kaptoom shetland leer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bliksem

Re: kaptoom shetland leer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 12:09

Mijn pony is 85cm en heeft een smal hoofdje.
Bij hem zit hij op alle gaatjes ongeveer op het midden, dus hij kan nog wel groter.
Ik heb heb eventueel foto's dat mijn pony hem omheeft, die kan ik voor geintresseerden vanavond wel PMen?

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 12:09

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 12:10

Bliksem schreef:
Mijn pony is 85cm en heeft een smal hoofdje.
Bij hem zit hij op alle gaatjes ongeveer op het midden, dus hij kan nog wel groter.
Ik heb heb eventueel foto's dat mijn pony hem omheeft, die kan ik voor geintresseerden vanavond wel PMen?

Ik heb fotos van mn shets in mn profiel, denk je dat het past?
Bruine ruin is negentig cm schoft en bonte merrie zesennegentig schoft

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:38

Kijk eens wat ik op de NMPRS hengstenkeuring heb gekocht :D

Zat ook nog een keelriem en een frontriem aan maar die vond ik raar dus die heb ik eraf gehaald. Kopstuk en neusriem zijn onderlegd, ding is mooi stevig maar niet te grof en het leer is soepel.

Afbeelding

De enige foto waar ik m om heb :')

Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:43

Ik krijg als het goed is deze of volgende week mijn Kaptoom via Lusitana hier op bokt binnen :)
Zwart leer :)

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 22:02

Wil je foto plaatsen?? Met pony die hem om heeft?

Waar gebruiken jullie zoal de kaptoom voor?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:05

Werken aan de hand, evt mennen of rijden als de pony goede halstermanieren heeft. Vind het een super fijn en duidelijk ding, ga m ook zeker op de show van het NMMPRS gebruiken bij het springen aan de hand. Hij ligt super fijn en stil

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:11

Is dezelfde als de foto van Sappos hierboven.

Afbeelding
Beetje jammer dat mijn pony staat te slapen, maar het gaat om de kaptoom. :P
Ik heb hier de frontriem er af gehaald want die was te krap voor zijn voorhoofd.

Ik gebruik het voor het lange lijnen/dressuur aan de lange teugel.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:14

Dus je was toch op de HK? Ik dacht je al te herkennen O:)

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:34

Haha ja! :D
Ik heb ook geprobeerd mijn ogen goed open te houden om bokkers te herkennen en ik heb jou denk ik ook wel gezien, wist het alleen niet zeker hihi.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:37

Ik ook niet en hoe hard faal je als je zegt heeeey Shelley en het is Shelley niet :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:33

Heb net mijn kaptoom binnen, via lusitana hier op bokt. Prachtig leer, zacht en soepel. Ga hem vanmiddag passen en een foto maken.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 12:40

Leuk, ben benieuwd

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:54

Afbeelding
Afbeelding
Heb mooiere maar krijg ze niet gedraaid op de iPad.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:54

Dat is een mooie kaptoom! Zijn de lusjes aan de bakstukken, voor het bevestigen van een bit?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:00

Ja, zitten twee bitriempjes bij die je aan die ringetjes kan maken.
Echt super fijn en soepel leer is het. Neusriem is lekker zacht onderlegd. Frontlijn is mooi ruim.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 20:08

ziet er perfect uit!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:10

Hij zit trouwens bij de bakstukken op het eerste gaatje. Maar nog enorme verstelmogelijkheden.
Ook bij de neus en kinriem is er voldoende ruimte om te verstellen.
Maar dat kan je allemaal op maat laten maken, dus ook de ruimte om te kunnen verstellen.

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:51

Op zoek naar een Kaptoom marie? ;)

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 20:33

Uhu aan het orienteren haha

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 00:14

Ik maak m'n eigen spulletjes zelf voor m'n paardjes, omdat ik zo kan maken wat beste werkt (en ik vind het heel fijn om te doen).
Heb al een paar kaptomen gemaakt zonder ijzer en uitgeprobeerd, maar bij nader inzien ga ik toch ijzer gebruiken. Een kaptoom dient om signalen te geven naar je paard. Een volledig lederen neusriem is niet zo duidelijk voor het paard als die niet voorgevormd is naar de neus, met een verhard stukje in om de signalen klaar en duidelijk door te geven op een zachte manier. Mijn paard is bitloos opgeleerd met een touwhalster en dat werkt echt goed. Een lederen neusriem met kussen zoals al deze die ik nu gemaakt heb, reageert ze veel minder goed op.
Ofwel koord op de neus, ofwel de neusriem voorvormen door een fijn plaatje ijzer met daaronder een polstering die zacht is voor de neus. Je geeft een zachte druk en zodra het paard reageert laat je op de seconde los. Zo leert ie wat er van hem gevraagd wordt en dat is duidelijker voor het paard.
Ik ben nu bezig aan kaptoom met lederen neusriem en een kussen op de neus (deze is nog niet af, vandaar de elastiekjes :D ) http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4E73P8OH.jpghttp://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6LWAIY6J.jpghttp://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HUDHCSRE.jpg, maar ga hem weer open doen en er een constructie instoppen waardoor de neusriem mooi naar de neus gevormd is en daaronder een zachte polstering (kussen) voor de neus, voor een duidelijkere communicatie.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 07:37

die wat jij maakt kun je dus ook voor bitloos gebruiken,wat gaat zo iets kosten in cob maat mag via pb
Cambiar schreef:
Ik maak m'n eigen spulletjes zelf voor m'n paardjes, omdat ik zo kan maken wat beste werkt (en ik vind het heel fijn om te doen).
Heb al een paar kaptomen gemaakt zonder ijzer en uitgeprobeerd, maar bij nader inzien ga ik toch ijzer gebruiken. Een kaptoom dient om signalen te geven naar je paard. Een volledig lederen neusriem is niet zo duidelijk voor het paard als die niet voorgevormd is naar de neus, met een verhard stukje in om de signalen klaar en duidelijk door te geven op een zachte manier. Mijn paard is bitloos opgeleerd met een touwhalster en dat werkt echt goed. Een lederen neusriem met kussen zoals al deze die ik nu gemaakt heb, reageert ze veel minder goed op.
Ofwel koord op de neus, ofwel de neusriem voorvormen door een fijn plaatje ijzer met daaronder een polstering die zacht is voor de neus. Je geeft een zachte druk en zodra het paard reageert laat je op de seconde los. Zo leert ie wat er van hem gevraagd wordt en dat is duidelijker voor het paard.
Ik ben nu bezig aan kaptoom met lederen neusriem en een kussen op de neus (deze is nog niet af, vandaar de elastiekjes :D ) http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4E73P8OH.jpghttp://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6LWAIY6J.jpghttp://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HUDHCSRE.jpg, maar ga hem weer open doen en er een constructie instoppen waardoor de neusriem mooi naar de neus gevormd is en daaronder een zachte polstering (kussen) voor de neus, voor een duidelijkere communicatie.