Arabian Horse Weekend - 16 en 17 juni 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:30

Aleeneh schreef:
Oh leuk, komt ze toch mee? :D

Remoyo is nog maar 7 weken oud, dus Asiyah (z'n mama) moet toch mee ;) Ik heb er ook zin in *\o/* Nu hopen op mooi weer!

Sadira

Re: Arabian Horse Weekend - 16 en 17 juni 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 02:33

Ahzo, natuurlijk :j niet eens bij stilgestaan, hihi. Ja laten we hopen dat het deze week toch langzaam aan weer eens wat beter weer wordt.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:42

Ja, het weer mag absoluut beter worden, zou heel gaaf zijn. Ik ben er zaterdag sowieso, ook om hier en daar een handje te helpen en zondag waarschijnlijk als toeschouwer. Ik probeer beide dagen zoveel mogelijk foto's te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:54

Heel veel succes en plezier iedereen en tot morgen vroeg *\o/* *\o/*

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 11:27

Ik wil even iedereen héél veel succes werken vandaag en morgen!! Houden jullie ons op de hoogte???

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:07

Wij hebben gisteren meegedaan aan de C show. Gelukkig de hele dag droog gebleven en genoten van mooie paarden. Ons veulen Remoyo werd vierde in zijn klasse, helaas dus geen medal maar over het algemeen dik tevreden hoe hij zich liet zien. Dit was de eerste keer dat hij ergens mee naar toe mocht en ik kan niet anders zeggen dan dat hij super braaf was. Zowel op de trailer als op het showterrein dus ik ben heel blij met deze goede ervaring! In mijn ogen had hij nog wel een paar puntjes erbij mogen hebben, maargoed... je vindt je eigen veulen natuurlijk altijd mooi en je hoopt toch stiekem op een medal, maar het blijft een jurysport en ik ben tevreden. Bij Remoyo was de jury het aardig met elkaar eens, maar ik heb ook een aantal punten gehoord waarvan ik dacht: huh, hoor ik dat nu goed? Van het ene jurylid een 18 voor type terwijl de ander een 16 geeft, dat roept toch wel wat vraagtekens op bij het publiek.

Al met al blijft Sint-Oedenrode een hele mooie show, en het was allemaal weer top georganiseerd. Enne... Amy, jouw AF Umoyax zag er goed uit, hij had ook zeker wel meer puntjes mogen krijgen in mijn ogen.

Ben heel benieuwd of er nog foto's zijn gemaakt!

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:11

ik heb wat foto's gemaakt, als ze zijn uitgezocht zal ik er een paar plaatsen:D
Mocht je specifieke nummers willen weten of ik die heb, dan even nummer, klasse, voorbrenger, kleur en opvallende aftekening vermelden. Ik heb geen namen bijgehouden en maak vaak geen foto's van de achterkant van de voorbrengers, wat de nummers lastig maakt. Bovendien zegt niet elke naam me iets:P oepsie
Heb van Remoyo sowieso een paar foto's

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:45

Umoyax heeft zich waanzinnig gedragen, voor mij is ie goud waard! De punten vond ik links en rechts ook wat laag, bedankt in elk geval, hij ziet er idd best uit! Vond jouw Remoyo ook errug leuk! :D
Umoyax gleed bij binnenkomen in de ring helaas uit en staat nog steeds met een wat dikke kogel.. Ondanks dat heeft hij tóch nog enorm zn best gedaan in de ring! Hij heeft zich fantastisch gedragen dus ik kan niet anders dan erg trots op hem zijn. Nu bijkomen en uitzwaren, volgend jaar maar eens zien hoe hij is. :)

Oh foto's zijn altijd leuk :D Umoyax was nr 20 (op zaterdag), jaarling voshengst met wit achterbeen en een bles :D

Het was ondanks onze pech een ontzettend leuk weekend in elk geval!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 00:00

Helaas heb ik Umoyax niet kunnen zien... Remoyo wel, hij is leuuuuk! Erg druk weekend gehad met het Shamal Arabiansgroepje, hihi. Mawiyah heeft 5 keer gelopen dit weekend, plus nog 3 andere paardjes enkele keren. Ben trots op ze, ze hebben het echt super gedaan. Ook die kleintjes zo voor een eerste keer op vreemd terrein. Zo. En dan nu....slapen, zzzzzz....

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:56

Aleeneh schreef:
Helaas heb ik Umoyax niet kunnen zien... Remoyo wel, hij is leuuuuk! Erg druk weekend gehad met het Shamal Arabiansgroepje, hihi. Mawiyah heeft 5 keer gelopen dit weekend, plus nog 3 andere paardjes enkele keren. Ben trots op ze, ze hebben het echt super gedaan. Ook die kleintjes zo voor een eerste keer op vreemd terrein. Zo. En dan nu....slapen, zzzzzz....

