ervaring dekens bij brede haflinger!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:06

Heb amigo's opliggen 0 gr. en 340 gr. een 150 gr hh zijn allereerste deken inmiddels al zo'n 7 jaar oud en een 100 gr amigo onderdeken. Waarom wil je liever geen onderdeken?

Diana_Mabel

Re: ervaring dekens bij brede haflinger!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:50

Mijn paardje staat dag en nacht buiten en heeft een lekker vacht ze doet het prima op een lichte deken.
0gr vind ik te dun 100gr is prima.
Nu nog even een voordelige op de kop tikken. Er ligt nu een global op en die schuurt vreselijk!miskoop :(

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:25

Amigo past mijn kleine dikkie erg goed! Ze heeft dan maatje 183(iig rond de 185)
en die past goed! Door de beenuitsparingen lijkt het niet zo'n jurk, alleen word haar staart
heel snel goor door de staartriem.
Harry's horse past ze ook goed, alleen moet ze dan maatje 195 :o
Weatherbeeta past niet zo mooi. BR en Pagony passen ook goed.

RoyalDestiny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:28

Die van mij krijgt juist vreselijke schuurplekken van Pagony en HH. :P

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:30

Amigo en bucas passen bij Stef goed :j HH ook wel, maar daar krijgt hij schuurplekken van, horseware past ook wel fijn voor het oog, en daar heeft hij de ene keer wel schuurplekken van en de andere keer niet, weet niet hoe dat komt... Stef is 150 cm en heeft dekenmaat 195 :=

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:06

Ik heb HH dekens als onderdekens, vind die fantastisch. Vooral de HH highliner met zo'n lekker hoog halsje.
Verder heb ik alleen maar Weatherbeeta dekens, super pasvorm op mijn brede tankje!
Tegen schuurplekken spuit ik altijd wat antiklit op de boeg/schouders en ook wat antiklit aan de binnenkant van de deken. Wordt alles lekker glad van zodat t niet schuurt!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:34

Ik zweer bij de dekens van Rambo met het V front closure system. Hierdoor sluit de deken mooi laag op de borst en trekt hij niet bij de schouders en schuurt hij niet.
Ik heb 2 nulgrams regendekens, een zonder hals en een met halve hals en combineer die met de liners van horseware tot de gewenste dikte als het kouder wordt (100 gram/200 gram).
Dure investering, maar de pasvorm is echt super.
De Amigo's en rhino's die niet dat V front hebben, passen duidelijk niet lekker, dat trekt en gaat open staan.

Van de Rambo heeftie maat 6.0 (183) terwijl dekens van Piaffe private label en HH in maat 185 te klein zijn.

Voor mij dus geen andere dekens dan de Rambo's.