Van, het is niet zeker dat je percentages kloppen. Van belang is om te weten of de hengst agouti draagt en of hij homo- of heterozygoot is. Dit bepaalt de percentageverdeling tussen valk en smokey black. De moeder draagt geen agouti.
Ik bok nu op mijn foon, dus kan niets nazoeken. Is Apollonios vader van je merrie? Zo ja, dan draagt je merrie 100% zeker het vosgen. Zo niet, welke kleur hebben de ouders van je merrie?
Klopt ik heb kans op smokey black, palomino of valk. Zelf vind ik een valk met hoge zwarte benen, zwarte staart en manen erg mooi. Er zijn zoveel verschillende soorten palomino's, valken en smokey's het is leuk als je daaruit weer wat apparts hebt. Maar hoe zit het met de buckskin kleur volgens de kleurenkenners??
een valk heeft altijd zwarte benen, manen en staart buckskin is valk
gilandro_c
Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-12 20:27
Ik weet wat een valk is , maar je hebt ook valk met witte voetjes/ sokjes. Ik vind juist de valk mooi met alleen maar zwart aan de benen, dus hoge zwarte benen staart en manen, dus verder geen aftekeningen.
mooi en apart getekend veulen had ze vorig jaar ben benieuwd wat er dit jaar gaat uitkomen
Cynthia82
Geplaatst: 26-04-12 20:56
Of het veulen veel of weinig wit aan zijn benen heeft, ligt ook aan de ouders. Mijn palominoveulen van vorig jaar heeft erg veel wit. Dit komt omdat zijn moeder het sabinogen draagt.
Jouw merrie heeft geen wit? En de hengst? Dat is lastig te zien op deze foto
xgoldengirlx
Geplaatst: 26-04-12 20:59
Spannend! ik zou graag een foto willen zien van wat het geworden is
Nog niks, heb wel elke nacht de camera aan, omdat haar uiers vorig jaar lang niet zo dik waren als nu. Zal wel komen omdat dit haar 2e veulen wordt. Ze is wel een stuk anders naar de rest van mijn paarden die moeten niet meer bij haar in de buurt komen. Vandaag heeft ze nog lekker de hele middag in het weiland gestaan. . Hopelijk snel een veulentje!! En nogmaals bedankt voor de leuke reacties!!
2 mei nog steeds lekker aan het grazen! en dus nog steeds geen veulen....
Voor diegene die foto's van mijn jaarling hengst wilden zien. Vandaag heb ik een paar gemaakt. Hij zit nog niet zo mooi in zijn vacht, maar hij was van het winter ook een lekker bolletje wol. Ze komen elke dag buiten wat voor weer het ook is en dan krijg je dat.
Nee nog niet... Overdag staat ze lekker in het weiland en is er net of er niks aan de hand is, en snachts is ze onrustig en denken we elke nacht weer nu zal het wel gebeuren. Maar nee hoor... Ze houdt ons mooi voor de gek en slapeloze nachten.
het veulen is geboren 7 mei om 23.35 uur... Moeder en dochter genieten nu even van de rust. foto's komen straks. nu even paar uurtjes slapen.. En een mooie kleur met mooie aftekeningen..laat jullie nog even in spanning