ik wil Queen laten dekken van een Cremello hengst...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:52

anneliesdj schreef:
Dat ligt eraan wat je intressant vind.
De merrie Kaline heeft al meerdere goede springpaarden gegeven en Hollands Golden boy is ook bij het kwpn geen onbekende, waarom hij werkelijk 'afgekeurd' is valt alleen maar de speculeren.
En Weissgold is ook niet door het kwpn gekeurd dus waarom is dat een probleem?
Cream on top is Zangersheide gekeurd.

Omdat een paard niet KWPN gekeurd is wilt absoluut niet zeggen dat het niet goed is ... en dat beweer ik ook niet.
Queen is gefokt met Duitsbloed en Weissgold ook, en dat is misschien interessante.
Cream on top is idd Zangersheide ggk, Weissgold is ZfDP ggk met HLP en is erkend door Oldenburg, Westfalen, enz.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:53

KellyC schreef:
Waar dat ze goedgekeurd zijn maakt mij opzich nog niet zoveel uit! Heb mijn hengst ook AES voorgebracht omdat ik bv BWP of zangersheide te duur vond...

Ik heb vorig jaar mijn Milky Way veulen S.B.S. geregistreert ... is anders ook een optie.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:54

KellyC schreef:
oei, dat moet ik eens snel opzoeken of daar ergens vos in zit. Momentje he! ga even kijken op paardenfokken.nl De vader van de moeder is vos. Volgens mij zit er wel geen zwart in.

http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/151931

Haar eerste veulen is van Canturano (bruin), Deze hengst is ondertussen goedgekeurd bij het AES
Haar 2 de veulen is een merrie van Cassiro (schimmel) (cassini x linaro)
En nu is ze drachtig van Concordance (vos) (concorde x Casini)

De moeder van je merrie draagt zowieso een vosgen, blijft de vraag of ze die doorgegeven heeft.
Als je uit Concordance een vos krijgt heeft je merrie ook een vosgen.

Canturano komt net als jouw merrie uit bruine ouders dus dat je daar een bruine uit krijgt is niet verwonderlijk.
Cassiro komt uit een lijntje met bruinen en 'schimmels' dus daar valt ook weinig over te zeggen helaas.
2x een bruin veulen is nog gewoon toeval, zeker uit deze ouders.

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 13:56

Ben echt wel super blij met jullie uitleg! Zoveel ken ik er niet van... Van die kleuren bedoel ik dan... Zeker niet met zulke speciale kleuren! :)
Het probleem met Concordance is dat hij bijna altijd de kleur van de moeder doorgeeft... Raar maar waar... Dus ja... Het is niet zo vanzelfsprekend om er een vos uit te krijgen :)
ik weet niet juist hoe je een foto kan bijzetten, dus plak ik maar eens de link van Concordance hier.

http://www.wilgenhofhindernissen.com/we ... 050607.jpg

Hygge

Re: ik wil Queen laten dekken van een Cremello hengst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:56

Sorry heb er over heen gelezen :o

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:00

Met Concordance hebt je altijd 50% kans op vos ... mits de merrie ook een vos-drager is en haar vos allel doorgeft. Als hij tot nu toe de merrie's kleur doorgeeft dan is dat puur geluk geweest maar al die veulens van hem zijn zowiezo vos-dragers.

Meer foto's hier: http://www.sporthorse-data.com/d?i=10553812
Laatst bijgewerkt door Peterina op 10-05-12 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:01

KellyC schreef:
Ben echt wel super blij met jullie uitleg! Zoveel ken ik er niet van... Van die kleuren bedoel ik dan... Zeker niet met zulke speciale kleuren! :)
Het probleem met Concordance is dat hij bijna altijd de kleur van de moeder doorgeeft... Raar maar waar... Dus ja... Het is niet zo vanzelfsprekend om er een vos uit te krijgen :)
ik weet niet juist hoe je een foto kan bijzetten, dus plak ik maar eens de link van Concordance hier.

http://www.wilgenhofhindernissen.com/we ... 050607.jpg

Dat werkt als volgt: Concordance heeft 2 vosgenen en geeft er dus altijd één door, de andere komt van de moeder.
Om een paard vos te maken heeft hij 2 vosgenen nodig, bij één vosgen 'toont' het zich niet.
Krijgt een veulen dus een vosgen van Concordance en een zwart gen van de moeder dan is het veulen voor het oog zwart.
Het lijkt dus alsof het de kleur van de merrie doorgeeft maar in praktijk is zijn kleurgen ondergeschikt aan dat van de merrie tenzij de merrie ook een vosgen doorgeeft (dan heeft het veulen 2 vosgenen en wordt dus vos).

