BBreedveld schreef:Citaat:Daarbij hoef je ze niet af te scheren. Als de kootholte goed vrij blijft kun je al veel voorkomen. Die knip ik altijd uit in de zomer. Dan hou je volle sokken en kan de kootholte toch luchten. Ik knip ze ipv scheren om stoppels en irritatie te voorkomen. Goede voeding doet de rest.
Ben ik helemaal mee oneens. Mijn paard krijg prima voeding, maar heeft echt niet genoeg aan uitgeknipte kootholtes. Zijn 'mok' zit op het hele onderbeen.
Mijn Fries heeft doorlopend kale pootjes, ik neem het risico niet dat hij straks weer einschuss heeft. Bovendien zijn zijn sokken zo dicht behaard dat je gewoon niet kan voelen wat er aan ellende onder zit zodra het haar langer wordt dan een cm. En mijten zitten overal, niet alleen in de kootholte.
Zelfde hier hoor
Hij heeft zulk enorm dik haar op z'n onderbenen, knippen helpt daar gewoon niet tegen. Ik moet ze echt scheren en bijhouden om te voorkomen dat het terugkomt.
al begint dat ook steeds beter te worden
wat je zgt over het trage leren klopt inderdaad wel, maar zodra ze iets snappen zullen ze het ook nooit meer vergeten of fout doen. Toen die van mij ineens snapte dat opstappen en een ruiter op je rug hebben niet eng is vond hij het ook helemaal best en gaf ineens geen kick meer. Ze zijn inderdaad heel liefdevol naar hun baasje en zullen je altijd warm verwelkomen als je oo stal aankomt. Mijn paard is al snel echt mijn maatje geworden, als ik op stal kom 's avonds en hij staat al binnen hoor ik hem al kei hard schreeuwen zodra hij mijn stem hoort

Ik moet altijd zooo om haar lachen! Ik kan gewoon niet boos zijn op haar!