Wat mag dit paard kosten ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jobet

Re: Wat mag dit paard kosten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 10:45

Marita, ja hij wil juist dat ze hier kan blijven omdat we zo leuk met onze paarden omgaan. dusss ik kan err geen touw mee aan vast knopen onderhand.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 10:48

Share schreef:
Ik vind het toch behoorlijk wat geld voor een paard dat nog niets gepresteerd heeft. :n voor die prijs heb je tegenwoordig al een heel leuk paard dat gepresteerd heeft. De helft is zat lijkt mij zo.. Wat zeiden die die mensen voor prijs die dr getaxeerd hebben?

Die hadden het over tussen de 1500 en 2500 daar staan ze nu ook voor te koop op sporthorse etc een leuk beleerd paardje met springachtergrond die al een parcoursje heeft gelopen kost daar 2750 euro. Klinisch gekeurd en al ???

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:52

2000 euro voor een gezond paard. Nou dat vind ik een idioot lage prijs.

Als dat mijn paard geweest was had ik toch echt gezegt bekijk het maar.

En ja het maakt nogal uit hoe goed het paard is (buiten wat ie geleerd heeft)
Voor een paard dat tot Z nivo kan en dus een leuke beweging/ goede nette sprong maakt.... daar mag best wat voor betaals worden.

Heb je een linkje naar paardenfokken?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:56

Ik denk dat 4500 euro ook wel wat veel is, maar 1500-2000 is wel erg laag.
Ik zou meer aan de 2750-3000 denken. Ook gezien het feit ze niet gekeurd is en je er veel tijd in hebt zitten.
Maar dat handelaren maar 1500-2000 willen geven is niet zo gek. Die willen tenslotte ook weer met winst kunnen verkopen.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 10:56

NatasjavE schreef:
2000 euro voor een gezond paard. Nou dat vind ik een idioot lage prijs.

Als dat mijn paard geweest was had ik toch echt gezegt bekijk het maar.

En ja het maakt nogal uit hoe goed het paard is (buiten wat ie geleerd heeft)
Voor een paard dat tot Z nivo kan en dus een leuke beweging/ goede nette sprong maakt.... daar mag best wat voor betaals worden.

Heb je een linkje naar paardenfokken?

nee heb ik niet ..... Ik heb het ook niet over 2000 euro, mijn gedachten gingen naar 2500 tot 2750 en dan moet ik mn uren er nog bij op tellen. Dan ben ik toch netjes genoeg dacht ik.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 10:58

ponyparadijs schreef:
Ik zou meer aan de 2750-3000 denken. Ook gezien het feit ze niet gekeurd is en je er veel tijd in hebt zitten.
Maar dat handelaren maar 1500-2000 willen geven is niet zo gek. Die willen tenslotte ook weer met winst kunnen verkopen.

Tot 2500 euro staat er !! en voor 2750 kan ik er een kopen in het zuiden van het land 4 jaar en een parcous gelopen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:59

Ik heb net op sporthorses zitten kijken en de meeste beetje paarden in de lage cathegorie zijn zo 3500 euro

Kijk als dat paard uit een goede merrielijn komt ben je al meer kwijt.

Heb haar al gevonden denk ik ;)

http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=363731

Moeder niet ster dus een gat in het papier. Maar wel een goed stammetje.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 10-03-12 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 11:02

Ik ga is even een paar uurtjes aan het werk en ben benieuwd wat er vanmiddag allemaal aan tips bij gekomen is !!!! In ieder geval iedereen bedankt die er naar heeft willen kijken en zich er in verdiept heeft. Geeft een beter gevoel dan dat je alleen loopt de dubben met je vriend. En het blijft toch ook een emo kwestie denk ik ...... gatsie lastig zo

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:07

Tja door de emotionele band die je hebt kan de eigenaar er natuurlijk best een slaatje uit proberen te slaan.
En als je voor minder geld een 'beter' paard kan kopen moet je dat toch zeker doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:32

Jobet schreef:
ponyparadijs schreef:

Tot 2500 euro staat er !! en voor 2750 kan ik er een kopen in het zuiden van het land 4 jaar en een parcous gelopen

Best, maar van zo'n paard weet je dus ook nog niks. Ze kunnen zoveel zeggen/schrijven. Er wordt in die prijsklasse zo vreselijk veel Sh*t verkocht.
Van het paard dat je nu onderhanden hebt weet je in ieder geval wat. Dat is ook wat waard.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:33

NatasjavE schreef:
Ik heb net op sporthorses zitten kijken en de meeste beetje paarden in de lage cathegorie zijn zo 3500 euro