Dit betekend bij jouw merrie dat ookal is het veulen straks bruin, je daaruit wel weer een vos kunt fokken omdat ze wel een vosgen van de vader heeft gekregen. Je kunt dus ook een vos fokken uit 2 zwarte paarden (1 vosgen, 1 zwart gen= paard toont zwart maar draagt vos ook)

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 14:08

Petrina, heb je toevallig een foto van je milky way veulen...? kan hij springen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:10

Peterina schreef:
Omdat een paard niet KWPN gekeurd is wilt absoluut niet zeggen dat het niet goed is ... en dat beweer ik ook niet.
Queen is gefokt met Duitsbloed en Weissgold ook, en dat is misschien interessante.
Cream on top is idd Zangersheide ggk, Weissgold is ZfDP ggk met HLP en is erkend door Oldenburg, Westfalen, enz.

Daarom zou ik dan juist voor Cream on Top gaan, andersom ben ik voor mijn kwpn merrie op zoek naar een duitse hengst :+
Smaken verschillen nu eenmaal.
Het zal niet de eerste keer zijn dat het kwpn een hengst op oudere leeftijd alsnog goedkeurd.

Als het veulen van Concordance goed lukt is Cream on Top wellicht ook het proberen waard.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:15

KellyC schreef:
Petrina, heb je toevallig een foto van je milky way veulen...? kan hij springen?

Kelly ... ik zou zeggen kom is een keer kijken! ik woon in neerpelt ... zo'n 20 min van Balen af.

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 14:17

neerpelt, ik heb nog in overpelt gewoond.. vlak aan het waterzuiveringsstation...

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 14:18

Petrina, Ben jij dan toevallig de dame die ik een mail had gestuurd gisteren? ivm mily way? had jij mij de link van duitsland doorgemaild? naar stal di luna?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:19

ja!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:20

KellyC schreef:
neerpelt, ik heb nog in overpelt gewoond.. vlak aan het waterzuiveringsstation...

Ik zit over het kanaal, richting Grote Heide, net bij het spoor.

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 14:22

dat weet ik zijn! ben je toevallig volgende week donderdag thuis... De 17de ofzo... Wil graag eens komen kijken

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:23

Antwoord via PB

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:25

Heb je al eens bij handelsstal Meijer gekeken?
Daar staan een cremello, een perlino en een valk ter dekking.
http://www.hs-meijer.nl

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:27

ik weet niet of hij al genoemd is, en ik weet zelf ook niet hoe goed de hengst is maar misschien is mcJonnas wel een leuke hengst?

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 14:52

ben net eens op de website gaan kijken voor mcjonnas! heb hem bij aan mijn lijstje toegevoegd! :)

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 16:11

had zo graag gedekt met milky way, nu vrees ik dat het moeilijk gaat worden... :( Dan zal het Weissgold worden waarschijnlijk... En met hem kan ik ook het veulen inschrijven in elk stamboek heb ik vernomen uit goede bron!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:26

Waarom zou je niet met Milky way dekken?

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 12:19

blijkbaar moet ze daarvoor naar duitsland gaan, hij dekt enkel natuurlijk volgens de mensen van het hengstenstation... En ik mag met Queen heel de wereld binnen, behalve Duitsland... Dan loop ik het risicio dat ze van mij word afgenomen... vroeger een rechtzaak geweest die ik ook gewonnen heb enzo, maar de wetgeving in duitsland wijkt af van die van de rest van europa!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:21

Hij is ook beschikbaar via diepvries sperma.

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 12:25

Dat hadden ze niet gezegd? Moet ik toch nog eens opnieuw informeren

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:45