dressuur met een trekpaard, wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Semmerd

Re: dressuur met een trekpaard, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:47

Chris heeft een heel klein bekkie hoor, hij doet het op maatje 14,5 :D en die heb ik uit de ruitershop bij mij in de buurt.. Hebben ook een site; www.ruitershop.nl
Ik heb ook een bitje weg bij de paardenschuur; http://www.paardenschuur.nl/?page_id=2
Die was wel 15,5 voor een dubbel gebroken bustrens die eigenlijk gewoon een bustrens is maar
als hij daar doorheen dendert dan kan het een ongebroken zijn.. weet even niet hoe die heet??..
Maar die hebben hun ook = )

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:15

Ik snap welk bit je bedoeld. Weet ook niet hoe die heet.

Dankjewel voor de site's. Nikita heeft 15,5 cm nodig. Anders zijn ze echt te klein.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:39

ik heb een 17.5 van dubbelgebroken en enkelgebroken, en die BA is een 18.5.
Bitjes heb ik besteld op kaltblutshop.de (dacht ik, alleszins de kaltblutshop) en de BA bij nickyskeet.nl
die BA is eigenlijk een beetje een ongebroken bitje, maar anatomisch gevormd, en beweegbare ringen zeg maar, een vrij dun bitje, maar wel heel fijn (en ze lopen er niet snel doorheen)
de belg dat bij mijn jonkie staat neem ik aan de hand al aan een liverpool op het 3 de gat, en die loopt zelfs daar doorheen ...

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:57

Als iemand trouwens weet hoe zo'n bitje heet! Hoor het graag :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:03

Hermien Overmars rijdt/reed haar Tinker (van oorsprong immers ook een trekpaard :D ) Carlos in het ZZ-licht. Dit artikel is van een jaar geleden:
http://www.horses.nl/horsesnl/nieuws/18 ... gde-tinker

Heb ze ook live gezien: imposante verschijning :j (plus zeer sympathieke amazone :) )
Afgelopen jaar is het wat stil geweest rond het duo, maar ik geloof dat ze wel weer van plan was hem op te pakken :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:09

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:17

Even je link gespiekt, nee dat is hem niet, het is eigenlijk gewoon een dubbel gebroken bus trens maar
als je er goed druk op zet (dus als je paard er vandoor gaat of er doorheen dendert) word het een ongebroken. Maar zo'n Dangerbit is het zelfde princiepe? Want die ziet er uit als ongebroken..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:22

die link was geen dangerbit dat ik toonde, die link is de Billy allen ;)

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:24

Ik lees te snel! De billy allen is het dan niet, maar dan inderdaad de dangerbit! Thanks :)

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:26

Alleen zie ze op internet als watertrens maar zag hem in de winkel echt als bus.. Nou ik zoek even verder :)

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:14

kuch kuch, ff het stof afvegen van dit topic _O-

Bij ons op de Manege heeft gisteren een Belgisch trekpaard de punten behaald om naar het L1 te mogen. Echt grappig! Hij doet het ook super goed hihi

Mocht je willen weten welke Brabander: http://www.stoeterijderoswaard.nl/onze- ... it-gedacht

*D

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:11

Leuk, kom dit topic per toeval tegen. Ik heb zelf nu 5 wedstrijden met mijn Belg gereden. We rijden nu nog onofficieel mee in de HTC competitie maar gaan waarschijnlijk startkaart aanvragen binnenkort. Ze is nu 1 jaar en een paar maanden onder het zadel en doet het super. Pikt dingen heel snel op. Ik rijdt haar met een dubbelgebroken watertrens wat prima gaat.

In de HTC competitie rijdt er een trekpaard mee in de Z2. Zo gaaf om te zien.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:59

Wat is het rustig hier.

Horse1984: Wat leuk dat je al een aantal wedstrijden gereden hebt :D
Heb even in je profiel gespiekt en je hebt echt een knapperd hoor.

Calypso: Gaaf dier :D Vind het alleen wel jammer dat ie met een pessoa bit gereden word. Maargoed daar kan jij natuurlijk niks aan doen ;)

Hier ligt het trainen helaas een beetje stil. Nikita is een aantal weken terug hoefbevangen geraakt en heeft daarna nog 2 hoefzweren gehad. Nu zijn we wel rustig aan het stappen maar echt trainen is het nog niet.

Wel reageerd ze de laatste tijd heel goed op het bit. Volgens mij moest ze er gewoon aan wennen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 18:38

sorry dat ik hier niet meer heb gereageerd, trekpaard wat ik reed is verkocht, haar baasje redde het financieel niet meer, erg jammer, rijd nu wel sinds 1.5 maand op dezelfde stal 2 Friezen dus blijf wel lekker rijden, maar niet meer op een trekpaard, blijf jullie wel volgen hoor :)

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:15

@moppielover: jee dat is nogal wat. Maar als ik het goed begrijp gaat het de goede kant op! Dan kun je hopelijk binnenkort weer gaan trainen! Gewoon idd rustig laten wennen. Het ene paard heeft er soms wat meer tijd voor nodig.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:52

Miepie: Ik blijf het echt jammer vinden dat ze verkocht is.
Gaat het nu wel goed met je? Of mis je Sara nog heel erg.