Woehoe.....! Animo en Goodtimes bij elkaar. Zal wat worden haha.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 16:31

Babootje schreef:
NatasjavE schreef:

Woehoe.....! Animo en Goodtimes bij elkaar. Zal wat worden haha.

ja dat kan idd net als dr moeder een nitraatbom worden ....... maar dat andere paard is wel bekend bij vrienden van mij, ook voor de beleerfase, dus het is echt geen sh---t wat die stal verkoopt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:38

4500 is wel aan de hoge kant. Denk dat 3500 een normale prijs is voor het paard an sich, mits volledige goedgekeurd

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:46

Jobet schreef:
Knollentuin, hij heeft 7000 aan kosten gehad vanaf veulen tot nu, ik mag haar hebben voor 4500 en dan heb ik al mn uren er in zitten qua beleren enz ??!!

Veel teveel, wat hij erin heeft gestopt moet je niet naar kijken, verlies maak je zowieso.
Vind dat hij naar jou toe wel coulant mag zijn als je haar gratis hebt beleerd en verzorgd, beleren kost normaal toch ook snel 600-1000 euro.
Ik weet niet hoe ze is qua bouw, gangen en springen, als dat apart is is de prijs wellicht niet verkeerd maar zo van je gegevens af zou ik eerder 2000-2500 zeggen, puur op afstamming, ze kent immers weinig, is niet goedgekeurd en je zegt dat ze niet makkelijk is.
Als ze klin en rontgen goedgekeurd wordt is het een ander verhaal maar dan nog, kijk maar eens hoeveel paarden er te koop staan die rontgen gekeurd zijn en onder 3000 moeten kosten.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 10-03-12 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:47

Ik vind het nog niet zo'n gekke prijs, los van de uren die jij erin hebt gestoken.

De prijs van een paard hangt natuurlijk van vele factoren al, moeder- en vaderlijn, exterieur, talent, karakter, wedstrijdresultaten, evt. gebreken en bemerkingen, marktomstandigheden etc.

Ik heb een paar maanden terug een merrie van 6 jaar gekocht die precies dezelfde vraagprijs had. Merrie met goede afstamming, maar kende ook nog niet zoveel. Was al wel van terrein afgeweest, maar niet officieel in wedstrijden uitgebracht. Ik vond het een goed punt om de onderhandelingen te beginnen.

Wat bij jou echter het grote verschil is met mijn situatie, zijn de uren - en mss. ook wel het geld - die je er zelf in hebt gestoken. Anders gezegd: een deel van de kosten die de eigenaar noemt, die 7000 euro, komt uit jouw zak. Het is echter helemaal aan de eigenaar of hij dat in de vraagprijs wil verdisconteren. Je hebt dat immers helemaal vrijwillig gedaan, zo denk ik uit je verhaal op te kunnen maken. Je hebt bijv. niet al 2 jaar terug een onderlinge regeling afgesproken dat jij in ruil voor je investeringen in het paard, haar voor een gunstigere prijs zou kunnen overnemen. Dus tsja, dan heb je daar nu ook niet zoveel om op terug te vallen... Uiteindelijk is het altijd een kwestie van wat jij ervoor over hebt.

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:58

4500 is geen rare prijs mits geheel goedgekeurd. Zou dan wel laten keuren op zijn kosten. Dat kun je dan misschien compenseren met het werk wat jij gedaan hebt.
Heb je dit trouwens allemaal vrijwillig gedaan??? Want ja, dan is het jammer voor jou, maar dan had je daar vooraf afspraken over moeten maken.

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:00

amazing_lady schreef:
4500 is geen rare prijs mits geheel goedgekeurd. Zou dan wel laten keuren op zijn kosten. Dat kun je dan misschien compenseren met het werk wat jij gedaan hebt.
Heb je dit trouwens allemaal vrijwillig gedaan??? Want ja, dan is het jammer voor jou, maar dan had je daar vooraf afspraken over moeten maken.

