HELP! Hengst gezocht voor elite merrie Ferro X Elan X Joost

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esplendido

Re: HELP! Hengst gezocht voor elite merrie Ferro X Elan X Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:12

Een niet te dure zwarte dressuurhengst: Zucchero. Helemaal vrij van Jazz en Ferrobloed.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:51

Tja en anders hebben we altijd nog Westpoint :P Groot, grootramig, zwart, relatief goedkoop.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:53

Esplendido schreef:
Een niet te dure zwarte dressuurhengst: Zucchero. Helemaal vrij van Jazz en Ferrobloed.

Fok-/aanparingsadvies Zucchero:
Het fokadvies is gebaseerd op het verrichtingsonderzoek en de veulenbeoordeling.
Zucchero kan de halsvorm verbeteren,
instelling en bewerkbaarheid toevoegen en
bijdragen tot bloedspreiding in de dressuurpaardenfokkerij. De merries moeten
opwaarts gebouwd zijn.

Als je voor zo weinig geld wilt fokken en het dekgeld op €500 aankomt dan kun je beter misschien nog een jaartje wachten en wel een passende hengst kiezen dan een veulen fokken wat misschien niet helemaal naar je zin is. NATUURLIJK is fokken gokken, dat weten we wel. Maar ik zou dan toch liever een hengst kiezen waar ik 100% achter sta.

Westpoint is Jazz en dat wil ze niet.

Als je dan toch onder de €1000 wilt blijven en maat en lengte in de rug wilt toevoegen is Tolando zeker geen slechte optie. Hij gaat je alleen geen spectaculair voorbeen geven ( denk ik ).

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:45

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:48

Tsja, maar dan kun je net zo goed toch van het idee afstappen om geen Jazz bloed te gebruiken en bv Riant er op zetten :+

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:58

Die is niet zwart ;)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:24

Of misschien toch nog maar een jaartje doorsparen...

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 08:53

Dees schreef:
Die is niet zwart ;)

Nee en dat vind ik persoonlijk ook een fout die de meeste mensen maken. Je fokt met genen en dat kleurtje is daar maar een klein stukje van. Ik zie veel liever een mooie goede vos, dan een degelijke zwarte westpoint om het zo te zeggen? En natuurlijk weet je het niet van te voren en geeft niets garantie, maar om nu perse met zwart te willen fokken.. :n Slecht uitgangspunt.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 09:02

Bovendien zijn het net toverballen. Zwart op zwart geeft geen garantie voor een zwart veulen...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 09:24

Nee dat weet ik, dat die niet zwart is. Maar die links zijn alleen maar zwart, maar meer niet..

Ik heb zelf een zwart veulen van Jazz (vos dus) uit een donkerbruine merrie. Wel van San Remo, die is dan weer zwart. Maar goed, is en zwart veulen uit een vos en bruine mama/papa.

Ben benieuwd TS wat je gaat doen!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 15:58

Ik zoek niet per definitie een zwarte hengst hoor, is wel mooi natuurlijk, vandaar dat ik vroeg welke zwarte evt. Zou kunnen passen. Ik wil geen jazzbloed, daar ben ik persoonlijk geen fan van.Ik heb hier nog geen meningen gehoord over sorento? Mijn ferro is trouwens echt een heethoofd onder het zadel.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 16:17

Esplendido schreef:

Daar had ik gisteren idd ook naar zitten kijken. Mooie hengst, wie weet er wat meee over zijn prestaties en nakomelingen?

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 16:44

En qua prijs voor een hengst willen we tot 1000 euro gaan (wellicht iets daarboven) en daarin zijn toch genoeg hengsten te vinden waar al wat van bekend is. En dan bedoel ik niet die hengsten in een bericht wat hierboven van marktplaats komt ;)

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:17

Zucchero dekt niet veel, en is onlang voor de helft verkocht.
Mij spreekt de hengst niet echt aan.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 18:53

Hmm oke... Iemand een mening over Sorento X Deze merrie??? Ik heb het gisteren voorgelegd aan een kraamstal, die de merrie ook gezien hebben en die vonden het een passende combinatie. Maar met Sorento heb je weer dat hij de ene keer extreem grote geeft maar ook heel veel kleintjes, en ik heb er vele gezien die een niet zo mooi hoofd hadden maar daar hoef ik met mijn Ferro merrie (met een knap koppie) niet bang voor te zijn...

