Hengst voor Ferro x Joost keurmerrie gezocht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ramzi

Re: Hengst voor Ferro x Joost keurmerrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:14

Ramzi schreef:
DiamondHorse schreef:
Charmeur zou inderdaad goed kunnen, Desperado zou ik niet doen, dan doe je weer lijnenteelt op Ferro...lijkt me niet nodig

owja.. Bij de dalhoeve hadden ze een hele knappe jonge hengst van UB 40 x contango lopen. Die gaat dit jaar het verrichtingsonderzoek in. Lieten ze zien op de show en viel positief op

Zou je kunnen onderbouwen wat je met bovenstaand bedoeld! Snap de vergelijking niet zo
2 x ferro in je lijn lijkt me niet zo geschikt als je op zoek ben naar front en lengt

Nou, zoals ik al zei.. Ik stond te kletsen met iemand en heb hem in mijn ooghoeken voorbij zien komen * positief* Een mooie goed formaat hengst met een knap sprekend front, en lichtvoetige bewegingen.
Een UB40 x contango. Staat bij de Dalhoeve. Meer weet ik er ook niet over, het is een jonge hengst en gaat dit jaar pas de verrichting in.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 17:29

Ik denk dat we met Florencio gaan dekken. :)
Dankzij dit topic zijn we bij deze hengst uitgekomen. Vooral vanwege het front en zijn nakomelingen die het goed doen. Nu maar hopen op een merrie die het lijntje voort kan zetten. :D

Bedankt voor jullie reacties!

Dees: Breitling hebben we niet gezien, toen waren we al weg. :Y)
Ik was benieuwd naar Dreamboy maar die viel me nog niet mee. :)

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 22:03

Na enig overleg hadden we toch besloten om een andere keuze te maken, namelijk Vivaldi.
Helaas kunnen wij ons niet helemaal vinden in de service en voorwaarden van Triple V welke het sperma moet leveren.

Florencio zien we bij nader inzien toch vanaf. De merrie heeft een goed merrieveulen van Zambuka ter wereld gebracht, dus een springhengst is nu ook een serieuze optie..

De tijd begint nu toch wel een beetje te dringen en we zitten zelf niet zo in de springhengsten.

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:10

Westenwind , dressuur maar ook alround ?

Edit, je zegt dat je merrie een weke rug heeft, dan weet ik niet ofdat Flemmingh bloed wel past ?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:21

Citaat:
Verbeterpunten:

- Maat
- Sterkere bovenlijn, merrie heeft wat weke rug
- Juist vanwege het werkwillige karakter van de merrie niet een te pittige hengst
- Meer front
- Meer lichaamslengte

Citaat:
Eldorado van de Zeshoek kan maat, formaat, springkwaliteit
en vermogen toevoegen. Merries moeten een correct gesteld
voorbeen hebben en kwaliteit in het fundament.

http://cms.kwpn.nl/mediafile/0002/8789/ ... eshoek.pdf