Haflinger,, groot iemand erop kunnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanH

Re: Haflinger,, groot iemand erop kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 18:36

Ben blij dat er positieve reacties zijn!
Bedankt voor de reacties alvast!

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:59

had een hafje van 1.33 en ik ben 1.73 (weeg 57 kg) :Y) was wel een dikkertje hoor! kwam nieteens onder haar uit.. mijn vader is 1.89 en dat paste zelfs nog (dun postuur hoor!), alleen zijn voetjes kwamen er iets onder uit :+

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 20:37

Bedankt voor je reactie!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:40

Gewoon leuke grote stevige haflinger zoeken (niet zo'n dunne, maar beetje stevige en stevig bedoel ik niet dik mee, dat is wat anders.)

Ik heb een fjordje van 1.47 en ben 1.84...... Wat gewicht betreft vind ik wel dat ik aan het max. zit.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:45

een haflinger kan je makkelijk hebben.
ik ben zelf 1,65 en mijn haf is 160 hoog.
mijn vader is 1,85 en ik schat zo rond de 100 kilo die rijd er ook makkelijk op.
zit hem ook niet in de weg.
haflinger zijn sterke paarden kunnen wel wat hebben hoor.
gewoon goed zoeken dan vind je vast wel een leuke.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 08:25

Bedankt voor de reacties!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:28

Hier ook een haflinger eigenaresse :D

Ik heb een haflinger van 1.46 ongeveer, en ik ben 1.74. Plaatje is mooi, vind ik zelf!
Athos is het 'luxere' type. Voor voorbeeld foto's verwijs ik je naar m'n profiel.
M'n moeder rijd ook weleens op Athos, zij is 1.78.

Staat niet verkeerd hoor!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 08:53

EngeltjeS schreef:
Hier ook een haflinger eigenaresse :D

Ik heb een haflinger van 1.46 ongeveer, en ik ben 1.74. Plaatje is mooi, vind ik zelf!
Athos is het 'luxere' type. Voor voorbeeld foto's verwijs ik je naar m'n profiel.
M'n moeder rijd ook weleens op Athos, zij is 1.78.

Staat niet verkeerd hoor!

Bedankt!

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:31

sjolvir, ik leen even je foto (neem aan dat jij dit met sjolvir bent, kan verder niet echt duidelijke rijfoto vinden) :o

Afbeelding

Ik vind dat je als je lang bent gewoon beter voor een wat groter paardje kan kijken. Om als lang iemand op een ''kleine'' pony te gaan rijden, zoals bovenstaande foto vind ik de voeten er veelste ver onderuit steken, lijkt me als ruiter ook niet fijn. Naast dat je benen vrij lang zijn, krijg je door een lang bovenlijf ook een beetje een hefboomeffect, bij een klein foutje word dat heel erg vergroot in de gehele houding en zit..

Ze zullen het heus wel kunnen dragen, daar niet van, op ijslanders rijden ook volwassenen maar dat vind ik er zó potsierlijk uit zien :=
Als je toch aan het kijken bent zou ik gewoon lekker voor een groter paardje gaan kijken en je niet persé op een haflinger vast pinnen, er zijn zoveel leuke paarden en ook wel die wat groter zijn waar je gewoon goed op past :j
Laatst bijgewerkt door CoronaLime op 07-05-12 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:37

Mijn ervaring is dat Friezen meestal niet veel body hebben, waardoor je met je benen gigantisch onder zijn buik steekt. Heb een paar vriendinnen van rond de 1.80 die hebben verschillende Friezen uitgeprobeerd om te verzorgen, maar kwamen uit op een breed gebouwde Quarter, Tinker en een Merens omdat er anders uitzag als of ze op een Shetlander zaten ipv een paard.

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:49

ik denk dat het er van af hangt wat je wil doen met je haflinger ...
als je er alleen maar recreatief gaat rijden in het bos enzo... dan kan het wel..
wil je wedstrijd rijden dan zou ik zoeken naar een wat groter paard..

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 14:54

mariska1408 schreef:
ik denk dat het er van af hangt wat je wil doen met je haflinger ...
als je er alleen maar recreatief gaat rijden in het bos enzo... dan kan het wel..
wil je wedstrijd rijden dan zou ik zoeken naar een wat groter paard..

Ik wil veel buitenritten maken, en de rest gewoon zo nu en dan is een sprongetje en zo nu en dan een club wedstrijdje :D

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:12

ja okee dan is het wel leuk :) dan vind ik dat het wel kan .. als je officiële wedstrijden wil doen zou ik het niet doen...
haflingers hebben een heerlijk karakter... dus snap waarom jullie een haffie willen :P

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:06

Gewoon eens kijken bij haflingers die te koop staan
Bij het proef rijden filmen en je ziet zelf of je het een combinatie vindt
We hebben verschillende maten haflingers van smal en breed en groot
op klein en breed pas ik ook nog prime
Ben 1.80 en weeg een maatje meer
eventueel in profiel wat fotos

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:21

CoronaLime schreef:
sjolvir, ik leen even je foto (neem aan dat jij dit met sjolvir bent, kan verder niet echt duidelijke rijfoto vinden) :o

https://lh5.googleusercontent.com/-a53F ... 300022.JPG

Ik vind dat je als je lang bent gewoon beter voor een wat groter paardje kan kijken. Om als lang iemand op een ''kleine'' pony te gaan rijden, zoals bovenstaande foto vind ik de voeten er veelste ver onderuit steken, lijkt me als ruiter ook niet fijn. Naast dat je benen vrij lang zijn, krijg je door een lang bovenlijf ook een beetje een hefboomeffect, bij een klein foutje word dat heel erg vergroot in de gehele houding en zit..

