Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Zinzi_jewel schreef:Ik ben de trotse bezitster van 2 hele fijne brave paarden , die ook erg fijn kunnen lopen . De oudste van de 2 is al onder zadel , het is zeker geen flegmatische slaper in t werk ! Ook aan dit paard moet je rijden , echter ze is koel , spannende dingen is ze maar even van onder de indruk en dan even spanning en weer doorwerken .....
Tja , het is een gelderse merrie , en die willen de meeste ruiters niet !!!!
Waarom niet , vraag ik me keer op keer af ?!
Het huidige fokbeleid is best oké , alleen je moet als aspirant koper je eigen kunnen niet.overschatten en je niet blind staren op dat mooie fok lijntje ...... En daar hapert het , iedereen droomt van en dressuur kanon of in elk geval een bewegingsgeweldenaar onder de kont , maar je paard kan alleen maar uitblinken.samen met jou ...
Dus je moet een kopen die je past
ismy schreef:[naam verwijderd] wat bedoel je met instant satisfaction? Wij hebben er twee nakomelingen van op stal $
ismy schreef:Saffier schreef:Een fokker kan fokken zoals hij zelf wil. Als er geen vraag is naar een betreffend paard dan zal het niet verkocht worden.
En meer recreatie paarden fokken? Zijn er niet al genoeg rassen (en fok richtingen) die wat "makkelijkere" paarden hebben?? Ik denk dat het probleem hem meer zit in mensen die voor zichzelf niet de juiste keuze weten te maken en graag willen showen met hun paard, dan wel vergeten dat het paard te heet voor hem / haar is, maar er vervolgens nog wel 6kg brok per dag in stoppen en het beest ook 24/7 op stal laten staan.
En hier ben ik ook mee eens! Mensen zien soms zelf niet goed welk type bij hun past en zijn zelf zo eigenwijs om dat 'mooie' paard te kopen. Toch gaat er dan heel wat mis. En inderdaad genoeg recreatie rassen!
@piezze Er zijn idd te weinig mensen die er daadwerkelijk echt verstand van hebben als ze een paard nemen. In sommige gevallen gaat dit goed en soms ook niet. En toch zijn wij erg eigenwijs als het gaat om de paardensport. Hier heeft natuurlijk iedereen zijn eigen mening mee. Maar ik kan mij hierzelf ook op betrappen.
Tosca2 schreef:Er zijn misschien wel genoeg recreatie rassen, maar mijn mening is wel dat ze van juist die rassen iets proberen te maken wat het niet is. Kijk maar naar de haflinger, pony bij uitstek voor de recreatieruiter, maar als ik zie wat ze nu fokken... Allemaal NF in een vos kleedje, en dat vindt ik dan geen recreatieras meer. Geef mij maar die ouwe boere knol van vroeger
ismy schreef:dat snap ik ook nog steeds niet..
voor sommigen is het een hobby.