Ja, jullie hadden het zeker druk :j Ben benieuwd naar de foto's Nalin!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:11

Loves_Asiyah schreef:
Aleeneh schreef:

Ja, jullie hadden het zeker druk :j Ben benieuwd naar de foto's Nalin!

:j en ik heb een spierpijn :o pittig weekendje, maar heerlijk om weer te showen <<) ik ben zo trots op rat en wietje! en we zaten al een beetje te denken om wietje nog een keer of wat mee te nemen dit jaar, ze doet het zo lekker :j

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:58

Hihi ja Khayratje was zomaar eerste in zijn categorie joh _O- hadden we totaal niet verwacht! :oo

En maaaan ik heb ook spierpijn zeg! We hebben duidelijk goed gewerkt, hihi. Vond het wel ontzettend leuk, ik wil zeker wel vaker mee :o

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:16

Aleeneh schreef:
Hihi ja Khayratje was zomaar eerste in zijn categorie joh _O- hadden we totaal niet verwacht! :oo

En maaaan ik heb ook spierpijn zeg! We hebben duidelijk goed gewerkt, hihi. Vond het wel ontzettend leuk, ik wil zeker wel vaker mee :o

Gezellig :j

ik vind het gedoe achter de schermen en wat je thuis doet véél leuker dan alleen de show bezoeken/bekijken. Als je weet dat ze totaal onvoorbereid waren, zo uit de wei geplukt, niet eens gewassen, niet in conditie, 3 van de 4 waren compleet ongetraind... en dan last-minute beslissen in een opwelling om ze in te schrijven, hard werken thuis en tegelijk de omheining doen enz. en dan nog zulke resultaten halen; dát geeft echt een kick hoor :j beetje jammer dat taffie zo slecht liep (ik wijzig dus niet meer van smid 1,5 week voor een keuring), maar super dat rat maar liefst 3x zichzelf kon laten zien en zo gedurende de dag zoveel zelfverzekerder werd. hij was echt wat te schraal omdat ie zo groeit en zo nerveus, maar vanmorgen stond ie zo stevig op zn benen :j dus dat doel is zeker behaald ;) En mawiyah, vroeger liep ze 1 rondje super en dan was ze op en nu bleef ze maar gáán *\o/* ik ben ook blij dat de paarden klikten met stijn, en hij bracht ze echt heel netjes voor! dus mijn complimenten aan hem daarvoor!

Nu ga ik 9 paarden klaarstomen in de komende weken en dan beslissen we last-minute wel welke we meenemen naar welke show ;)

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:38

ShamalArabs schreef:
Aleeneh schreef:

Gezellig :j

ik vind het gedoe achter de schermen en wat je thuis doet véél leuker dan alleen de show bezoeken/bekijken. Als je weet dat ze totaal onvoorbereid waren, zo uit de wei geplukt, niet eens gewassen, niet in conditie, 3 van de 4 waren compleet ongetraind... en dan last-minute beslissen in een opwelling om ze in te schrijven, hard werken thuis en tegelijk de omheining doen enz. en dan nog zulke resultaten halen; dát geeft echt een kick hoor :j beetje jammer dat taffie zo slecht liep (ik wijzig dus niet meer van smid 1,5 week voor een keuring), maar super dat rat maar liefst 3x zichzelf kon laten zien en zo gedurende de dag zoveel zelfverzekerder werd. hij was echt wat te schraal omdat ie zo groeit en zo nerveus, maar vanmorgen stond ie zo stevig op zn benen :j dus dat doel is zeker behaald ;) En mawiyah, vroeger liep ze 1 rondje super en dan was ze op en nu bleef ze maar gáán *\o/* ik ben ook blij dat de paarden klikten met stijn, en hij bracht ze echt heel netjes voor! dus mijn complimenten aan hem daarvoor!

Nu ga ik 9 paarden klaarstomen in de komende weken en dan beslissen we last-minute wel welke we meenemen naar welke show ;)

Ik vond er een paar écht niet uitzien, sorry. Echt VEEL EN VEEL te mager, ze straalden ook niks uit.
Vond het een schande. Je vond het ook raar dat ze zulke lage punten kregen :o Alleen Mawiyah zag er goed uit, die was echt niet zo maar 'ongewassen uit de wei geplukt' meegenomen.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:40

.... verder was de show goed georganiseerd, het weer viel achteraf mee, op de zondag echt mooie paarden gezien <3
Mijn complimenten !

