Controleer nu tenaamstelling van uw paarden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:58

arie53 schreef:
misterA schreef:
Paarden- en blijkbaar vooral ponyeigenaren hebben alleen rechten en geen plichten.
Er wordt maar wat aangerommeld met o.a. de eigendomsregistratie.
Door deze onprofessionele opstelling krijgt de hele secter vroeg of laat de rekening gepresenteerd , en dan bedoel ik niet een beetje paardenbelasting.

Daarom is het niet zó gek dat overheidsinstanties er toe overgaan om paardeneigenaren te dwingen om nu eens hun eigen belangen serieus te nemen.

Noem de onprofessionele opstelling en de belangen eens.

Hoef je alleen dit topic maar even door te nemen.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:59

misterA schreef:
Daarom is het niet zó gek dat overheidsinstanties er toe overgaan om paardeneigenaren te dwingen om nu eens hun eigen belangen serieus te nemen.

banketstaaf. De enige belanghebbende bij een administratieve koppeling tussen paarden, de eigenaar en hun verblijfplaats is de overheid, met een tweeledig doel. Enerzijds het heffen van een houderschapsbelasting, anderzijds is het in geval van één of andere enge epidemie lekker makkelijk ruimen als je weet waar je moet zijn.

Ik neem aan dat we ons allemaal nog wel de beelden van de MKZ-crisis, de varkenspest, de vogelgriep en de Q-koorts uitbraken herinneren? Grote vrachtwagens die, afhankelijk van de diersoort en de bedrijfsgrootte, tientallen, honderden of zelfs duizenden afgemaakte (vaak voor niets, omdat ze niet eens ziek waren maar alleen de domme pech hadden zich in een "besmet gebied" te bevinden) dieren met grijparmen stonden op te laden voor afvoer naar de destructie? Dat is wat ons allen bij een uitbraak van WNV of afrikaanse paardenpest ook te wachten staat met onze dierbare viervoeters, mark my words.

Edit: vergeet ik de gekkenkoeienziekte nog...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 21:03

Eirikur schreef:
[ Dat is wat ons allen bij een uitbraak van WNV of afrikaanse paardenpest ook te wachten staat met onze dierbare viervoeters, mark my words.

Dat geloof ik niet zolang de PVV in de regering zit...Die kotst eerst andere afrikanen uit, want die hebben het meegebracht ,toch ? :(:)

Mischien Arabischepaarden ? ;)

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:06

ceasario schreef:
Eirikur schreef:
[ Dat is wat ons allen bij een uitbraak van WNV of afrikaanse paardenpest ook te wachten staat met onze dierbare viervoeters, mark my words.

Dat geloof ik niet zolang de PVV in de regering zit...Die kotst eerst andere afrikanen uit, want die hebben het meegebracht ,toch ? :(:)

Get your facts straight. De PVV zit (gelukkig) niet in de regering, ze verlenen gedoogsteun en het is al vervelend genoeg dat dat nodig is.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:08

Nee dat is bij de Polen pest.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 21:09

Eirikur schreef:
Get your facts straight. De PVV zit (gelukkig) niet in de regering, ze verlenen gedoogsteun en het is al vervelend genoeg dat dat nodig is.

Let maar op...Straks komt de Afrikaanse "paarden"-pest van de afrikanen..of van arabischepaarden..zo werkt dat in dit land en gemiddeld op Bokt. :D

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:16

Eirikur schreef:
misterA schreef:

banketstaaf. De enige belanghebbende bij een administratieve koppeling tussen paarden, de eigenaar en hun verblijfplaats is de overheid, met een tweeledig doel. Enerzijds het heffen van een houderschapsbelasting, anderzijds is het in geval van één of andere enge epidemie lekker makkelijk ruimen als je weet waar je moet zijn.

Ik neem aan dat we ons allemaal nog wel de beelden van de MKZ-crisis, de varkenspest, de vogelgriep en de Q-koorts uitbraken herinneren? Grote vrachtwagens die, afhankelijk van de diersoort en de bedrijfsgrootte, tientallen, honderden of zelfs duizenden afgemaakte (vaak voor niets, omdat ze niet eens ziek waren maar alleen de domme pech hadden zich in een "besmet gebied" te bevinden) dieren met grijparmen stonden op te laden voor afvoer naar de destructie? Dat is wat ons allen bij een uitbraak van WNV of afrikaanse paardenpest ook te wachten staat met onze dierbare viervoeters, mark my words.

