Voorwaartse fries.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 13:25

loveulla94 schreef:
xWildrose schreef:
Ja dat klopt nadita. De laatste dagen gaat het al beter zoals ik zei. Maar het kwam ook gewoon heel erg doordat ze er moeite mee had. Ze had hiervoor een jaar stilgestaan. Ik probeerde het rustig om te bouwen, maar ze vond het moeilijk en wilde dit ontlopen door gewoon knetterhard te gaan. Maar nu het beter gaat blijft ze als nog ontzettend voorwaarts en super aan me been.

loveulla94: Die is helaas onbekend, maargoed het is een super lief en fijn paard en dat vind ik belangrijker ;$

Dat is zeker belangrijker!
alleen was ik benieuwd als het misschien iets in de buurt kwam al die voorwaartse friesjes :D

Ik begrijp het ;3 Sowieso is Ambertje echt een verassing paardje haha. In het begin wat het niet bepaald een heel mooi dier. Echt zo'n bolletje wol weetjewel haha. Totaal geen bespiering en alles. En nu, ze is zo ontzettend veranderd. [Kijk anders maar in topic in mijn onderschrift] Voor dat ik haar kreeg was ze ook nooit dressuurmatig gereden. Met mennen is ze trouwens ook erg voorwaarts! xd

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:27

xWildrose schreef:
Ik begrijp het ;3 Sowieso is Ambertje echt een verassing paardje haha. In het begin wat het niet bepaald een heel mooi dier. Echt zo'n bolletje wol weetjewel haha. Totaal geen bespiering en alles. En nu, ze is zo ontzettend veranderd. [Kijk anders maar in topic in mijn onderschrift] Voor dat ik haar kreeg was ze ook nooit dressuurmatig gereden. Met mennen is ze trouwens ook erg voorwaarts! xd

ja had er al in gekeken!
echt een mooi beestje!
Mijn merrie heeft een men-rapport met 7ens en 8en,zij is ook erg voorwaarts! :D

xWildrose

Re: Voorwaartse fries.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 13:29

Bedankt ;p Haha okee! Is wel fijn hoor, alleen ze mennen met haar alleen nog buitenom. Dat doet ze beter als in de bak xd Dat was ook eerst het probleem met rijden, ze heeft amper een bak gezien in haar leven en voelde zich daarom erg opgesloten.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:30

xWildrose schreef:
Bedankt ;p Haha okee! Is wel fijn hoor, alleen ze mennen met haar alleen nog buitenom. Dat doet ze beter als in de bak xd Dat was ook eerst het probleem met rijden, ze heeft amper een bak gezien in haar leven en voelde zich daarom erg opgesloten.

Oh jaa..
balen is dat!
mijne had in het verleden M2 gelopen, heeft daarna een hele tijd in de wei gestaan, moddervet geworden, en daarna is ze bij ons gekomen (ze is nu ongeveer 3,5 jaar bij ons)
maar we gaan een beetje off-topic geloof ik haha

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 13:31

Haha indd, stuur anders maar een pb ofso xd

Dus nu weer verder over voorwaartse Friezen;

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:33

Ik denk sowieso dat de fokdoeleinden van de laatste decennia een heel andere fries neer heeft gezet dan de jaren waar de 'slome' fries uit voortkomt.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:35

F_Orumster schreef:
Ik denk sowieso dat de fokdoeleinden van de laatste decennia een heel andere fries neer heeft gezet dan de jaren waar de 'slome' fries uit voortkomt.

dat denk ik ook
wij hebben een barokke fries (hengst) en die is echt lomp en sloom, (niet negatief bedoelt, het is een schat!)
en mijn merrie, ster merrie, mooi sport modelletje, zij is dus erg voorwaarts

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:57

het 'nieuwe fokken' hoeft totaal niks te maken te hebben met het temperament en de snelheid.

ik ken in totaal 14 friezen zowel hengsten, ruinen als merrie's en de jongste is 10 en de oudste 24 allemaal zeer barok type en zeer ouderwets ook qua bloedlijnen. maar die zijn zooo gigantisch snel en temperamentvol. zeker voor een fries !

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:05

nadita schreef:
Tussen druk en voorwaarts zit natuurlijk een heel verschil.
Mijn Fries is mn op concours goed wakker, lekker voorwaarts en vlot aan het been, maar wel relaxed. Ik rijd 20 minuten los, dat is voldoende.
Thuis is hij wat flegmatieker, maar hij wordt altijd scherp gereden, dus hij is altijd lekker voorwaarts.

Oef, ik hoop dat ik dat ook ooit nog eens kan met friesjelief :=
Ik heb 'm pas na 3 kwartier zover dat ik 'm fatsoenlijk kan laten doen wat ik wil.. Moet er wel bijzeggen dat we nog maar één buitenwedstrijd gereden hebben en dat hij binnen wel minder van z'n padje is om het zo maar te zeggen :))