Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Grit schreef:TinkerTom schreef:Vind ik heel erg meevallen. Ik ben nog nooit "openlijk" lelijk aan gekeken, ook niet toen ik met mijn haflinger startte.Je moet soms wel wat sterker in je schoenen staan...
soms wordt je lelijk aangekeken tussen de kwpners....als je met je tinker op wedstrijd gaat...
Er zijn zeker mensen zijn die er negatief over praten, maar dan gebeurd dat achter mijn rug, dus heb ik er geen last vanEn ach, zo heb ik soms ook een mening over een combinatie.
En inderdaad, soms komen mensen je juist opzoeken om een compliment te geven, dat ze het knap vinden of je paard leuk vinden.
Een keer stond mijn vriend langs een man en die zegt als grapje " ik wist niet dat er ook koeien mee mochten doen". Gewoon als flauw grapje, hij bedoelde er niks verkeerds mee. Maar hij schrok toen bleek dat hij het tegen een bekende van de "koe" zei. Kwam zich verontschuldigen. Ik kon er wel om lachen.princesissi schreef:Het gaat er niet om of mensen daar op zitten te wachten toch? Werk aan de winkel om dit (met lessen) op te lossen.Nee nog niet, maar ze gaan dr wel aankomen! We zijn al zover dat we een verzamelde galop hebben.
Alleen ze loopt heel diep aan de teugel, dus k weet niet of mensen daarop zitten te wachten.
Kijk wel realistisch naar wat je samen met je paard kan. Heeft je paard moeite met het verruimen zoals ze dat graag willen zien, dan ook niet miepen als je daar 4-en voor krijgt en zeggen dat jury tegen koudbloeden is. Maar hard werken op andere onderdelen, om de 4 weer te kunnen compenseren.
Misschien kost het wat meer training, maar nette wendingen, nageeflijkheid, over de rug, tact, los in het lijf, dat kunnen onze tinkers net zo goed. Alleen de gangen en het plaatje zien er soms wat anders uit. Maar daar kiezen we dan ook voor
BvanhetB schreef:Buster is nu nog te jong, maar ik ben van plan met hem dressuurwedstrijden te gaan rijden. Eigenlijk wil ik ook wel graag springen, dus als hij het een beetje aankan dan ga ik in ieder geval B starten in het springen.
Hij is overigens alvast zelf aan het oefenen:
https://lh3.googleusercontent.com/-ROL6 ... 020241.JPG
Geeft nog meer motivatie om hem uit te gaan brengen
Bijrijdster lest 1x in de week, en zo nu en dan neem ik ook eens een lesje.
pad en ik rijden naast buiten, lange lijnen, grondwerk en clickeren vooral dressuur. Om lijf en geest soepel te hiouden. En vooral omdat het zo leuk is! WenK schreef:Eevee schreef:Oooooooit als mijn Tink groot is hihi hij is nu bijna 2 jaar....maar ik wil hem wel dressuurmatig gaan rijden en wie
weet ooit wedstrijden![]()
Dirk![]()
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZY6GOZFP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FNP4N8XD.jpg
Ach, als zn oma het kan...

Het is ook meer een recreatie tinker hoor, de bak vind ze niets! We zijn al wel erg vooruit gegaan de laatste tijd, maar er moet nog heel hard aan gewerkt worden. Ik spoor dr op het filmpje niet de hele tijd aan hoor, dat lijkt zo. Ik wordt namelijk heen en weer geklotst in de barefoot. En vooral als ze zo aan de teugel loopt. Maar dankjewel Sharmila voor je tip!
Sharmila schreef:Ok anders van die hogere kniewrongen aan het zadel vastklitten. Die kan je los kopen.
Maar ja ook als je recreatie rijdt. Zo slecht als ze hun gehele gewicht op hun voorbeentjes gooien. Een correct recht paard is belangrijker dan het neerwaarts rijden. Anders gaan ze duiken zoals ze nu doet.
Echt een tinkerkwaaltje volgens mij. Die van mij deed het ook verschrikkelijk. En nog af en toe nu ik alleen nog maar kan hobbelen. Maar ja basisdingetjes blijf ik toch gewoon doen. Rechtrichten, overgangen vanuit de achterhand, en terugrijden in plaats van uit de draf of galop 'vallen'. Je blijft altijd bezig hahahaha