dekadvies kwpn voorlopigkeur prok merrie v.houston

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: dekadvies kwpn voorlopigkeur prok merrie v.houston

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:47

je zegt hier boven of amazing of cadans iets is, dat zou ik niet doen. wat vind je van easy game die vind ik dan leuker of zhivago.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:08

Moet zeggen dat ik alle hengsten in de verrichting niet zo spectaculair vind.... Maar hij heeft gewoon een onwijs goed galoppade, goede draf (niet de ruimste, maar wel met heel goed achterbeen - typische Ferro draf dus en daarnaast is de draf de enige gang die je kunt 'bewerken' itt de galop en stap) en lijkt ook een prima karakter (werkwillig) te hebben. En hij heeft veel maat en formaat.

Maar anders zou ik idd eens naar hengstenshows gaan. Dreamboy zal vast op wat shows verschijnen :D Altijd handig om ze in het echt te bekijken.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 18:13

ik ga naar de hengstenshow van brinkman dus dan zie ik dreamboy zo wie zo :j
dank je voor het meedenken smeetjoew!

nicky_rilana zou je kunnen onderbouwen waarom je op easy game komt? wat die hengst spreekt me totaal niet aan :n

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:16

die is zo lief, en geeft dat karakter ook door. is ook redelijk groot wat jij wilde, en ik vindt hem zelf ook heel gaaf om te zien

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:18

smeetjoew schreef:
Moet zeggen dat ik alle hengsten in de verrichting niet zo spectaculair vind....

Maar anders zou ik idd eens naar hengstenshows gaan. Dreamboy zal vast op wat shows verschijnen :D Altijd handig om ze in het echt te bekijken.

Ik moet zeggen dat de hengsten tijdens het verr ond. zich natuurlijk laten zien. zoals ze daar lopen, zo zijn ze.
Op hengstenshows zie je vooral een "show" natuurijk mooi als de paarden zich goed laten bewerken tot een mooi voorbeen, mooie houding e.d. maar ik zie liever de hengsten lopen zoals ze zijn, daarom is het verr ond zo fijn, je krijgt een beeld van de hengst zoals ze zijn zonder de hele trucken doos.

Persoonlijk vind ik Chippendale een hele fijne hengst wat misschien goed bij de TS's paard zou passen.
Apache misschien ook? Beide snel in de reflexen en mooie confirmatie.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:49

sliertje schreef:
smeetjoew schreef:
Moet zeggen dat ik alle hengsten in de verrichting niet zo spectaculair vind....

Ik moet zeggen dat de hengsten tijdens het verr ond. zich natuurlijk laten zien. zoals ze daar lopen, zo zijn ze.
Op hengstenshows zie je vooral een "show" natuurijk mooi als de paarden zich goed laten bewerken tot een mooi voorbeen, mooie houding e.d. maar ik zie liever de hengsten lopen zoals ze zijn, daarom is het verr ond zo fijn, je krijgt een beeld van de hengst zoals ze zijn zonder de hele trucken doos.

Persoonlijk vind ik Chippendale een hele fijne hengst wat misschien goed bij de TS's paard zou passen.
Apache misschien ook? Beide snel in de reflexen en mooie confirmatie.

Ben het met Sliertje eens. Ik kijk ook liever naar de verrichtingsonderzoek. Loopt een paard daar slungelig dan wil ik dat ook graag weten. Zonder truukjes. Je ziet de paarden eigenlijk zoals ze zijn. En je ziet in het halfjaar - jaar erna hoe ze in het werk gegroeid zijn. Geen passageachtige draf of met teveel druk bovenin gereden. Dat geeft altijd een verkeerd beeld. En fokkers willen graag weten waar ze aan toe zijn.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 19:36

nicky_rilana schreef:
die is zo lief, en geeft dat karakter ook door. is ook redelijk groot wat jij wilde, en ik vindt hem zelf ook heel gaaf om te zien

maar behalve dat kan de hengst toevoegen? en ik zag in de berichten dat je bijna overal easy game voorstelt?
voor alleen maat en karakter kan ik zoveel hengsten kiezen :j
http://www.youtube.com/watch?v=YDLBRicRhxs
en op bovenstaande filmpje vind ik hem ook niet goed lopen :n nee deze hengst zou ik absoluut niet gebruiken :o

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:58

Cadans vind ik een erg mooi paard, ook de moederlijn is goed bewezen. Jammer dat er nog niet veel nakomelingen van bekend zijn en ik weet niet echt of hij maat door fokt. Dreamboy ken ik niet zo goed dus daar kan ik geen mening over geven. Persoonlijk zou ik ook voor apache gaan, daarmee hou je de beweging van je merrie, die is al meer bewezen dan de jongere hengsten en nakomelingen hebben een fijn karakter. Weer heb ik hiervan geen idee of hij maat doorfokt. Charmeur fokt maat, beweging en een goed karakter door alleen daarvan is het dekgeld wel duur.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 20:41

charmeur is idd duur maar op 50 euro ga ik natuurlijk niet moeilijk doen > max was 1200! charmeur vind ik een mooi paard zeker weten! heb hem ook in het echt gezien. groot paard met zeer goede beweging! maar deze wou ik niet gebruiken bij waika.

apache vind ik te duur 1450 exl.