Precies wat ik bedoelde (alleen jij zegt het heel wat kernachtiger... :) )

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:01

Tis een merrie als ik het goed heb, dus dan ook een PROK keuring erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:08

wat mij betreft ook veel te duur, voor mijn pony, dat is dan wel een pony, hebben we 750 betaald voor pony én zadel. ik zou voor de 1200 euro gaan. vooral omdat ze niets kan, paarden die ik ken die alleen hoofdstelmak en een beetje zadelmak waren is 450 euro voor betaald, en dat was een mooi gebouwde kwpn van 3 jaar geloof ik.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:14

amazing_lady schreef:

Persoonlijk, als het een aansprekend paard is qua lopen/springen en ze wordt 100% ggk ook rontgen, zou ik hem 3500 geven. Zo apart is de afstamming ook weer niet.
Ik weet niet hoe goed TS met het paard overweg kan, als het er echt een is waarvan je denkt dat je er niet weer zoeen vind maakt dat het natuurlijk al vrij onbetaalbaar, wss heeft de eigenaar dat wel door.
Anders zou ik gewoon lekker mp gaan kijken en een leuke onbeleerde uitzoeken voor 1500-2000 euro en daar mee aan de slag gaan.

Er staan genoeg leuke paarden op MP, verkijk je niet op een leuke afstamming of het ggk zijn want er zijn gewoon echt geen kopers op het moment, zoek iemand die er vanaf moet, doe een gek bod en je hebt een superleuk paard voor weinig geld.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:39

anneliesdj schreef:
amazing_lady schreef:

Persoonlijk, als het een aansprekend paard is qua lopen/springen en ze wordt 100% ggk ook rontgen, zou ik hem 3500 geven. Zo apart is de afstamming ook weer niet.
Ik weet niet hoe goed TS met het paard overweg kan, als het er echt een is waarvan je denkt dat je er niet weer zoeen vind maakt dat het natuurlijk al vrij onbetaalbaar, wss heeft de eigenaar dat wel door.
Anders zou ik gewoon lekker mp gaan kijken en een leuke onbeleerde uitzoeken voor 1500-2000 euro en daar mee aan de slag gaan.

Er staan genoeg leuke paarden op MP, verkijk je niet op een leuke afstamming of het ggk zijn want er zijn gewoon echt geen kopers op het moment, zoek iemand die er vanaf moet, doe een gek bod en je hebt een superleuk paard voor weinig geld.

helemaal mee eens, jaarlingen en twenters gaan momenteel onder dekgeld weg. iemand die op dit moment zn paard verkopen wil en zn kosten eruit wil halen wens ik veel succes :D [of je moet echt wat bijzonders hebben...ja dan..]

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 18:57

EsterW schreef:
Ik vind het nog niet zo'n gekke prijs, los van de uren die jij erin hebt gestoken.

De prijs van een paard hangt natuurlijk van vele factoren al, moeder- en vaderlijn, exterieur, talent, karakter, wedstrijdresultaten, evt. gebreken en bemerkingen, marktomstandigheden etc.

Ik heb een paar maanden terug een merrie van 6 jaar gekocht die precies dezelfde vraagprijs had. Merrie met goede afstamming, maar kende ook nog niet zoveel. Was al wel van terrein afgeweest, maar niet officieel in wedstrijden uitgebracht. Ik vond het een goed punt om de onderhandelingen te beginnen.

Wat bij jou echter het grote verschil is met mijn situatie, zijn de uren - en mss. ook wel het geld - die je er zelf in hebt gestoken. Anders gezegd: een deel van de kosten die de eigenaar noemt, die 7000 euro, komt uit jouw zak. Het is echter helemaal aan de eigenaar of hij dat in de vraagprijs wil verdisconteren. Je hebt dat immers helemaal vrijwillig gedaan, zo denk ik uit je verhaal op te kunnen maken. Je hebt bijv. niet al 2 jaar terug een onderlinge regeling afgesproken dat jij in ruil voor je investeringen in het paard, haar voor een gunstigere prijs zou kunnen overnemen. Dus tsja, dan heb je daar nu ook niet zoveel om op terug te vallen... Uiteindelijk is het altijd een kwestie van wat jij ervoor over hebt.
Wij hebben wel afspraken gemaakt over het beleren, alleen zou dit pas betaald worden als het paard eventueel verkocht zou worden
of in mindering gebracht worden als ze bij mocht blijven wat de eigenaar toch eigenlijk wel graag wil

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 18:59

amazing_lady schreef:

Er waren wel degelijk afspraken gemaakt !!!! Maar menee houd zich er dus niet aan

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:01

Als er afspraken gemaakt zijn kan dat in mindering gebracht worden op de vraagprijs.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 19:02

Jobet schreef:
EsterW schreef:

Wij hebben wel afspraken gemaakt over het beleren, alleen zou dit pas betaald worden als het paard eventueel verkocht zou worden maar dat was pas aan de orde als ze op concours was geweest.
of in mindering gebracht worden als ze bij mocht blijven wat de eigenaar toch eigenlijk wel graag wil