Shetlanders VS Minipaarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 18:58

Happinez schreef:
wow , wat een kortzichtigheid hier zeg.
" op een minipaard kan niet gereden worden "
" zijn minder goed bestand tegen slechte weersomstandigheden "

Wat een gebral zeg :')
Ook op mini's word gereden & ook staan er zat mini's 24/7/12 rondom buiten en deze lijden daar niet onder.
En zoals Chary_xX ook al zegt, in heel veel minipaarden zit shetlandbloed, ook al in dat bij sommige misschien generaties terug.

Evelli, ik denk dat jij je een beetje aangevallen voelde, en dat dit door de plaatster van het bericht zo helemaal niet bedoelt is.

Persoonlijk denk ik dat het wel degelijk uitmaakt in sommige gevallen welke aanschafprijs het dier heeft gehad.
Het zou niet mogen uitmaken en ook zeker niet in alle gevallen van toepassing zijn, dat ben ik met je eens. maar zo rondom mij heen gekeken in de paardenwereld is het mij zeker wel eens opgevallen.

Mensen die bereid zijn of de hogere aanschaf al kunnen betalen, hebben vaak ook de middelen om dat niet enkel aan de aanschaf uit te geven maar ook aan het materiaal.
En of dat nou om een dure nmprser, amha , of npsper ( ja want ook die zijn er wel degelijk, al hoewel ik die wel in mindere mate zie ) gaat maakt naar mijn inziens niets uit.

Ik ben het met je eens, ik vind shetjes ook over het algemeen koeler in het hoofd, ook al is dat deels puur opvoeding.

PippaLuca

Re: Shetlanders VS Minipaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:13

Als je een dier neemt, moet je er voor zorgen, punt uit, ongeacht hoeveel het dier heeft gekost. :)

Echter vind ik dat er een verschil zit tussen een shetlander en een mini-paard.

Wat ik vaak zie is dat mensen een mini paardje kopen, omdat ze shows willen doen en niet voor de gezelligheid, om hem lekker op de wei te hebben staan, zonder er iets mee te doen. ( Ik zou ook niet 1000 euro voor een paardje geven, om hem alleen op de wei te laten staan. Dat zou ik wel bij een shetlander van 100 euro of minder doen)

Dat mensen die minder geld uitgeven voor de aanschaf van een paard/pony, minder goed voor hun paard zorgen is onzin, want op bokt zie je vaak genoeg shetlanders die vaak een nieuw halster hebben en die vaak genoeg geborsteld worden ( Vaak ook door verzorgers )

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:17

mijn minipaard was helemaal niet zo heel duur, in iedergeval geen 1000 euro. ik vind een shetlander ook gewoon minder mooi vaak, omdat ze van die korte beentjes hebben.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:21

Ik denk dat de meeste mensen met minipaardjes weinig tot geen shows/keuringen doen met hun mini's, dit is een typisch idee van jouzelf T-hijs. En wat de uitgave betreft....ik persoonlijk vind een mini mooier om naar te kijken en heb daar dus ook meer geld voor over, om de simpele reden dat ik ook wil genieten van datgene wat op mijn land loopt.

Dat je met mini's minder kan en dat ze voorzichtiger behandeld moeten worden, grote kolder ! Ook een mini kan 24/7 buiten lopen, heeft niks meer of minder nodig dan een shetlander, het enigste verschil is het uiterlijk, karakter en de prijs......that's all. ;)

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:23

Oké, haha. Ik dacht dat veel mensen met Mini's juist wel shows/keuringen etc. deden.:j

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:25

Nee hoor, dat is maar een klein select groepje die daar fanatiek mee bezig is. Het aangespannen rijden komt wel steeds meer in opkomst, erg leuk dat dat nu door meer wordt opgepakt.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:07

Goede shetten zijn minstens zo duur als goede NMPRS ponys of NAS pony's. ;)

Alleen het AMHA steekt er qua prijs bovenuit.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:09

maar wat kost een shetland merrie met vol papier van 3 jaar oud ongeveer?

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:09

Ik ben het helemaal met je eens TS *\o/*

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:22

nicky_rilana schreef:
maar wat kost een shetland merrie met vol papier van 3 jaar oud ongeveer?

Volgens mij hangt dat af van de maat, kleur, afstamming, eigen prestaties enz. af. ;)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:23

in vergelijking van mijn minipaard dus zegmaar geen prestaties en volgenmij is de mijne ongeveer 80 cm en zwart

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:17

Zowel Miniatuurpaardjes al Shetlanders zijn gelijk aan elkaar.
't is maar wat de gek er voor geeft niet waar?
En ieder heeft zijn smaak, de ene gaat er wat verder in dan de andere :-)
Ook Shetlanders kunnen meer dan 1000 euro gaan kosten.
Persoonlijk zou ik nooit pak 2000 euro aan een miniatuurpaardje geven ;-)