een Jack Russel met deze naam. Heel veel plezier met jullie Hummer! Ik ben helemaal weg van de laatste foto van Hummer en jouw dochter, wat een prachtig plaatje.