Horse1984: Het gaat idd de goede kant op :) De bak bij ons is helaas erg zwaar door de droogte dus voorlopig houden we het even bij wat stappen maar zodra de bak wat beter word gaan we kijken of we al wat op kunnen bouwen. Ze krijgt iig alle tijd die ze nodig heeft.

seran313

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:55

Goed dat je voldoende tijd neemt, en als ik het goed lees gaat het weer beter met haar, wat ook geweldig fijn is.

@Miepie77: balen zeg, maar wel fijn dat je nu 2 friezen rijd, dat is ook gaaf.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 18:19

@moppielover en seran313 : was idd erg balen en mis haar best hoor, maar die 2 Friezen die ik nu rijd zijn ook erg lief, dus heb het lekker druk met ze :)

Kaatje345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:01

Hoi allemaal,
Ik was opzoek naar info over dressuur met een trekpaard en kwam dit topic tegen. Ik borduur ook graag nog even op dit onderwerp verder ;)

Ik heb sinds 5 maanden een belg(ruin). Hij wordt in mei 5 jaar en hij meet nu ong.1.70.
Ik heb hem net ingereden en rijd het liefst met zijn 'baby-bit :X. Dat is een dubbel gebroken bustrens. We hebben al enkele buitenritten gemaakt en helaas moet ik dan wel een stang indoen want hij is er wel een paar keer in gallop vandoor gegaan. Maar ach, met stang houd ik hem ook niet eigenlijk.

Nu de zaaitijd is aangebroken kan ik niet meer op de boerderij rijden dus moet een stuk over een bestwel drukke straat naar een bak.
Heerlijk, een bak! Beter dan een akker (waar je bijna geen figuren kan maken omdat je dan een paar aardbeiplantjes mee neemt..) of een ongelijk weiland ;)
Ik vond het geweldig om met hem aan het werk te zijn. Hij moet nog veel ballans leren dus veel figuren rijden en van die oefeningen. Ik heb vroeger bij een dressuurstal gereden maar op Karelte is het helemaal geweldig! Je ziet bijna een vraagteken boven zijn hoofd als hij het niet begrijpt en ineens valt het kwartje. Dus ik ben van plan hem wat in dressuur door te rijden. Erg leuk om jullie verhalen te horen.
Afbeelding

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:08

ik weet wel dat er vanuit de KVTH wedstrijden worden georganiseerd in Noord -Brabant en Limburg, misschien kun je daar een keer aan deelnemen.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:20

Seran: Dankjewel :) Ze krijgt alle tijd die ze nodig heeft. Liever te langzaam dan te snel opbouwen.

Miepie: Fijn dat de 2 friezen het verdriet een beetje verzachten :)

Momomo: Welkom, wat een gaaf trekpaard zeg :D Daar is Nikita met haar 1,55 maar mini bij :P
En dat vraagteken boven hoofd en kwartje vallen herken ik :P Nikita is nu bijna 10 en ik ben haar sinds september ongeveer aan het inrijden. Vooral basis nog dus maar ik herken precies wat je zegt.

Kaatje345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 23:17

Hoi moppielover, leuk, dan zijn we ook ongeveer evenlang bezig :)
Wat jammer dat ze last van haar hoeven heeft gehad Hopelijk gaat het snel weer wat beter. Lekker stappen is ook nog eens ideaal om aan het bit te wennen denk ik. Was ze een stang gewend? (of staat dat op pagina 1 :s)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 23:25

Iemand op de stal waar ik vroeger rondhuppelde reed ook dressuur met haar trekpaard :j Was enorm grappig om te zien omdat zij zelf ook echt maar heel klein was, nog geen 1.60 := Paard was echt een tank, was ook nog vrij jong. Denk dat het misschien wel dezelfde is die hier al eerder genoemd werd in Zeeland. Weet niet precies welk niveau, kon i.i.g. netjes lopen en wat moeilijkere oefeningen!

Veel succes, vindt het altijd leuk om een paard van die lieve reuzen tussen al die sportpaardjes te zien!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:42

Momomo: Haha, wat grappig :) Dankjewel, Opzich loopt ze nu wel goed maar ik ben liever te voorzichtig dan dat we te snel gaan. Ze heeft altijd voor de kar/huifbed gelopen idd met stang. Ze was dan ook geen trensbit gewend en ik rijd liever met trens dan met een stang. Opzich reageerde ze er wel fijn op maar ze was heel onrustig aan het kauwen enzo. Nu niet meer zo erg. Nu reageerd ze super op het bit en speelt er een beetje mee maar echt onrustig is ze niet meer.

BaileyMix: Haha, ik zie het al helemaal voor me :P Ik lijk met mijn 1,78 zelfs klein op Nikita en Nikita is maar 1,55.

Vandaag weer lekker gereden. Voor het eerst weer een half rondje gedraafd op beide kanten. Dat ging best netjes. Merk wel dat ze echt haar conditie helemaal kwijt is en ze is behoorlijk stijf. Maar met rustig bewegen komt dat allemaal wel weer goed.

Kaatje345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:43

@ BaileyMix, klinkt als een geweldig span!
@Horselover. Die conditie is ook wat he? Echte diesels volgens mij. Rustig op gang komen en daarna uren kunnen stappen. Maar owee als ze even gas bij moeten geven. Die van mij werd ik de wei opgejut door een minieshet. Hij was helemaal buiten adem! En die mine huppelt fris door!