Dees schreef:Silverbrumby - De ene Farrington is de andere Farrington niet, he?!.
Met een ijzervreter bedoel ik zo'n echte ouderwetse KWPN-er met veel te veel kracht achter en voor weinig ruimte in het schouder. Je ziet het vaak terug in oude lijnen.
De merrie van de TS is dat echter niet. Die toont zich in het filmpje niet bijzonder sterk achter en heeft ook weinig massa in haar type. Zij zal in combinatie met Wup waarschijnlijk een paard fokken met weinig body en weinig kracht achter. Eentje waarmee je waarschijnlijk de rijbaan kunt slepen met de achterbenen.
TS doet er beter aan zich te concentreren op hengsten die bewezen kracht vererven in het achterbeengebruik.
Mijn farrington kwam qua exterieur zo vanaf die foto wel overeen, en was er inderdaad ook NIET van het type "ijzervreter" wat jij omschrijft. Wel een sterk achterbeengebruik, lang gelijnd en mocht van voor wat meer lengte in het voorbeen hebben, en dat is dus tot 2 x toe ook gelukt.
Het filmpje van de merrie van TS vind ik dat je erg weinig over kunt zeggen, beter is een filmpje van de merrie in vrije beweging in de baan.
Nee de ene Farrington is de andere niet dat klopt. Maar denk dat TS ook een beetje een betaalbare hengst zoekt, en de bewezen hengsten die kosten toch al gauw 1500,-

Ik denk dat Westenwind ook een goede keus kan zijn, ik heb me ook eens verdiepd erin en wat gezocht over zijn nakomelingen, ben er nog niet helemaal uit maar denk dat voor mijn Ferro merrie Westenwind ook goed zou kunnen passen.