[TI] Tinkerdag limburg 2012

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Allienda

Re: TINKERDAG LIMBURG 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:19

Het is eigenlijk wat Joella zegt, het is gewoon fijn dat iedereen voor zichzelf kan beslissen wat ze willen officieel of niet officieel. In Grave starten we ook niet officieel momenteel is het allemaal nog voor de fun.

Hopelijk heb ik binnenkort een nieuwe instructeur en dan gaan we lekker aan de gang :-D

bert ad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 13:27

Bianca,
nee...je hoeft noet in officieel tenue....
...je ziet wel ruiters die zich veel moeite doen om het plaatje paasend te maken...
bijv zwarte witte tinker }:0 ....ruiter ook in zwart wit....
of alles in bruin wit.....
Op zich is het die dag een bont kleuren spektakel....

Bert

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:36

melanieB heb alleen in de eerste editie een deelnemer in de 80 cm gezien, daarna niet meer :p dus weet niet of er animo is voor hoger :=

Bert ik ben bang dat het voor mij een kijkdag gaat worden... Of anne moet haar knappert weer meenemen ;) dan wil ik nog wel een rondje springen hihi
Sally is helaas nog steeds niet de oude, en ik vrees dat het voorlopig nog wel even hommelus is ;(
baal baal baal, maar t is niet anders

remco1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:18

ik heb me vanmiddag ook opgegeven voor twee b proefjes te rijden samen met mijn vriendin die rijd ook 2 proefjes en allebij voor het eerst best spannend maar het leuke is dat t niet officieel is.. dat maakt de druk niet zo hoog en we komen uit gelderland dus ook niet naast de deur maar we vinden het gewoon super gezellig om naar een tinkerdag te gaan met onze tinkers.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:19

Remco, in Leusden is er ook 2x per jaar tinkerdag (hele weekend) en ook onofficiele proefjes/wedstrijden, is stukkie dichterbij en leuk om mee te doen, is dit weekend en in september weer.

remco1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:24

ja klopt we wilden dit weekend de sfeer gaan proeven in leusden en wie weet doen we ook in leusden mee de volgende keer..

bert ad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 00:25

..onze dag wordt door mensen bezocht van dichtbij en veraf.....
Uit Nederland, België en Duitsland......
Ik denk dat iedereen zelf moet uitmaken waar hij heen gaat.......
Ik denk ook dat iedereen dat best zelf kan beslissen....

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 00:36

Iedereen is idd vrij om ergens heen te gaan, ze komen toch naar Limburg? ;) Ik raad alleen ook aan om misschien naar leusden te gaan omdat dat voor haar ook dichtbij is en daar ook onofficieel is (en officieel mocht ze ook starten is het in bekende omgeving).

Ik zeg niks van dat hij ergens niet heen mag ;) Hoe meer tinkervrienden hoe meer vreugd. Of het nou int midden van't land is of Noorden of zuiden of wat dan ook.

tinkerlola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:56

Wij zijn er al vanaf het begin bij. Het is gewoon een superdag! Geweldig georganiseerd! De plek waar stoeterij de ierse tinker staat is gewoon een plaatje. En wat is er nou leuker dan een dag met alleen maar gezellige tinkerliefhebbers onder elkaar! Weer of geen weer!

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:27

Zijn er al veel inschrijvingen voor het springen 40CM? Of komt ik dan tussen de 'jongeren'? Sorry, vind springen echt leuk. Maar door een val jaren geleden durf ik gewoon niet echt veel hoger. Heb nog nooit een parcours gesprongen maar lijkt me wel leuk. Wordt de dressuur op zand of op gras gereden? Springen is in de bak toch? Lijkt me wel erg leuk om mee te doen!
Edit: sorry was nog wat vergeten: Mag ik ook met bitlooshoofdstel (kaakgekruisd) meedoen? Het is nl. al jaren geleden dat mijn tink een bit in heeft gehad...

tinkerlola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 00:03

Hoeveel inschrijvingen er al zijn weet ik niet. Springparcours staat in rijbak. Dressuur wordt verreden in rijbak en op het veld.In de rijbak ligt zand. Jong en oud doet mee. Dat is er juist zo leuk aan!
Gewoon meedoen, na de eerste keer heb je de smaak te pakken!

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:27

dit jaar wordt voor mij ook een kijkdag, want heb geen auto + trailer tot mijn beschikking. En ik ga ook binnenkort ook verhuizen met Borus naar een andere stalling

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:43

jammer dat er niks van mennen bij zit.is de rit ook voor aanspanningen.
en mogen kruising tinkers ook mee doen?

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:48

tinkerlola schreef:
HDressuur wordt verreden in rijbak en op het veld.In de rijbak ligt zand. Jong en oud doet mee.

Ik heb wel eens vaker recreatieve wedstrijden meegereden maar was altijd als enigste tinker... sinds eind 2010 heb ik wegens de geboorte van mijn dochtertje geen wedstrijd meer gereden. Lijkt me leuk om mee te doen! Vooral omdat mijn tink ook van John af komt!
Welke dressuur proef wordt in de rijbak verreden?