Men weet dan ook in zulke gevallen om u de forse rekening van het ruimen te kunnen sturen.
Laatst bijgewerkt door arie53 op 21-02-12 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:17

Eirikur schreef:
Dat is wat ons allen bij een uitbraak van WNV of afrikaanse paardenpest ook te wachten staat met onze dierbare viervoeters, mark my words.

Zal het dan nog uitmaken of ze werkelijk op je naam staan? Ze worden gewoon geruimd, of ze op naam van Pietje of Klaasje staan.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:19

ceasario schreef:
Eirikur schreef:

Let maar op...Straks komt de Afrikaanse "paarden"-pest van de afrikanen..of van arabischepaarden..zo werkt dat in dit land en gemiddeld op Bokt. :D

Dat gemiddelde begint dan wel met jouw totaal niet relevante bijdragen. De Bokkers weten wel beter.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 21:23

Eirikur schreef:
[Edit: vergeet ik de gekkenkoeienziekte nog...

Die kwam toch van de Veluwe.. ;)

arie53 schreef:
Dat gemiddelde begint dan wel met jouw totaal niet relevante bijdragen. De Bokkers weten wel beter.

Dat hoop je. }>

petraaken

Re: Controleer nu tenaamstelling van uw paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:00

Moderatoropmerking:
Dames en heren kunnen we het hier netjes en ontopic houden svp. Wees duidelijk en geen kriptische woorden gebruiken dat wordt alleen maar offtopic reageren en dat hebben we liever niet.

haan

Re: Controleer nu tenaamstelling van uw paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:24

Ik heb het kwpn gisteren een mail gestuurd dat ik best mijn nieuwe paard wil overschrijven, maar niet van plan ben lid te worden en te betalen voor het overschrijven van mijn paard. Ik wacht op hun reactie......

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:28

misterA schreef:
Paarden- en blijkbaar vooral ponyeigenaren hebben alleen rechten en geen plichten.
Door deze onprofessionele opstelling krijgt de hele secter vroeg of laat de rekening gepresenteerd , en dan bedoel ik niet een beetje paardenbelasting.

Citaat:
Noem de onprofessionele opstelling en de belangen eens.

Mister A schreef:
Citaat:
Hoef je alleen dit topic maar even door te nemen.

Even los van de onzin die Ceasario uitkraamt, blijf ik toch steken bij je eigen post waarin nogal wat vage beschuldigingen worden geuit die kant noch wal raken.

Overigens komt het rommelen meestal uit de hoek van de professionele paardenhouders. De gemiddelde hobbypaardenhouder heeft daar immers helemaal geen belang en voordeel bij.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:43

Eirikur schreef:
misterA schreef:

banketstaaf. De enige belanghebbende bij een administratieve koppeling tussen paarden, de eigenaar en hun verblijfplaats is de overheid, met een tweeledig doel. Enerzijds het heffen van een houderschapsbelasting, anderzijds is het in geval van één of andere enge epidemie lekker makkelijk ruimen als je weet waar je moet zijn.Ik neem aan dat we ons allemaal nog wel de beelden van de MKZ-crisis, de varkenspest, de vogelgriep en de Q-koorts uitbraken herinneren? Grote vrachtwagens die, afhankelijk van de diersoort en de bedrijfsgrootte, tientallen, honderden of zelfs duizenden afgemaakte (vaak voor niets, omdat ze niet eens ziek waren maar alleen de domme pech hadden zich in een "besmet gebied" te bevinden) dieren met grijparmen stonden op te laden voor afvoer naar de destructie? Dat is wat ons allen bij een uitbraak van WNV of afrikaanse paardenpest ook te wachten staat met onze dierbare viervoeters, mark my words.

En zo is het.

De 'sector' zelf rommelt al jaren wat aan... Die blijft steken in gemekker over wel/niet toestaan van knollen op de keuring als hun staart via slinkse wegen in ....ehhh het prikkeldraad is blijven hangen.

Over de regels rond ruimen bij dierziekten, hoor je ze niet.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 18:07

arie53 schreef:
[Even los van de onzin die Ceasario uitkraamt, blijf ik toch steken bij je eigen post waarin nogal wat vage beschuldigingen worden geuit die kant noch wal raken.

