Goed zadel voor AV met gevoelige rug.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elco

Re: Goed zadel voor AV met gevoelige rug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:13

Vraag of Ninon Schutte langs wilt komen..prima service en ze weet waar ze over praat, heeft ook haar eigen zadel maar bekijkt ook andere zadels..

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:35

ik ben zelf ook opzoek naar een geschikt zadeltje voor mijn arabiertje, ik laat me morgen ook adviseren door de zadelmaker.
Mijn arabier heeft ook een zeer gevoelige rug.
Ik heb zelf nu een wintec 500, maar naar een buitenrit van 1,5 à 2 uur begin je wel een stijve kont te krijgen hoor!
Toen ik mijn arabier 2 jaar geleden kocht had ik een blauwe maat boom erin, inmiddels al 2 maten groter door meer bespiering. helaas kan ik nu geen grotere bomen nemen, en moet ik een nieuw zadel.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 22:29

Ja vervelend is het he! Die wintec 500 is denk ik ook op de lange afstanden een stukje minder voor de ruiter :)
Ik ga ook maar eens wat zadelmakers afbellen.

Het vooruitzicht was eerst een paar maanden voordat ik er weer op zou kunnen om van bovenaf ook te gaan trainen, maar de masseuze zegt dat vanwege zijn bijzonder snelle herstel, dit veel en veel eerder gaat uitvallen!

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:56

Ah balen, ik heb ook al 6 weken niet meer kunnen rijden, en ze moet weer een paar weken rust houden. Mag wel longeren.
Mijn deken is s'nachts een keer stuk gegaan (de gesp), daardoor is hij gaan knellen op de schoft. En toen ben ik een paar dagen niet langs geweest, toen ik dus terug kwam had ze een hele erge kneuzing bij haar schoft. En er zit nu een groot stuk dode huid, de helft daarvan is er al af en dat is een vieze wond.
Het nieuwe jaar begint dus niet goed.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 17:12

Sjeetje! Dat is echt heel erg ruk, om het even netjes te zeggen :Y)
Daya was eigenlijk verkocht, maar werd gebeld dat het niet ging na 6 maanden.....

Ik verkocht een ingereden paard, verkeersmak, trailer was een minder puntje, maar met voldoende geduld ging dat prima, hij had lange manen, zat goed in zijn bespiering..... Ik krijg terug een paard waarbij het vooruitzicht is om voorlopig niet te kunnen rijden, zwaar verpest in de rug, alle bespiering volledig naar de knoppen (lees: overbespierd in de hals en onderbespierd in de achterhand... Hij heeft me een nek :|!), geen manen meer, verwaarloosde mok aan 1 van zijn benen, schrikkerig voor ALLES wat met verkeer te maken heeft en eentje die ook met voldoende geduld een ramp is op de trailer.... Erg jammer....
Zo begon mijn nieuwe jaar, hahahaha.

Het gaat nu al stukken beter gelukkig, hij neemt sprongen vooruit. Alleen een zadel... tja...