kom maar op, ik vind het wel leuk om te zien, herken wel een aantal dingen die ik in mijn eigen merrie ook terug zie die laatste doet wel erg goed haar best om het hout niet te raken mag ik vragen waarom je er zoveel hebt van quasimodo?
Laura01234
Geplaatst: 09-04-12 23:28
ik heb een Quasimodo X Concorde X Variant!
ook een groot stoer lang beest (1.75)
heeft in nederland in de L2 dressuur gelopen, daarna verhuisd naar Zwitserland waar we ons momenteel meer richten op springen, super braaf, zal nooit een vlieg kwaad doen, ook super aanhankelijk, fijn in de hand, fijn om mee te werken, pikt alles goed op, kan af en toe wel eens dwars zijn en dan gooit ie zn kracht en gewicht in de strijd maar denk dat elk paard dat wel is heeft, zn achterhand laat echter wel wat te wensen over, maar het komt langzaam aan wel beter hij heeft inderdaad ook een nogal lang achterbeen, maar springt wel met geweldig veel vermogen!
ik denk dat hij ook een laatbloeier is geweest, want ik weet van de vorige eigenaren dat ze lang hebben gewacht voor dat ze hem ingereden hebben omdat hij nogal lang en slungelig was! we hebben hem vanaf zn 8e hij is nou 9 en volgens mij is hij bij ons pas echt aan het werk gegaan
springfilmpje: (hier komt vooral de rust naar voren hebben we wel lang op geoefend haha half jaar geleden, in het begin was het wat ongecontroleerder natuurlijk)
ik heb helaas geen recente dressuurfilmpjes, wel eentje van vorige zomer, hij is nu al veel meer verbeterd, veel losser en loopt meer door zn lijf heen, middendraf komt er nou ook 100x beter uit
Wij dekken altijd minstens 2 merries als we een nieuwe hengst uitproberen. En van Quasimodo Z waren we zeer tevreden. Daar hebben we meerdere jaren mee gedekt. En ineens een stuk of 5 dacht ik in 2007.
Van de andere merries heb ik nog geen goede foto's.
Quasimodo Z x Ramiro Z
sabine1979
Geplaatst: 25-04-12 03:56
ik heb ook een dochter van quasimodo, geweldig lief, betrouwbaar paard. ze zal geen stap verkeerd zetten, een gouden karakter
sabine1979
Geplaatst: 26-04-12 02:55
sabine1979 schreef:
ik heb ook een dochter van quasimodo, geweldig lief, betrouwbaar paard. ze zal geen stap verkeerd zetten, een gouden karakter
sabine1979
Geplaatst: 26-04-12 02:56
sabine1979 schreef:
sabine1979 schreef:
ik heb er 2 in training gehad uit een Concorde merrie van 1.65. Ze waren flink aan de maat, maar wel heel braaf en werkwillig. Staan foto's onderin mijn profiel
_PhotoKim
Geplaatst: 30-07-13 17:24
Mijn verzorgpaard is van Quazimodo Z. Ze is een super goed springpaard. Ze staat hoog op haar beentjes en is mooi slank. Ze vindt dressuur wat minder leuk dan springen, maar ze werkt echt ALTIJD hard voor je! Ze doet altijd haar best, ook al kijkt ze soms een beetje boos In de omgang is ze ook echt super
Ik heb getwijfeld over deze hengst ben voor El Primero gegaan, misschien dat ik haar in 2014 wel door Quasimodo laat dekken. Een kennis van me had ook een Quasimodo merrie dat was echt een geweldig mooi paard om te zien, lekker rond en een supergoed karakter.
Bij ons op stal loopt een veulen van Quasimodo, dat is echt een geweldig mooi veulen om te zien.
_PhotoKim
Geplaatst: 01-08-13 21:39
Liselot schreef:
Hahaha, Kim, dat is die ene die ik in training heb gehad Leuk paard he!?
mijn quasimodo is verkocht maar toch stel ik haar even voor. ze is een Quasimodo x Zerna mijn mooie meisje:P let niet op het filmpje is intussen bijna 3 jaar geleden. Wind wappert door mijn haren Alle spieren onder mij Aan het werk.. Warm En vol vertrouwen Rijden we de heuvel af. Zachtjes Snuif ik de geur op. Van zweet . Van stro. Geruststellende geur. Alles zoeft aan ons voorbij Ritmisch kloppen Van hoeven op de grond Brengen mij tot rust. En geven mij eventjes de vrijheid Die ik echt zou willen hebben
ja het filmpje is scheef, mijn excuses voor de pijn in de nek:P
Liselot
Geplaatst: 01-08-13 22:40
_PhotoKim schreef:
Liselot schreef:
Hahaha, Kim, dat is die ene die ik in training heb gehad Leuk paard he!?
Dezelfde? Als welke? Als mijn verzorgpaard? :p
Jep, heb Misty 2 maanden op stal gehad voor training/verkoop. Heb wel ergens een foto van haar, maar weet even niet waar ik die gelaten heb
Liselot
Geplaatst: 01-08-13 22:48
heb 2 foto's gevonden; Met mij erop was ze net zadelmak, en met mijn vriendin erop was de eerste keer springen
Wat super coool!!!! Dankjewel voor de foto's! Erg leuk om te zien. Sinds 2009 is Misty al van de eigenaar waar ik voor rijd, voor zover ik weet. Dus ik denk direct na jullie??
Niet dat ik weet, vond haar vooral heel erg braaf. Ook de eerste keer naar buiten keek ze nergens naar
MonteKarlo
Geplaatst: 01-08-13 23:21
Ik heb deze hengst meerdere keren in mn handen gehad op stage. Echt wel een springkanon, maar in de omgang moest je zo uitkijken met hem. Hij kon heel goed boos kijken zoals sommige van jullie paarden ook kunnen, haha.
_PhotoKim
Geplaatst: 01-08-13 23:21
Oh haha, ze is nu best wel van het kijken Maar ze doet wel veel cross en eventing! Springen doet ze super.