@Duikpaardje: mee eens zet me op een ander paard en er is niks aan de hand, mits er vertrouwen is durf ik heel veel
helaas is dit alleen niet met mijn eigen paard het geval
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

helaas is dit alleen niet met mijn eigen paard het geval
) en ik herken ook heel veel uit jou verhalen van toen Arlie die leeftijd had..
Zooist schreef:Als iemand zich er zo rot over voelt is het maar de vraag of het goedkomt. Zeker als ze aangeeft dat haar gevoel keer op keer terugkomt en jullie overnieuw moeten beginnen.
En nu ik lees dat ze op een ander paard wel zo weg durft te rijden en daar plezier mee beleeft, dan zou ik zeggen: zoek een ander paard waar je wel vertrouwen bij hebt en die goed bij je past en waardoor je weer met plezier naar je paard kan gaan en ermee kan doen wat JIJ wilt.
ik heb precies hetzelfde... Maar voor ons makkelijk praten paar maanden terug was ik ook radeloos het 1ne moment dacht ik ze blijft bij me we gaan er super hard aan werken en het andere moment zakte de moed weer in mijn schoenen
... Maargoed afscheid nemen is altijd moeilijk al heb je geen perfecte band zoals het had moeten zijn... Ik heb er zelfs nog over nagedacht om haar er bij te nemen zodat ik mijn emotionele gevoel kon ontwijken.. 
janouk schreef:Gun jezelf dit boek
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html en werk het 12 stappen plan door. Een plan om je denken te veranderen.
Het is zeker de moeite waard.
Marleen_ schreef:Ja, wel overheersend met soms wat dominante trekjes, het is een heel vrolijk ding en je moet hem echt bij de les houden want hij is ontzettend snel afgeleid en heel gericht op paarden, hij hinnikt er heerlijk op los (ook zoiets om de bibbers van te krijgen haha). Maar hij houdt je goed bezig, denk maar niet dat je even je gedachten kan laten gaan want hij pakt je zo...

Marleen_ schreef:Fijn jullie reacties te lezen, ik ben niet de enige met deze onzekerheid en angst
Het boek wat Janouk voorsteld heb ik inmiddels besteld, dus ben benieuwd of ik daar een stuk verder mee kom.
Daarnaast de vragen van Zooist zo'n 1000 keer aan mezelf gevraagd en toch tot de conclusie gekomen dat ik het niet aan kan als ik met de wetenschap moet leven dat mijn kindje bij iemand anders woont dus verkopen is opdit moment emotioneel gezien geen optie! Dus we geven het hele gedoe nog 1 jaar de kans als het volgend jaar nog steeds bal is dan moet ik gewoon eerlijk en realistisch zijn maar mijn gevoel zegt dat ik er toch nog niet alles aan gedaan hebt en daarbij HIJ IS ZOOO LEUK EN LIEF!
Had het nou zo geweest dat het paard niet te rijden was of in omgang echt een etterbak was dan zou de situatie heel anders geweest zijn, maar dat is gelukkig niet het geval.
Dus we gaan het gewoon weer proberen en komen hopelijk tot een oplossing rondom mijn probleem... dat moet toch mogelijk zijn lijkt mij!

ligt een beetje aan hoe ik er zelf tegen over sta na volgend jaar winter.