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:15

4leafclover schreef:
Zijn er al veel inschrijvingen voor het springen 40CM? Of komt ik dan tussen de 'jongeren'? Sorry, vind springen echt leuk. Maar door een val jaren geleden durf ik gewoon niet echt veel hoger. Heb nog nooit een parcours gesprongen maar lijkt me wel leuk. Wordt de dressuur op zand of op gras gereden? Springen is in de bak toch? Lijkt me wel erg leuk om mee te doen!
Edit: sorry was nog wat vergeten: Mag ik ook met bitlooshoofdstel (kaakgekruisd) meedoen? Het is nl. al jaren geleden dat mijn tink een bit in heeft gehad...

Gewoon meedoen!! Ik ga ook gek doen en ga waarschijnlijk de 40 cm springen. We zijn al flink aan het oefenen..........We hebben afgelopen week voor de derde keer onder het zadel gesprongen en hoogste was ongeveer 60-65 cm maar mijn god wat leek dat hoog. Op de fotos zag ik dat Devin zich er helemaal geen moeite voor hoefde te doen dus we moeten nog even kijken welke rubriek we gaan starten. We hebben gelukkig nog eventjes :-D

Ik zag ergens staan dat je in de rubriek 40cm een begeleider mee mag nemen?? Ik heb mijn vader al gevraagd of hij eventueel mee zou willen lopen :-p haha. Lijkt me echt super vet!

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:27

Allienda schreef:
Ik zag ergens staan dat je in de rubriek 40cm een begeleider mee mag nemen?? Ik heb mijn vader al gevraagd of hij eventueel mee zou willen lopen :-p haha. Lijkt me echt super vet!

Whahaahaa _O- mag ik je vader dan ook even lenen? Kan ie mijn tink even voor doen hoe hij over de hindernis moet springen :D _O-
Het leuke is: hoe hoger ik spring hoe beter hij het doet en hoe sneller hij gaat :o . Lijkt wel of ie zich niet moe wil maken om over een klein hindernisje te gaan :O :O . Maar hoe hoger het wordt hoe minder leuk ik het ga vinden :\
Als jij meedoet doe ik ook mee, zie dat je een paar jaar jonger bent als mij. Dus dan rij ik niet als enige tussen de junioortjes :o :D

Btw: doen jullie een bodyprotecter aan voor 40 CM? := Ik heb er nl. niet eens eentje... :o

bert ad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 12:39

even over de vorige posts: :list:

de inschrijvingen zijn altijd laat...dus over de aantallen is nooit iets te zeggen....
dit jaar loopt het iets eerder....maar ook dat zegt nog weinig....

springen vindt plaats op zand in een normale bak van 20 x 40....
we springen als groep in dat wil zeggen dat we alle hindernissen rustig een voor een springen, zodat je als ruiter je paardje kunt laten wennen....en zelf natuurlijk ook de eerste zenuwen voorbij kunt laten gaan.... +:)+
....bij het inspringen zie je vaak wat problemen...die daarna verdwijnen.....we proberen het zo te doen zodat iedereen toch lekker kan springen... *\o/* _/-\o_ *\o/*
daarom springt ook iedereen gewoon de barrage.....

tip: gewoon starten en gewoon lekker genieten.... +:)+

groetjes
Bert Adriaens

bert ad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 12:41

o ja...een begeleider meenemen in de wedstrijd mag natuurlijk niet....
er staan wel mensen in de ring die je helpen met het juiste parcours en eventueel dienen als "steun" bij de hindernis als een paardje weigert..... :)* <<)

JPTinkers

Re: Tinkerdag limburg 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:33

ik ga het niet halen , kom de avond/nacht ervoor pas terug van vakantie

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 07:43

Oh wat jammer :-(

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 07:44

bert ad schreef:
o ja...een begeleider meenemen in de wedstrijd mag natuurlijk niet....
er staan wel mensen in de ring die je helpen met het juiste parcours en eventueel dienen als "steun" bij de hindernis als een paardje weigert..... :)* <<)

Haha, dan had ik dat vast en zeker verkeerd begrepen!!! Helaas, maja ff kijken hoe het gaat met de training ;-)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:02

Officieel & onderling kun je idd best samen organiseren en het nog in onderlinge sfeer houden :)) lukt ons ook al een aantal jaar :D

@melanie & keona misschien zou je hier eens contact mee op kunnen nemen om een koudbloeden-mendag te organiseren?! site is wel niet erg up-to-date meer maar ze zijn volgens mij nog wel actief ;)
http://koudbloedinbeweging.nl/

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 08:33

ik kan helaas niet komen.
Kom de dag erna pas terug van vakantie.

bert ad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 22:01

.....we hebben besloten dat we een BUITENRIT houden.... *\o/* :j .

>> start op zaterdag 2 september om 17.00 uur......
>> houdt rekening met een rijtijd van 2,5 tot 3 uur en een pauze waarin wordt gezorgd voor de inwendige mens.....
>> begeleiders gaan mee te paard en volgers die in auto op checkpunten staan.. ~~}>

>> max 15 ruiters, min 5 ruiters...
>> kosten 10 Euro per persoon....

... wil je een STAL voor de nacht van zaterdag op zondag?
>> deze kost 15 Euro en geldt ook voor de zondag (overdag)...
>> doe je mee aan de buitenrit dan betaal je 20 euro (stal + rit)....

Kijk ook op onze website http://www.tinkerdaglimburg.nl :list:

Bert