Ze zullen het heus wel kunnen dragen, daar niet van, op ijslanders rijden ook volwassenen maar dat vind ik er zó potsierlijk uit zien :=
Als je toch aan het kijken bent zou ik gewoon lekker voor een groter paardje gaan kijken en je niet persé op een haflinger vast pinnen, er zijn zoveel leuke paarden en ook wel die wat groter zijn waar je gewoon goed op past :j

Ja dat is 1.84 op 1.47, maar bij de haflingers zijn ook wel exemplaren van 1.55 te vinden die stevig zijn.
Overigens als ik goed op een paard moet passen moet je al met een 1.75 + aan komen met flink lijf, anders steken die pootjes er net zo ver onder uit.
Geloof me, heb dat geprobeerd bij aankoop van een paard na mijn fjord, conclusie.. ze zijn allemaal te klein en een goede grote is onbetaalbaar.

En nee, het rijdt niet fijn je benen in het luchtledige, lastiger ze stil te houden uiteraard, dus je maakt het je er niet altijd makkelijker mee.
Maar ik heb er nooit spijt van gehad dat ik mijn kleine gekregen pony paardje heb gehouden, ondanks onze beperkingen werelds dier!
(ik ben dan weer zo'n zeur dat ik 90 kilo op een fjord niet vind kunnen (wel voor een keertje, maar niet structureel), max voor mijn fjord is 75 )

dressuur foto's van ooit, toen we nog dressuur reden.
http://dressagefjordsjolvir.come2me.nl/dressuur/

Voor het amusement, mijn huidige paard, zal rond de E-pony/paard liggen, zelfde zadel, zelfde beugel lengte.
https://lh3.googleusercontent.com/-Iawm ... 0116-9.jpg

Ukkies hebben ook weer voordelen, stappen veel makelijker op bijvoorbeeld, voor harken zoals ik!
Je kan vanaf 1 kant heel veel poetsen.
Ook al steken ze hun hoofd in de lucht kan je er nog steeds bij.

En wat is een combinatie? Het plaatje? Of het gevoel?
Gevoel is zoveel meer waard dan het perfecte uiterlijke plaatje.
Combinatie van beiden zou ideaal zijn, maar is vaak niet haalbaar.

Sjol en ik zijn qua uiterlijk allicht een flut combi, maar qua gevoel kennen we elkaar van haver tot gort en doet ze alles voor me.
We snappen elkaar ongeacht onze niet passend heid.

Esther_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:15

Ik rij zelf een kruising tussen modern en ouderwets.. ze is 1.48 hoog en ik ben 1.78 past ook makkelijk! :)

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 18:35

Ik heb een haflinger van 1,60 hoog, ze zijn wel groot te vinden hoor goed zoeken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:27

Tja zoals wat ik hier lees.

Zou ik maar als ik jou was gewoon wat haflingers proberen en ermee te rijden, dan zul je zelf zien dat het aan de bouw ligt, bij sommige paarden lijk je te lang en te groot terwijl je bij de kleinere paarden weer wel goed past. Ligt echt aan de bouw van het dier.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 20:18

Ik ga donderdag een fries rijden, kijken of ik die kan bijrijden, dus kan ik gelijk een fries uitproberen hihi!

Ladyspot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:44

Ikzelf ben bijna 1.80m en niet helemaal 1 van de ligste en heb 2 haflingers eentje van 1.43m en eentje van bijna 1.48m. Rij met allebei M dressuur.

De laatste is een slank type en sport gebouwd, gaat prima, nog nooit commentaar gehad. Zie foto's hieronder, de eerste ben ik op die van 1.43 en de tweede op die van 1.48m

Afbeelding

Afbeelding

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:59

Ik vind je wel echt te lang, je bovenlijf is helemaal uitverhouding bij je paard :n

Ladyspot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:52

CoronaLime schreef:
Ik vind je wel echt te lang, je bovenlijf is helemaal uitverhouding bij je paard :n

Moet je eens op een haflingerdag gaan kijken wat er daar allemaal met haflingers rijd, dan ben ik zelfs soms nog klein bij

Mandy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:56

Eventueel zou het kunnen.
Zou het ook niet leuk zijn als eventueel je Haf voor de kar kan? :)
Zelf heb ik een Haflinger en die berijd ik met mijn 1,64 m en 57 kg plus we rijden eens
per maand is met de kar :D

Maar het kan wel.
Als je een goed stevig paard er voor kiest zal het kunnen

Mandy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:59

CoronaLime schreef:

Inderdaad, ik vind 1,80 m wel groot voor een Haf van 1.50 m
Dan zou het wel zijn dat je met je benen onder haar/zijn buik komt ;)

Voor de kar kan natuurlijk ook een punt zijn :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:45

Ladyspot schreef:
CoronaLime schreef:

Moet je eens op een haflingerdag gaan kijken wat er daar allemaal met haflingers rijd, dan ben ik zelfs soms nog klein bij

Ik weet het, ben afgelopen zomer in Ermelo geweet. Maar het is net als met ijslanders, omdat iedereen het doet moet het maar normaal lijken, ik vind het echt geen porem.. :n