Overigens komt het rommelen meestal uit de hoek van de professionele paardenhouders. De gemiddelde hobbypaardenhouder heeft daar immers helemaal geen belang en voordeel bij.

ceasario schreef:
[Op grond van Europese en Nationale regelgeving zijn paardenhouders verantwoordelijk voor een juiste identificatie en registratie van hun paarden.

Gewoon na een mod..opmerking bij het topic houden..tenzij je boven de Wet staat en Bleker e.a. onzin uitkramen..
Tot heden heb ik nog geen antwoord gehad van Arie53 dat de EU niet voorschrijft van het op naam hebben...

Citaat:
Op grond van Europese en Nationale regelgeving zijn paardenhouders verantwoordelijk voor een juiste identificatie en registratie van hun paarden. Dat kan van belang zijn voor de bestrijding van bestrijdingsplichtige paardenziekten zoals Afrikaanse Paardenpest en zogenoemde zoonosen, ziekten die zowel bij mensen als bij paarden kunnen voorkomen. West Nile Virus is een voorbeeld van een zoonose. Daarnaast is borging van de voedselveiligheid een reden. De Nederlandse verordening Identificatie en Registratie gaat uit van een paspoort met microchip voor elk paard. U als houder bent verantwoordelijk om dit aan te vragen bij zogenoemde Gemandateerde Organisaties (GO's), waaronder het KWPN als stamboek. Daarnaast ontstaat bij de Overheid steeds meer behoefte aan meer inzicht in de actuele (hoofd)verblijfsplaats van paarden. Zoals u in de media heeft kunnen lezen bespreekt Staatsecretaris Bleker dit met de paardensector. De primaire verantwoordelijkheid ligt bij de paardenhouders zelf. Die kunnen er uiteindelijk op worden aangesproken, bijvoorbeeld bij een uitbraak van een ziekte.

Daarom vragen we extra aandacht voor tenaamstelling. Laat bij verkoop het paard overschrijven op naam van de nieuw geregistreerde. Een grote sprong voorwaarts kan tevens worden gemaakt door gestorven en geëxporteerde paarden af te melden. Veel fokkers hebben immers nog veulens op hun naam staan die inmiddels zijn verkocht. U kunt informatie opvragen over uw paardenbestand via de KWPN Informatie Desk (info@kwpn.nl; 0341-255555). Wij vertrouwen op uw medewerking, zodat we gezamenlijk kunnen werken aan een up to date paardendatabase.
bron: KWPN, 21-02-2012

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:36

Citaat:
Ceasario schreef:

Citaat:
Gewoon na een mod..opmerking bij het topic houden..tenzij je boven de Wet staat en Bleker e.a. onzin uitkramen..
Tot heden heb ik nog geen antwoord gehad van Arie53 dat de EU niet voorschrijft van het op naam hebben...

Dat antwoord heb ik allang gegeven maar kennelijk begrijp je dat niet.

arie53 schreef:
Ceasario schreef:
Citaat:
Op grond van Europese en Nationale regelgeving zijn paardenhouders verantwoordelijk voor een juiste identificatie en registratie van hun paarden.

De EU-regels gaan niet verder dan een juiste identificatie. De registratie op naam staat nergens en is misleidend.

Ik kan geen regel produceren die niet bestaat.

Je zal dus het KWPN even moeten vragen aan welke EU-regel ze deze voorwaarde ontleend hebben.

Ik zal je echter nog wat op weg helpen. Als er een EU-regel bestond dat het registreren, net als de identificatie (chip en paspoort), verplicht zou zijn, dan is de registratie geen vrijblijvendheid meer maar een verplichting en zijn alle EU-lidstaten verplicht de regel uit te voeren. In een dergelijk geval moet de verordening met alle voorwaarden en datum van invoering in de Staatscourant worden gepubliceerd. Dat is niet het geval en dus bestaat de regel niet.

Mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, doen vaak domweg wat de bobo's voorschrijven, die daar met hun misleidende voorlichting weer misbruik van maken.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 20:11

arie53 schreef:
[Als er een EU-regel bestond dat het registreren, net als de identificatie, verplicht zou zijn, dan is de registratie geen vrijblijvendheid meer maar een verplichting en zijn alle EU-lidstaten verplicht de regel uit te voeren. Dat is dus niet het geval en dus bestaat de regel niet.

Mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, doen vaak domweg wat de bobo's voorschrijven, die daar met hun misleidende voorlichting weer misbruik van maken.

