Mijn haflinger krijgt nooit brokken! En hij doet het heel goed zonder brokken. Dus je antwoordt op je vraag: Ja, bouw het langzaam af. En kijk hoe hij er op reageert.
Mijne krijgt 2x per dag een handje brokjes als de andere paarden ook krijgen, anders is het wel heel sneu zo zonder avondeten of ontbijt. Hij kreeg eerst meer maar doet het hier ook prima op!
Mijn haflinger kreeg zomers altijd havens sport brol en haven s sport muslie dan zon 2.5 kilo per dag nu kijgt ze cavalor perfomix ongeveer 2 kilo per keer en doet het er prima op. mijn andre haflingers krijgen een kilo cavalor probreed gewoon voor het idee
Ik heb twee haflingers. Lot krijgt onbeperkt kuil en Tara krijgt 2 kilo brok en 3x kuil op een dag. Tara heeft dit ook echt nodig als ik haar goed in training heb.
Nagano
Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-12 14:49
hij krijgt nu sins 4 dagen 1 kilo per dag ipv 2 kilo en hij liep nu al veel rustiger mee naar de wei mag van mij nog wat minder zijn want hij vind hooi ook heel lekker
kinel
Geplaatst: 04-03-12 14:52
mijn haflinger krijgt ook geen brokken. af en toe een keertje een handje muesli. over de hele dag met twee shetten samen het volgende: `s morgens 1 emmer oud brood en twee plakken hooi en wat appels evt groente. `savonds hetzelfde. ze lopen de hele dag en nacht buiten.
Mijn Haflinger kreeg voordien in de winter brok (2scheppen) en in de zomer niets. Op de huidige stal krijgt ze in de winter ook twee scheppen. Telkens werd ervoor gekozen om brok zonder haver te geven! Vooral de hooitoevoer is heel belangrijk voor zo'n sober ras!