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:49

Mawiyah was zeer zeker wel zo ongewassen uit de wei geplukt :') even een emmertje water en een spons voor het stoflaagje maar verder heeft het meermaals insprayen met million dollar shine het werk gedaan :p
Ik heb indd aardig wat ribben geteld op de show, en ik had er zelf 2 twenters bij waarvan 1 iets ribbig en 1 wat té schraal, kun je soms niets aan doen, ze staan vol in het gras en degenen die meegaan naar shows krijgen behoorlijk wat brok bijgevoerd, maar groeien doen ze nu eenmaal (zeker dat hengstje, die had een behoorlijke achterstand na de droes en begint nu meters te maken ineens)... Dus bij die jonkies kijk ik er een beetje doorheen, maar ik zag ook volwassen merrie's die echt ribbig waren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:00

ShamalArabs schreef:
Mawiyah was zeer zeker wel zo ongewassen uit de wei geplukt :') even een emmertje water en een spons voor het stoflaagje maar verder heeft het meermaals insprayen met million dollar shine het werk gedaan :p
Ik heb indd aardig wat ribben geteld op de show, en ik had er zelf 2 twenters bij waarvan 1 iets ribbig en 1 wat té schraal, kun je soms niets aan doen, ze staan vol in het gras en degenen die meegaan naar shows krijgen behoorlijk wat brok bijgevoerd, maar groeien doen ze nu eenmaal (zeker dat hengstje, die had een behoorlijke achterstand na de droes en begint nu meters te maken ineens)... Dus bij die jonkies kijk ik er een beetje doorheen, maar ik zag ook volwassen merrie's die echt ribbig waren....

Ja daar was nog een hele rel over die merrie's met rib ;)
Snap niet dat mensen die meenemen en dan nog eens een mooi smoesje klaar hebben staan!!!
SCHANDALIG als je het mij vraagt, heb er geen goed woord voor over!!

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:26

Ik ben niet geweest, kan ook nergens over oordelen, maar twijfel dan meteen of ik wel moet komen met Azim. Geen rib te zien hoor, maar dan ben ik toch wel bang dat hij nog niet goed genoeg is als het ware.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:33

Jeannette schreef:
Ik ben niet geweest, kan ook nergens over oordelen, maar twijfel dan meteen of ik wel moet komen met Azim. Geen rib te zien hoor, maar dan ben ik toch wel bang dat hij nog niet goed genoeg is als het ware.

Nee hoor meid gewoon komen jouw hengst ziet er namelijk wel gewoon top en heerlijk uit!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:17

Jeannette schreef:

Gewoon komen hoor, zeker niet druk over maken ;)

De foto's van jan kan staan online trouwens :)
ik heb even ter illustratie de 3 anderen buiten mawiyah opgezocht zodat degenen die niet geweest zijn een idee hebben over hoe schraal we hier spreken :+
Mijn licht ribbige twenter merrie
klik

mijn 2-jarige té schrale hengstje
klik
klik

mijn 3-jarige hengstje
klik

beide hengsten hebben niet zo'n hele mooie schoft/hals overgang.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:25

Correct me if i'm wrong, maar ik heb altijd het idee dat de jury de paarden liever iets (niet té!) dikker ziet, dan dat ze te schraal zijn. Aliyah was zeker niet te dun, maar wel heel iel en dat vormt dan al meteen zo'n groot contrast als je het dan moet opnemen tegen een Bess-Lakia of een A.F. Mirenga.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:03

Ja dat is helemaal waar. Zowel Khayrat als Tawfiq als Aliyah zijn vrij slank gebouwd, terwijl ik het idee heb dat veel van de paarden die daar stonden eerder aan de vettere kant waren (sommigen zelfs weer te). :) Ik kreeg de indruk dat de jury dat inderdaad snel hoger scoorde, dus daar heb je helemaal gelijk in.

Om het dan 'een schande' te noemen hoe de paarden eruit zien vind ik dan weer vrij ver gaan, ze staan dagelijks 12-16 uur op een weide met hoog gras, krijgen in stal ongelimiteerd hooi en krijgen nog brok bijgevoerd ook, dus ze komen niks te kort. Ik vermoed dat het over een paar maanden al weer een stuk beter is als ze iets bijgetrokken zijn van de groeispurt.
Ach, het jonge spul was ook niet mee naar show om te winnen, maar om ervaring op te doen op vreemd terrein :) volgende keer mogen ze voor het echie.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:14

ow god, laat ze alsjeblieft nog ff doorgroeien :') ik moet altijd even slikken als ik ze met de jaarlingen zie, die steken met kop en schouders er bovenuit :+

Farada_Arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:21

ShamalArabs schreef:
ow god, laat ze alsjeblieft nog ff doorgroeien :') ik moet altijd even slikken als ik ze met de jaarlingen zie, die steken met kop en schouders er bovenuit :+

whahah naffie mag ook nog wel groeien hoor hij mag nog wel een stukje boven zijn mama uit komen :P
Laatst bijgewerkt door Farada_Arabs op 20-06-12 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:23

ShamalArabs schreef:

:j Wat meer vet erop en spiertjes kweken, moet je kijken hoe een ander paard je dan ineens hebt!