anneliesdj schreef:Waarom is dat overbouwde zo populair dan?
De combi geen schoft, flink overbouwd en iets week maakt het rijden op zo'n paard al praktisch onmogelijk.
Dat is wat ik me eigen ook afvraag...
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
anneliesdj schreef:Waarom is dat overbouwde zo populair dan?
De combi geen schoft, flink overbouwd en iets week maakt het rijden op zo'n paard al praktisch onmogelijk.

heb ze uiteraard bewust in die volgorde geplaatst
zoals ik al zei vertekent de rondheid van hun lijf dat
dan krijg je zo'n warmbloedrug en dat past niet bij het ras 

dat mag wel 

anneliesdj schreef:Ariebren schreef:De dochter van Pitalo in jouw profiel is typisch een voorbeeld van een verkeerde rug.
Wat een k*t opmerking, als mijn vragen je niet aanstaan mag je dat ook gewoon zeggen hoor.
Zoals er duidelijk bij vermeld staat is dat niet mijn paard en zit je dus nu een ander te beledigen.
Je zou beter gewoon eens kunnen benoemen wat jij typisch Tinker vind en waarom en watvoor voordeel een Tinker daarvan heeft tov andere rassen.
Edit; bij nader inzien ben ik ook wel benieuwd wat je precies verkeerd vind aan de rug van Nevi en hoe zich dat in praktijk uit.
Wel vind ik dat bij een aantal hengsten de rug té kort en toch ook te week is. Dikke konten mag, maar dan wel gespierd en geen vet

en nog steeds in de groei. Denk dat ik pas over een jaar of 2 kan zeggen hoe hij écht gaat zijn. Hij lijkt hier een hoge schoft te hebben, dat is echter een plukje manen
Hij heeft zo goed als geen schoft. 
Denk dat de 'ideale rug' een rug is die niet te lang is, niet week is en vooral functioneel is voor het doel waar we ze voor hebben. De meeste Tinkers worden nu immers gebruikt om op te rijden. Daarmee wil ik niet zeggen dat je ze dan maar rijtypisch moet fokken (alsjeblief niet!!) maar dat een rug daar wel voor geschikt moet zijn. Een korte holle rug is dat nou eenmaal niet.
Misschien niet mega compact, maar wel functioneel in combinatie met rastype. 
Niks ten nadelen van het dier verder hoor. Puur de rug 

Leg mij eens uit wat er mis is met de rug van mijn paard