Vinden jullie dit veulen te dik?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re: Vinden jullie dit veulen te dik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:01

Ze is 5,5 maand? Net gespeend dan denk ik? Ze hebben hun reserves nodig om te groeien, dus ik zou me er niet te druk om maken en lekker laten gaan de komende paar jaar.
In een opfok krijgen ze onbeperkt ruwvoer, dat bewegen en spelen ze er wel weer af..het dier moet goed groeien en met stalgenootjes opgroeien :)
Als ze op stal opgesloten staat, sja..dan wordt het een ander verhaal, maar dat moet je ook niet willen denk ik voor zo'n jong dier..

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:03

Nee!
Juist schattig! <3 <3
Gewoon zo laten!

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:03

ik denk dat dit gewoon een typische veulenbuik is bij sommige is dit meer dan bij andere

Balou_lover

Re: Vinden jullie dit veulen te dik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 03:13

Nee hoor nix mis mee!!
Beter een beetje vet dan niets, hebben ze tenminste iets over na een groeispurt...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 03:19

bolle buik zegt niks wat betreft te dik zijn. Het gaat om het vetgehalte, ik kan nu al zien dat je veulen een vééls te vette kont heeft. Moet namelijk in een soort c vorm zijn zonder die vette ophoping links en rechts. Maar nu zag ik wel dat 't een kruising is met een haflinger, en daar zit je dat ook vaak, en daar heb ik me ook bij afgevraagd of dat nu echt te vet is of gewoon rastypisch, mijn haf heeft momenteel daar totáál geen vet, maar dat ligt wel hoger (bot?)

Maargoed, verder heeft ze volgens mij een goede overgang van hals naar schouder, oftewel als je met je hand over haar hals glijd dan stopt de schouder je hand, als die doorschiet is die te vet. Wat je dan nog kunt testen is door aan de bovenkant van z'n hals te 'schudden' gewoon vastpakken met je hand en schudden, als dit beweegt is het vet. Dan nog je hand op z'n rug leggen, zo dat je hand zich naar z'n rug vormt, als 't een beetje een kommetje is is het goed, maar als je hand (bijna) plaat is is die te vet op z'n rug. Rond de buik zit meestal geen vet. Soms zie je nog wel wat ophoping van vet bij de schouder.