Hengsten advies gevraagd :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DiamondHorse

Re: Hengsten advies gevraagd :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:15

Westenwindjes staan over het algemeen bekent om de fijne karakters, weet alleen niet of hij voldoende maat gaat geven, hij strooid regelmatig met een kleintje!

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:48

Kijk eens binnen het NRPS bestand, met de meest hengsten (mits boven 25% bloed voeren, en dat is bijna alles) zal je veulen een vol papier krijgen. Mocht je dan ooit door het een en ander moeten verkopen zit er in elk geval een vol papier bij.

ellen_ds2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 09:54

mmm en hoe klein zijn die nakomelingen van westenwind dan? want ik hoef geen supergroot paard ofzo, maar liefst gewoon niet kleiner dan de merrie zelf...

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:39

Het varieerd een beetje, ik ken er persoonlijk al 3 die onder de 1.60 zijn blijven steken en die komen uit merries met een normale maat!

_Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:56

@ Keona, 1 van de ouders hoeft geen schimmel te zijn om schimmels door te fokken. Mijn schimmel is van Verdi, zit geen schimmel in. Zijn moeder is bruin en een nakomeling van Lasino, die ook bruin is. Er zit dus nergens schimmel kleur in zowel bij de vader als moeder.

Een Gelderse lijkt me inderdaad geschikt voor jouw merrie, geven over het algemeen veel body door.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:08

dan heeft de hengstenhouder de rietjes verwisseld, of je schimmel is geen schimmel.. :D

_Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:31

Haha nou er is sowieso ook DNA test gedaan, maar zou wel fijn zijn als hij van de zomer ineens bruin wordt van de zon, maar heb zo'n vermoeden dat dat niet gebeurt. :) wat natuurlijk wel zou kunnen is dat de moeder schimmel zou zijn, maar dit verkeerd in het paspoort staat.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:47

ellen_ds2 schreef:
@Wilawander: Ik hoor van iedereen dat je inderdaad beter geen veulen kan fokken maar er best gewoon ergens een koopt... Maar ik wil echt graag een veulen van deze merrie! En bovendien fokt de meerderheid van de mensen die mij dat advies geeft ook zelf veulens, dus waarschijnlijk kennen jullie het gevoel wel :) Het zou ook zeker niet mijn bedoeling zijn om het veulentje ooit te verkopen, dus maakt het voor mij persoonlijk niet zoveel uit als er geen papieren zouden bij zitten...

@Pammes: ik had inderdaad al eens bij de Gelderse hengsten gekeken, die Olivier zegt me wel wat maar is hier jammer genoeg niet beschikbaar :( toch bedankt voor het advies!

Dat snap ik maar stel dat je morgen om één of andere reden het veulen niet kan houden (financieel,... weet ik veel) dan is een goede plek zoeken echt erg moeilijk! Bovendien houdt het natuurlijk ook risico's in voor de merrie...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:48

nou dan is er iets dat niet klopt.1 van de ouder dieren moet schimmel zijn,anders krijg je nooit een schimmel.even beter in de kleuren verdiepen.zo is het bij bont ook,je krijgt nooit een bonte uit 2 effe kleurige ouders,dan moet altijd een van de ouder dieren bont zijn
_Patricia schreef:
@ Keona, 1 van de ouders hoeft geen schimmel te zijn om schimmels door te fokken. Mijn schimmel is van Verdi, zit geen schimmel in. Zijn moeder is bruin en een nakomeling van Lasino, die ook bruin is. Er zit dus nergens schimmel kleur in zowel bij de vader als moeder.

Een Gelderse lijkt me inderdaad geschikt voor jouw merrie, geven over het algemeen veel body door.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 08:46

Klopt helemaal wat Keona zegt, maar laten we even on topic blijven!! :)

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 08:51

ellen_ds2 schreef:
mmm en hoe klein zijn die nakomelingen van westenwind dan? want ik hoef geen supergroot paard ofzo, maar liefst gewoon niet kleiner dan de merrie zelf...

Welke stokmaat heeft jou merrie??
Westenwind past wel goed binnen je budget ;)

ellen_ds2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 00:17

Ik zou ze eigenlijk eens moeten meten, maar ik gok op 1.60 ofzo. Ze is nog nét goed voor mij, maar kleiner zou toch wel érg nipt worden. Ik ben zelf niet superzwaar ofzo, maar wel redelijk groot, en zo n stom zicht als je benen eronder uitkomen :)

ellen_ds2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 00:30

ik zie trouwens dat er al heel wat topics zijn over westenwind maar al van 4 jaar terug! hoe zit het in de tussentijd met de nakomelingen? nog mensen die foto s kunnen posten van hun westenwind-nakomeling??

Ellen001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 00:02