Alle landen zijn verplicht een paspoortregistratie te voeren en daar hoort ook de eigenaar bij op te staan..
Het kan niet zo zijn dat bepaalde medicinale behandelingen gedaan bij het dier en omschreven in het paspoort buiten verantwoording van op dat moment werkelijke eigenaar van het paard gedaan kan worden, maar waarbij nog steeds een andere persoon door niet overschrijving wordt genoemd..
Dit werkt mafiosopraktijken in de hand en is het begrijpelijk en de manier om bobo's als een misleidende voorlichting te omschrijven.

misterA schreef:

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:26

Het paspoort is in de EU-landen verplicht maar daar hoeft niet de naam van de eigenaar in te worden vermeld. De medicinale behandelingen die het paard ondergaat, vallen echter wel onder de verplichting en dienen door de behandelende dierenarts te worden opgetekend in de daarvoor bestemde pagina's. Dit staat geheel los van het feit wie de eigenaar is. De opdrachtgever krijgt voor de behandeling vervolgens een rekening van de dierenarts.

Aan de rest van je verhaal is weer geen touw vast te knopen.

De quote van Mr. A snijdt al helemaal geen hout en bevat niet meer dan wat vage beschuldigingen die nergens op gebaseerd zijn. Bovendien is het KWPN geen overheidsinstantie en komen deze regels ook niet uit de koker van een overheidsinstantie. Ook dat is al even misleidend.
Laatst bijgewerkt door arie53 op 22-02-12 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 20:32

Behandelingen gedaan en opgetekend door een DA in het paspoort hoort ook een eigenaar op dat moment bij op te staan.
Andere medicinale zaken gevonden op een bepaald moment zonder dat er een DA een aantekening van gemaakt heeft dient terug te voeren naar een bepaalde persoon als eigenaar op dat moment..(Welke ??)
Maar blijkbaar wordt het door de bobo's begrepen hoe het kan werken, zonder dat bepaald paardenvolk het door heeft of wil erkennen. |(
Laatst bijgewerkt door ceasario op 22-02-12 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:38

Citaat:
Behandelingen gedaan en opgetekend door een DA in het paspoort hoort ook een eigenaar op dat moment bij op te staan.

Pure fantasie. Op de medicinale pagina's staat nergens een plaats waar de eigenaar moet worden vermeld. Bovendien waar staat dit in de EU-regels?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 20:40

arie53 schreef:
Citaat:

Pure fantasie. Op de medicinale pagina's staat nergens een plaats waar de eigenaar moet worden vermeld. Bovendien waar staat dit in de EU-regels?

Er staan een naam vernoemd in het paspoort..het is de "eigenaar" en niet het paard die het paspoort bij zich draagt..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:42

Ik heb een koopcontract bij mijn paard met alle gegevens duidelijk vermeld dus ik ga helemaal niets op naam zetten..

Paspoort op naam zetten kost trouwens 40-60 euro zonder lid zijn van KWPN. Als je wel lid wordt is dat gratis.. (maar lidmaatschap kost iets van 200,- per jaar :') )

Maar ik heb begrepen dat als paspoort op jouw naam staat het helemaal niet zo is dat je rechtsgeldig de eigenaar bent. Met een koopovereenkomst heb je wel bewijs van aanschaf.

(is wat ik begrepen heb hoor..)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 20:48

Als een paard gekeurd wordt bij bv. klachten na aankoop en men vindt resten van een operatie waar natuurlijk ook medicinale behandelingen ook uitgevoerd moeten zijn en die zijn niet opgetekend in het paspoort..bij wie denk je dan dat je moet zijn ??

Bij de "Mafioso'??

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:56

Ceasario schreef:
Citaat:

arie53 schreef:
Citaat:

Ceasario schreef:
Citaat:
Er staan een naam vernoemd in het paspoort..het is de "eigenaar" en niet het paard die het paspoort bij zich draagt..

Allemaal kul. We hebben het over een wel of niet EU-verplichting om als eigenaar van een paard geregistreerd te zijn. In welke EU-verordening staat deze verplichting?

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:17

Citaat:
De Nederlandse verordening Identificatie en Registratie gaat uit van een paspoort met microchip voor elk paard.

En verder gaat de Registratie niet. Paspoort en chip voor elk paard. Niks meer, niks minder.