Springhengst om mijn Jazz-merrie qua galop te verbeteren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pahlstrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 13:46

Suzanne F. schreef:
Er zijn zat dressuurhengsten die heel goed galopperen hoor, hoef je geen springhengst voor te pakken.
Neem Amazing star, prachtig bloed en mega galoppade.

Zag trouwens dat je Stravinsky had gereden. Volgens mij heb ik jou een gezien met Outdoor Gelderland (toen in Arnhem) en ik vond jullie een prachtige combinatie!!! :)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:43

SophievdV

Re: Springhengst om mijn Jazz-merrie qua galop te verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:01

Blup bestaat in Ned toch ook?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:56

Ferro bloed kan de galop wel verbeteren maar niet de souplesse..ik denk het moeilijk wordt een hengst te vinden die alle 3 heeft..kracht,goede galop,souplesse en een goed karakter dus is het afwegen wat het belangrijkste voor je is..
Negro kan inieder geval de galop,grootramigheid en kracht verbeteren en volgens mij fokt hij geen hele gecompliceerde karakters door..

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:02

Springhengst gebruiken is zonde! Er zijn zat dressuurhengsten met goede galoppades.

Amazing star heeft idd een mooie galop. Desperado kan ook giga galopperen[heeft ook net wat meer go dan flemmingh-bloed]. Dreamboy kan ook extra galopperen. Ampere staat ook bekend om z'n galoppade. Rhodium ook super galop, maar kan soms wat moeilijke karakters geven [hoewel er genoeg bomproof zijn].
En als er een hengst is binnen het KWPN die kan galopperen, dan is het Cachet L wel, maar beetje jammer in dit geval dat dat een Jazz is :+

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:24

Andretti kan ook fijn galopperen, maar of je je Jazz merrie wel met Sandro Hit wil combineren..?

Andere optie, Chippendale. Souplesse en goed karakter.

Pahlstrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 20:15

Elisa2 schreef:
Ferro bloed kan de galop wel verbeteren maar niet de souplesse..ik denk het moeilijk wordt een hengst te vinden die alle 3 heeft..kracht,goede galop,souplesse en een goed karakter dus is het afwegen wat het belangrijkste voor je is..
Negro kan inieder geval de galop,grootramigheid en kracht verbeteren en volgens mij fokt hij geen hele gecompliceerde karakters door..

Ik zal Negro in de gaten houden. :) Al was ik in de veronderstelling dat hij niet echt groot fokte.

Pahlstrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 20:16

smeetjoew schreef:
Springhengst gebruiken is zonde! Er zijn zat dressuurhengsten met goede galoppades.

Amazing star heeft idd een mooie galop. Desperado kan ook giga galopperen[heeft ook net wat meer go dan flemmingh-bloed]. Dreamboy kan ook extra galopperen. Ampere staat ook bekend om z'n galoppade. Rhodium ook super galop, maar kan soms wat moeilijke karakters geven [hoewel er genoeg bomproof zijn].
En als er een hengst is binnen het KWPN die kan galopperen, dan is het Cachet L wel, maar beetje jammer in dit geval dat dat een Jazz is :+

Veel en bruikbare info!!! Bedankt! :)

Pahlstrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 20:21

Agossie schreef:
Niet alles gelezen en ik wet ook niet of hij al genoemd is, maar kijk eens naar Florencio. Die heeft een geweldige galop.

Zal ik naar kijken! :)

Pahlstrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 20:25

Viennanova schreef:
Andretti kan ook fijn galopperen, maar of je je Jazz merrie wel met Sandro Hit wil combineren..?

Andere optie, Chippendale. Souplesse en goed karakter.

Chippendale zal ik naar kijken. Sandro Hit zal op zich ook kunnen, al is die wat duurder. :)

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:28

Dexter R (springhengst maar jong)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:50

Suzanne F. schreef:
Er zijn zat dressuurhengsten die heel goed galopperen hoor, hoef je geen springhengst voor te pakken.
Neem Amazing star, prachtig bloed en mega galoppade.

En het kan er ook nog leuk uitzien
Vanmorgen geboren

[KS-ITP] Hybris Amazings Star x Amelio

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:19

Ik zag dat je al eerder hebt gedekt via Schockemöhle. Vorig jaar was ik op de veulenkeuring in Mühlen en alle veulens van Fürstenball vielen ons daar op. Paul heeft er ter plekke ook een aantal gekocht. Vaak heel eenvoudige moeders, maar werkelijk alle veulens hadden gummi-benen onder het lichaam. Heel makkelijke bewegers, soepel, lichtvoetig en een mooi krachtig achterbeen.
Mijn instructeur fokt ook met een dressuurmerrie (L X F bloed uit Duitsland) en gebruikt daarvoor springhengsten. Hij heeft inmiddels 2 veulens gehad van Califax en dit jaar een veulen van Last Man's Hope. De Califax nakomelingen zijn beide goed bewegers met een normaal exterieur en de Last Man's Hope is een excellente beweger met een prachtexterieur!