ervaren met geen goede aankoop van shetlander

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:50

Toen ik mijn shet kocht mocht die een aantal dagen laten van mij de worst al in! Nu ben ik super blij met hem. Ik merk alleen wel dat ik hem soms totaal niet bergrijp en de vertrouwensband ook nog niet 100% is. Maar dat geeft toch niet? Ik zou het nog even de tijd geven!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:53

fenna142 schreef:
Sorry voor alle mensen die boos worden of de haren over eind gaan staan, bij de uitspraak van mij met dat een paard ietse expres doet om jou te stangen. Niet goed van mij. En vooral niet goed in woorden uitgedrukt

Als je hier iets verkeerds zegt word je meteen afgestraft!
Kijk maar uit wat je typt en lees het 60x door of het misschien iemand op 1 of andere manier niet kan zinnen ;)

Ik vind het belangrijk om vooral jezelf te blijven en dingen te zeggen zoals jij het denkt.
Als anderen je niet snappen is dat hun probleem?
En ipv uitleg vragen van waarom denk je dit of waarom zeg je dat is het meteen OOO DAT IS NIET GOED!!

En mbt de pony, als je er gewoon geen klik mee hebt en zelf niet denkt dat die er komt is het voor jou én de pony beter om afscheid te nemen.
Je geeft op dat moment verkeerde lichaamstaal en de pony voelt wel duidelijk aan dat je het minder vind.

Succes met je moeilijke keuze!
(Waar een wil is, is een weg :Y) )

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:58

Mijn nerkharen gaan ook overeind staan.......maar dan van de reacties die je hier krijgt :D

Volg gewoon lekker je gevoel........jij moet er mee leven en de rest gaat het geen donder aan :D

0kayleigh0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:59

InezFlip schreef:
Toen ik mijn shet kocht mocht die een aantal dagen laten van mij de worst al in! Nu ben ik super blij met hem. Ik merk alleen wel dat ik hem soms totaal niet bergrijp en de vertrouwensband ook nog niet 100% is. Maar dat geeft toch niet? Ik zou het nog even de tijd geven!

stond je pony niet te koop :o

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:04

quartel schreef:
Mijn nerkharen gaan ook overeind staan.......maar dan van de reacties die je hier krijgt :D

Volg gewoon lekker je gevoel........jij moet er mee leven en de rest gaat het geen donder aan :D

Dan ook geen topic op bokt plaatsen, maar op bokt markt.

Daarmee voorkom je elke discussie als je toch al weet dat je het paard gaat verkopen.
En komen potentiele kopers vervolgens ook niet op het internet je eventuele sores met het paard tegen.

Van mij mag iedereen zijn paard verkopen, maar dan niet als het geen gedwongen verkoop is (ziekte,
werkloosheid, financien e.d.) vinden dat het zielig is voor paard of eigenaar.
Dan niet soebatten, gewoon verkopen!

branka16

Re: ervaren met geen goede aankoop van shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:05

Ze vraagt advies, niet om afgezeken te worden.

Ze vraagt wat zouden jullie in deze situatie doen....

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:06

Tsja... Als de klik er niet is is het wellicht voor jou én de pony beter om een ander baasje voor hem te gaan zoeken :) Soms draaien de dingen nu eenmaal anders uit dan dat je het verwachtte, das geen schande hoor :)

Ik heb een paar maanden geleden mn pony verkocht, geen moment spijt van gehad. Op voorhand vond ik het idee ook verschrikkelijk (dat dóe je toch niet!!!) maar er werd me op het hart gedrukt dat een ander ook een goed baasje kan zijn. Nu heeft hij het enorm naar zijn zin, wordt rustig aan beleerd en mag lekker een beetje aan het werk, helemaal super voor hem. Ik had hem dat niet kunnen bieden!

Overigens ga ik wel mee met mn voorgangers dat een andere instructie soms een wereld van verschil kan maken. Ga voor jezelf na waar het probleem precies zit. Is de klik er gewoon niet, of erger je je aan het staakgedrag? Het laatste is namelijk op te lossen, het eerste niet :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:08

Nou dus te koop zetten, als ik het echt zat was.
En als ik het nog net niet zat was, hulp zoeken van andere instructie.

Edit.
En niemand zal TS kunnen helpen met beslissen, dat is iets wat ze helemaal zelf moet doen.
Ook al was de opening regel iets in de strekking van wie kan me helpen te beslissen.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 22-02-12 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:10

branka16 schreef:
Ze vraagt advies, niet om afgezeken te worden.