:o zit ik net nog even rond te speuren :') kom ik filmpje van eindpresentatie tegen en die had ik dus nog niet gezien :+
maargoed to the point :j hier vind ik dreamboy WEL erg aansprekend!

chippendale staat nog steeds op het lijstje :j

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 20:13

nog mensen met advies?

heb net even een duidelijkere stand foto gemaakt (voor zover ze mee wou werken) en even gemeten 1.67m en een beetje.
Afbeelding
Afbeelding

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:29

Chippendale :) blijft goed.
Voor jouw merrie zeker een hengst die lengte in het voorbeen toe kan voegen en bergop beweegt.
Heb je Davino VOD al bekeken? (Hotline x Michelangelo) Erg fijn paard, goede rijdbaarheid en een uitermate fijn karakter!
http://cms.kwpn.nl/mediafile/0003/9055/ ... V.O.D..pdf

Zou maar zo eens mooi kunnen worden :)

Afbeelding

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 20:51

dat is een mooie hengst met veeel maat! 1.76m phoe..
ik zal er eens naar kijken dankje!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 21:05

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:26

En goed voor bloedspreiding, dat is binnen de fokkerij ook wat waard..
Mooie foto's van de keuring, dan tonen ze gelijk anders he :)

Het rapport van het kwpn zegt natuurlijk al veel, waaruit je iets op kunt maken m.b.t. jouw merrie.
Laatst bijgewerkt door sliertje op 20-02-12 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 22:30

ken je de hengst persoonlijk?
en heb je nog meer hengsten die ik kan overwegen volgens jou?

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:57

Jij ook nog niet eruit? :D

Ik dacht dat ik gekozen had, maar toch twijfels weer.
Mij spreekt Davino heel erg aan :j
Ook in Den Bosch, wat een leuk, mooi paard. En hij wordt ook echt heel eerlijk gereden, die gaat lang mee op deze manier :j

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 12:00

ja kel toch nog weer twijfels! haha ach ik heb nog even de tijd dat scheelt :+
vrijdag eerste hengstenshow! eens kijken wat ze hebben daar :j

maar jij toch wel? of ook weer niet?

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:06

lisch schreef:
ja kel toch nog weer twijfels! haha ach ik heb nog even de tijd dat scheelt :+
vrijdag eerste hengstenshow! eens kijken wat ze hebben daar :j

maar jij toch wel? of ook weer niet?

Wel niet wel niet wel niet.....

Eigenlijk ben ik toch wel heel erg gecharmeerd van de D jaargang hengsten :o Davino spreekt me heeeeeel erg aan :j Desperado vind ik ook een hele aansprekende hengst (meer dan Dream Boy) alleen ik weet niet waar ze die ter dekking aanbieden.....
Dorado (Krack C) vind ik ook hel interessant. Eigenlijk allemaal interessanter dan Westenwind :o

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 12:43

haha genoeg om overna te denken! op google kun je de hengsten wel vind waar ze ter dekking staan!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:30

Chippendale lijkt mij ook een hele mooie voor Waika,vanwege En het Negro bloed erachter en zijn mooie voorbeen en lengte in z'n rug.

Zardando vindt ik zelf ook een erg aansprekende hengst,maar ik heb er nog nooit een nakomeling van gezien dus geen idee hoe die doorfokt.

Davino vindt ik persoonlijk te veel "een duitser" net te traag in alles.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 18:18

hoi elisa :D :wave:
ja chippendale staat op lijstje :j maar aan de ene kant vind ik het dekgeld wel vrij hoog voor een hengs die zich nog moet bewijzen O:) 1200 euries :$
maar ik heb nog even de tijd om na te denken over de combi O:) dus iemand nog ideeën?

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:31

Ik denk dat inderdaad de combinatie met Chippendale een goede zou kunnen zijn. Hij geeft zeer sterke nakomelingen, die echt goed kunnen bewegen. Zijn allemaal makkelijk in de omgang! Heb stage gelopen bij Van Olst tijdens zijn eerst lichting zegmaar. Maar erg fijne en correcte veulens! Erg mooie merrie heb je trouwens!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:49

Je zou Chippendale's vader,Lord Leatherdale kunnen overwegen..dat vindt ik een mooi paard tot aan z'n lendenen zeg maar..achterkant ben ik niet weg van.Maar jouw merrie zou dat wel moeten kunnen hebben..al zou ik toch liever Chippendale gebruiken dan vanwege het Negro bloed en het daarom eigenlijk verankeren van de kracht in de achterhand.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 19:04

daarom ook chippendale!
Iemand advieseerde ook negro maar daar heb ik nogal wat twijfels bij! Hoewel ik de hengst geweldig vind!
En dreamboy zit weer ferro achter wat mooi is! Fijn karakter goed achterbeen en beste galop niet klein, alleen niet lang maar zal dat een propje worden? Vivaldi zelf heb ik al eens als advies gehad en is ook niet lang....

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:10

Met Chippendale en Negro moet je wel een beetje oppassen dat je geen korte dikke prop gaat fokken. Ik zou dan eerder voor Lord Leatherdale gaan vanwege zijn mooie voorhand en souplesse. Denk dat je met het achterbeen van Houston wel goed zit wat dat betreft.

Dreamboy is misschien niet het meest langgelijnde paard, maar wel een hengst met formaat en grootramig.
Wij hebben onze Houston merrie drachtig van Dreamboy dus het resultaat kun je ergens in mei zien :D