Eindelijk!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:34

Scheren zou ik niet doen bij zo'n jong beestje en nu nog helemaal niet, weet niet of ie 's nachts buiten staat, maar het kan nog best koud zijn, dan lekker wat bijknippen. Dan weet je ook meteen of je de goede kant op gaat, dan laat het haar los.

Myfairytale

Re: Eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:45

Och, wat een schatje! Hij "klopt" qua bouw dan idd niet en hij is ook niet "mooi" volgens de standaarden, maar wát een lieffie om te zien!!! Ik ben ook verliefd!!!
Heel veel succes met het opknappen!

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:51

wa een schatje <3 <3 <3 <3

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:00

Citaat:
yashilha: Hij is zo leuk!! Doen en laten en gewoon dat gezichtje doet het hem. Ik geloof ook dat het met hem goedkomt, hij voelt zich stukken beter als in het begin en vertrouwd mij gelukkig nu ook gewoon! Dus hij laat toe dat ik hem help. Het was erg lastig. Ik heb hem mijn eigen antibiotica gegeven van mijn vorige hengst wat ik nog over had en dat werkte, (wist toevallig hoe ik het moest doseren en waar het voor bestemd was). Gelukkig bewaar ik altijd alles voor zolang het kan en alles komt nog eens van pas zie je wel. Vitaminestoot heb ik hem 2 weken geleden gegeven en hij is ook met gewone regelmaat ontwormd en ben blij dat het allen tesamen al gewerkt heeft. Hij loopt nu 24/7 op de wei en ik voer hem nog veulenbrokjes bij nu en op stal kreeg hij samen met de grote ook slobber bij en soms wat worteltjes/appels/brood en verder kunnen ze op de wei nog hooi eten. Natuurlijk krijgt hij ook snoepjes waar hij dol op is! Dus als je nog voertips hebt zijn ze welkom!

Niks mis mee zo te lezen,hier moet hij het echt wel op gaan doen
Hebben ze onbeperkt hooi?
Dat doe ik altijd ;)
En bij mij gaan ze s'avonds altijd naar binnen
Als die echt niet dikker word kan je ook nog een muesli geven door z'n veulenbrok,wil ook nog wel eens helpen
Maar ieder dier is weer verschillend

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:52

Ach, wat goed dat je je ontfermt over dit kleine... tsja, caviaatje :D 't moet nog een paardje worden!
Ik denk dat dat met goede zorg en vooral héél veel liefde goed gaat komen, juiste voeding en vachtverzorging
en dan zal 'ie er in de zomer zeker al wat meer paards uit zien :D

natjuhhh3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 19:04

@ Elan: Ja hij staat nu 24/7 gewoon al buiten. Binnen in een muffe stal kwijnde hij alleen maar op weg en hij word nu echt heel levendig! en doet het perfect tussen alle "reuzen". Ik heb gisteren zijn buik en beentjes geknipt. Alle rotzooi uit die lange haren en ik heb er weet ik het hoeveel doorns uitgehaald. Dus het is even niet zo mooi maar stukken beter. Hij liet het gelukkig ook zomaar toe

@ Yashilla: Hoewel het gras begint te groeien hebben ze bij ons altijd 24/7 hooi. HIj krijgt nu die niet meer zo suffig en ziekjes is ook steeds meer zin om te eten en heeft veel meer energie. Als het echt niet gaat werken dan ga ik misschien idd wel weer muesli halen. Als heb ik het idee dat er in mijn slobber ongeveer hetzelfde zit want het lijkt nagenoeg hetzelfde. Daar is hij dol op/

@ E_Nalanta: Hij heeft bij ons al de bijnaam hamster hahaha. ik hoop oprecht dat hij snel nog meer gaat verbeteren. HIj gaat als het goed is binnenkort naar een andere wei met zijn maat en misschien nog meer en kan ie daar de hele zomer eten en bijkomen!

De rest ook allemaal bedankt voor de reacties!

Overigens, gisteren was zijn maat jarig dus dat werd vandaag gevierd met zijn tweetjes.
Hieronder enkele fotos, eten doet Lukie wel degelijk dus!

Afbeelding
De taart!
Afbeelding
Samen aanvallen *\o/*
Afbeelding
Half uur verder... hier zie je oo kals je goed kijkt dat ik zijn buik geknipt heb.
Afbeelding
Hier eten ze de restanten met de rest van de peuters op, ik heb deze foto geplaatst om te vergelijken met de haflinger, hoe klein hij eigenlijk is.
De haf is ongeveer 1.50 en staat er een meter vandaan. Het scheelt dus bijna een meter haha in hoogte!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:47

Wat gek, dit is mijn originele account. Ik zie nu pas in dat hij automatisch stond ingelogd op natjuhhh3. Natjuhhh3= dus eigenlijk justin4ever

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:16

Aah die tweede foto! gingen ze even speciaal wachten voor de foto haha

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:20

wat een knuffelbeertje :+
en ik vind het een leuke foto van je verzorgjaarling en hem samen :Y)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:26

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:52

Die achterbenen trekken wel bij naarmate hij gezonder wordt. Ik heb toevallig ook zo'n klein ding wat er helaas nog beroerder uit zag als die van jou.
Je kunt beter wel een goede hoefsmid hem even bij laten houden, het zal je verbazen wat er nog van die kleine hoefjes afgehaald kan worden en de hoefsmid kan zijn achterbenen nog een heel eind corrigeren. Die van mij gaat iedere 6 weken.
Ik zou hem wel goed ontwormen (niet alleen met invermectine!), hierdoor zal hij zich ook beter gaan voelen. Is zijn gebit goed ?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:59

Bedaknt voor jullie leuke reacties weer!

snowdon schreef:
je kleine man komt bij ons uit het dorp dan:
http://www.staldewitsie.nl/

Hee wat grappig, ja inderdaad van de jong uit Molenschot.
Ik wou het nog eens googlen maar bedankt!
Ik heb gelijk zijn moeder opgezocht alleen jammer genoeg geen foto haha, ik mail ze even om misschien een foto te scoren, lijkt me erg leuk!.
Wel staat hij er zelf onder bij vermeld. Erg leuk, ik ga zo eens verder bekijken dankje!!!

@ Letsdunit, ik heb hem nu zowat kaalgeknipt aan zijn benen dus ik ga hem morgen goed op de plaat vastleggen, zodat je zien hoever hij doorstaat.
Hij heeft gewoon te lang in de stal gestaan. HIj loopt nu al zoveel beter en rent steeds meer als een dolle stier door de wei achter zen maat aan!
Bedankt voor de tip, ik dacht idd van tsja die minihoefjes hoeft niks af maar het viel me op dat hij achter dat er niet geheel helemaal opstaat dus ik denk dat ik hem inderdaad volgende week even meeneem en laat corrigeren als het nodig is.
Ik heb hem alle keren met 2 soorten ontwormd, de ene ben ik even de naam van kwijt en de andere was eraquell (als ik het goed schrijf).
De laatste keer was het een gel in plaats van een pasta (ook weer een andere).. maakt dit trouwens uit en wat is misschien beter?
Zijn gebit is wonder boven wonder goed, veel van die kleine jonkies hebben tegenwoordig een "varkensbakkes"/overbeet maar hij heeft dit niet gelukkig, eten doet hij ook als de beste hihi.
Nee daar staat alles keurig goed aangesloten op elkaar!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:08

Wat een leukerd, echt een mini :=

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:38

Jolien2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:51

ik vind hem er gewoon gezond uit zien.
het lijkt zo omdat hij dik in het vacht zit.
xx