Wat zou je doen als.....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Re: Wat zou je doen als.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:11

Heb het 1x gehad, 1tje laten weghalen op de scan op 18 dagen. Overgebleven is nu een gezond veulen van 2 maanden oud. :)
Zeker niet zomaar zijn gang laten gaan, de kans op sterfte van veulens en merrie is veel te groot!

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:34

Charisma schreef:
Heb het 1x gehad, 1tje laten weghalen op de scan op 18 dagen. Overgebleven is nu een gezond veulen van 2 maanden oud. :)
Zeker niet zomaar zijn gang laten gaan, de kans op sterfte van veulens en merrie is veel te groot!

Was Rico eigenlijk van een tweeling?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:34

Mijn dierenarts vertelde zelfs dat zij hem perse weg haalt en zich niet laat afschepen door een eigenaar.
Kans dat de tweeling en of/ de merrie het niet halen is zo groot.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:36

Toevallig hebben ze bij de stal waar mijn pony staat die jaar een tweeling gehad. Beide veulentjes leefden bij de geboorte, helaas was eentje erg zwak. We hebben hem de hele dag warm gehouden en de fles gegeven, maar helaas is ie toch overleden. Ander veulentje en moeder maken het goed :)

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:02

Ik zou het ook weg laten halen, de kans dat zoiets goed gaat is mij veel te klein! Als je dan de veulens allebei kwijt bent is dat heel jammer, maar zeker ook voor de merrie zou ik het niet riskeren!!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:29

inesje15 schreef:
Zeker 1 weg laten halen! Je riskeert je merrie te verliezen... Dan zou mijn keuze snel gemaakt zijn.

hier ga ik volledig in mee!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:35

bij ons op stal staat een merrie die dus 3 keer een tweeling heeft ontwikkeld. Ik noem het dus ontwikkeld om dat geen enkele tweeling het gered heeft: Ze heeft ze allemaal verworpen. De laatste keer was dit jaar een paar weken geleden. Gelukkig is de merrie er iedere keer goed doorgekomen en op dit moment is ze ergens anders pleegmoeder aan het spelen: ondanks dat ze ruim een maand voor einddatum verworp, had ze toch meer dan genoeg melk productie gelukkig, dus ze kan een ander veulen nu helpen.

In ieder geval: de kans dat je beide veulens verliest is vrij groot dus ik zou er een weg laten halen