Ze vraagt wat zouden jullie in deze situatie doen....

gelukkig is er af en toe nog iemand die het wel snapt :D

fenna142

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 23:12

ook bedankt voor de fijne en begripvolle reacties!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:14

Graag gedaan!
Er zijn ook mensen die het wel kunnen, al kan ik soms ook wat verkeerd uit de bocht komen.
Maar aanvallen is nergens voor nodig :n

fenna142

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 23:15

ik ga me gevoel achterna! Ik ga verloopig blijven proberen en nieuwe instructeur zoeken. Daarna zie ik veder.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:16

Persoonlijk zou ik na het lezen van je verhaal zeggen zoek voor deze pony een fijn adres en kijk zelf voor een andere pony.
Als 'het' er na een jaar niet is, geloof ik echt niet dat het nog gaat komen.
Een shet kan ook wel 30 worden, dus dat is nog een héle tijd dat je wel of niet van een pony kunt genieten :P

fenna142

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 23:20

Jaa veel verschillende reactie's zetten je aan het denken.
Het is voor mij moeilijk omdat ik hem niet kwijt wil, terwijl dat wel misschien wel beter is.
Mijn gevoel zet blijven doorzetten het komt goed, maar mijn hoofd zegt, nee het is beter hem een nieuw huisje te geven.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:22

Je moet het inderdaad zelf beslissen!
Maar ik vind een jaar toch wel echt een hele lange tijd dat je het de kans hebt gegeven!
Ik weet uit ervaring hoe ontzettend leuk het kan zijn en hoe je er van kunt genieten om ermee samen te zijn!
En tuurlijk staat een shet bekend om zijn 'streken', maar geloof me, de een is niet te vergelijken met een ander!!

fenna142

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 23:25

Ja ik vind het wel moeilijk hoor. Maarjah ik heb wel geleerd van dit topic er is me een hoop duidelijk geworden. Maar vooral meer op een rijdje gezet.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:28

Kentaro schreef:
Je moet het inderdaad zelf beslissen!
Maar ik vind een jaar toch wel echt een hele lange tijd dat je het de kans hebt gegeven!
Ik weet uit ervaring hoe ontzettend leuk het kan zijn en hoe je er van kunt genieten om ermee samen te zijn!
En tuurlijk staat een shet bekend om zijn 'streken', maar geloof me, de een is niet te vergelijken met een ander!!

Wat is een jaar?
Had mijn paard maand of 7 toen we ahum vertouwensbreuk leden....
Heb hem nu bijna 2 jaar en gaan elkaar nu eindelijk snappen.
Echter het is mijn keuze geweest om hem te willen snappen, omdat het zo'n fijn dier is!
En ik ervan overtuigd was dat het feit dat ik ondersteboven in de bak werd geparkeerd kwam door mijn
onkunde.
En vervolgens zijn streken met rijden etc. ook voortkwam uit het feit dat ik er niet meer aan durfde te rijden.
Alle problemen zijn overigens opgelost :D .

Heb overigens verkoop niet overwogen, omdat hij zo verdraaid fijn te rijden is.
Was hij wel voor mij echt maatje te groot geweest (ik wist nu dat het kwam omdat ik stopte met rijden),
dan had ik hem verkocht.
Heb een paard voor mijn plezier, niet voor mijn frustratie.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:29

Tuurlijk is dat moeilijk!! Het is een levend wezen waar je over praat. Die koop je op zich niet om later weer weg te doen. Maar als 'het' er niet is, heb je ook een kans dat het later misschien helemaal geen plezier meer geeft en dat jullie helemaal een hekel aan elkaar gaan krijgen. Misschien kun je eens een lijstje maken met 'voors' en 'tegens' van het wel of niet houden van je pony!?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:01

Ik denk dat een andere instructeur al een stap in de goede richting is. Verder is consequent zijn bij die kleintjes erg belangrijk, ja is ja en nee is nee, daar zit eigenlijk niks tussen, boos worden heeft geen zin, je hebt geloof ik al begrepen dat je paardje niks expres doet om te pesten? Helaas hebben wij mensen die eigenschap wel maar je paardje probeert je iets duidelijk te maken op een manier die jij als vervelend ervaart maar jullie begrijpen elkaar blijkbaar niet. Ben benieuwd wat een nieuwe instructeur er mee kan. Succes.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:07

Persoonlijk zie ik niet zoveel in een klik. Een band opbouwen kost tijd en moeite en iedere combinatie kent weleens een tijd dat het even niet wil vlotten. Heb ik met mijn welsh pony ook gehad, op een gegeven moment ging ik met tegenzin rijden. Ik ben toen alleen leuke dingen gaan doen, niet rijden, pony lekker de wei in. Na 2/3 weken vol goede moed weer opgepakt en we reden weer zo lekker weg als voor de dip.

Een goede instructeur kan net het verschil maken, dus ik denk dat dat een goede beslissing is. Veel problemen zijn rijtechnisch op te lossen, ook voor de wagen.

Af en toe kan ik mijn shetten ook wel achter het behang plakken, maar meestal zie ik de humor er wel van in. Soms zijn ze iets te slim naar mijn zin. Succes met je beslissing iig.