hoe is bij jullie de shetlander liefde begonnen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Heidi

Re: hoe is bij jullie de shetlander liefde begonnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:24

Tsja.. Eigenlijk is mijn liefde begonnen met irritatie :')
Op de manege waar ik eerst reed stonden in de zomer 2 shetlanders in een klein weitje waar je gewoon in mocht om te poetsen enzo. Maar ik kreeg ze dus noooit te pakken! Ik wilde ze zo graag een keer borstelen en toen ik ze eindelijk had gelokt en gevangen was ik natuurlijk supertrots (tot ze weer weg liepen)
Toen ging ik naar een stal in de buurt waar ze shetlanders fokken, daar mocht ik helpen en op een shetlander rijden (nouja hobbelen..) toen was ik 12. Helaas moest ik daar stoppen, maar ik bleef shetlanders gewoon altijd leuk vinden ookal irriteerde ze me mateloos soms met hun streken (steigeren, weg rennen, bokken, niet willen luisteren :') ) ik wilde gewoon dat een shetlander deed wat ik hem vroeg :+
Toen ik mijn verzorgpony's toen die tijd kreeg was 1 daarvan ook een shetlander, en ja, ze moest eraan geloven om alles maar te leren..
En toen me steeds iets meer lukte was de "ik wil een shetlander dingen leren-heid" afgelopen en werd ik verliefd op die kleine dingetjes! Ik heb nu een eigen shetlander merrie, ik heb alles aan haar geleerd en ook heel veel van haar geleerd. Ik zal altijd een zwak houden voor die kleine leuke ponytjes :D Ze zien er zo klein en knuffelig uit, maar ookal zijn ze eigenwijs, ik vind ze echt een heel leuk en afwisselend karakter hebben!

Mijn mafkeesje en ik, echte liefde toch? :+:
Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:03

Mensen vroegen mij of ik hun 2 shetjes wou verzorgen, en zo kreeg ik als 10jarige 2 verzorgshetjes...
Nadat die verkocht werden ging ik andere shetjes verzorgen die ik inmiddels al weer bijna 5 jaar verzorg! <3

Ik hoop dat ik ze later over kan kopen, want ik wil ze noooit meer kwijt :+:

wisje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:42

Oud topic, maar reageer toch...

Mijn liefde voor shetjes begon bij Monami, een zwart shetje op de manege. Kreng liet niemand in zijn box, niemand kon wat met hem.
Manegehouder begon al te praten over beest wegdoen, zelfs evt naar de slager.

Toen kwam op een goede dan M de manege in, een autistische jongen die als therapie moest gaan rijden.
Hij liep in de stal om de paarden te bekijken en te kiezen.
Voor we konden reageren stapte hij Monami zijn stal en en hing hem om zijn nek...
Monami kijkt hem aan en legt zijn neus in M zijn nek en zo bleven ze staan...

M wilde Monami, geen ander.... Ik moest helpen om Monami gezadeld te krijgen en met knikkende knieen liep ik de stal in....
Monami kijkt me aan, stapt opzij en laat me hem pakken, poetsen en was zo mak als een lammetje...

We werden een drie eenheid en hebben genoten van onze tijd....

Altijd gedroomd van eigen paarden en nu na 35 jaar komen er hier 2 shetjes... en ik hoop dat die net zo’n band gaan krijgen als M met Monami!!

manon368

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:24

Bij een marktplaats advertentie! ik werd verliefd en mijn kleine grote vriend is nu al weer een jaar bij mij. <3

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:44

Toen ik 5 jaar was mocht ik op paardrijles, de manege vond ik niets, dus opzoek naar iets anders.
Me ouders troffen een stal aan met een 10 tal shets waar lessen op gegeven werden.
Daar is de liefde voor de shetlander begonnen en inmiddels staan er hier 6 aan huis..:)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:21

Toen we een vriendje voor mijn pony zochten kwamen we bij een shet uit. In het begin heb ik de shet vaak vervloekt, later begon ik haar steeds leuker te vinden. Inmiddels heb ik er 2 en vind ik het een geweldig ras.