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:01

Oke hier kom ik. Wat vind je van Sir Oldenburg , ben zo fan van die hengst , mooi zwart ook.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 19:23

tanjaatjuhh schreef:
Oke hier kom ik. Wat vind je van Sir Oldenburg , ben zo fan van die hengst , mooi zwart ook.

Klopt mooie hengst, maar niet zo makkelijke kinders dus wordt m ook niet. Ik hoef niet perse een zwarte hoor haha.

Weet iemand wat over de afstammelingen van Voice (De niro x Rohdiamant) en Uphill (Oscar x Appolonios xx) en hun Oc Waardes??

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:44

Uphill fokt niet vergrotend. Voice zit je in elk geval goed met het Jazz en Ferro bloed (vrij ervan) Of hij de punten gaat verbeteren welke jij opnoemt, kan ik je niet zeggen. De hengst opzich heeft fijne gangen, mooi opwaarts gebouwd. Maar eerlijk gezegt ken ik weinig nakomelingen van hem.

Sorento heeft een lang voorbeen en is vrij lang gelijnd, dus misschien is dat wel helemaal niet zo'n raar idee!
Het is een Sandro Hit nakomeling en daar hoor je nog wel eens wisselende dingen over qua achterhand. Maar, ik houd wel van die hensgst! Sandreo is ook één van mijn favorieten.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 22:26

Vulina schreef:
Uphill fokt niet vergrotend. Voice zit je in elk geval goed met het Jazz en Ferro bloed (vrij ervan) Of hij de punten gaat verbeteren welke jij opnoemt, kan ik je niet zeggen. De hengst opzich heeft fijne gangen, mooi opwaarts gebouwd. Maar eerlijk gezegt ken ik weinig nakomelingen van hem.

Sorento heeft een lang voorbeen en is vrij lang gelijnd, dus misschien is dat wel helemaal niet zo'n raar idee!
Het is een Sandro Hit nakomeling en daar hoor je nog wel eens wisselende dingen over qua achterhand. Maar, ik houd wel van die hensgst! Sandreo is ook één van mijn favorieten.

Klopt inderdaad wat je zegt over de achterhand, maar daar hoef ik met mijn merrie niet zo bang voor te zijn want die heeft echt een goede achterhand ;) Sorento zou volgens mij aan voorbeengebruik wel degelijk kunnen verbeteren ook, alleen qua stokmaat strooit hij zoveel met ene keer extreem grote en andere keer kleintjes (en dan bedoel ik <1.60...)

Maarja dat is altijd afwachten natuurlijk, deze merrie zelf komt wel uit een wat grotere merrie die ook wel wat grotere doorgefokt heeft. Wat deze merrie zelf qua stokmaten doorfokt weet ik helaas niet, ik weet wel van welke hengsten ze veulens gehad heeft (via kwpn opgevraagd) maar kan over de nakomelingen niet veel vinden vandaar...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:35

Je weet het nooit met de maat. Vriendin van mij heeft 2 Westpoint nakomelingen uit dezelfde meoder. De enter heeft de twenter al ingehaald qua maat. Verder lijken ze als 2 druppels op elkaar...

In principe zou je je niet teveel moeten vast houden aan een stokmaat. Je weet het gewoon niet. Sorento geeft ook best leuke paarden met een goede maat!
Heb hem nog even opgezocht en dit staat op de site van de radstake:
2008, Vele veulens van Sorento werden als duurste veulens verkocht op de veilingen
o.a in Borculo, Dronten, Vechta en Maren Kessel.

2009, Sorento’s kinderen groeien zeer goed door, krijgen maat, en als men ze
ziet bewegen krijgt men het er warm van.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 10:41

Ja klopt, maar ik ga wel meer uit van de praktijk dan van wat een hengstenhouder zegt. Daar zul je nooit slechte dingen zien staan haha ;) Maar ik denk ook dat het goed zou kunnen passen.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 13:14

Haha nou t is iets anders geworden dan wat ik wilde en wat hier allemaal aangeraden wordt hoor...
Vanochtend controle en bleek dat ze al zover was dat ze vandaag nog geinsemineerd moest worden! Ooohh ja en ik was er nog niet uit met mijn keuze hmmm... dan maar de mensen daar laten beslissen en alles bekeken en vergeleken in de fokwaardes en wat past e.d en het is geworden: JOHNSSON

Haha nouja, wilde ik niet in eerste instantie maar toch ook wel weer fijne paarden van hem, en lijkt heel goed te passen dus toch maar.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:30

johnson goede keus!! mooie hengst super nakomelingen, ik had een johnson merrie 1.84 m en mooie lange rug en lekker voorbeen...!!