@Sodeletuut Ik lees idd alle berichten die er staan, en ik respecteer je mening. Alleen de bedoeling voor speedy is een carriere in de koets. Ze loopt enkel, dubbel, en vierspan. Maar door omstandigheden van de eigenaar kan dit voor het moment niet, omdat Speedy een paard is die beweging, en aandacht heel belangrijk vind hebben ze mij gevraagd haar onder het zadel te leren. Sinds ze onder het zadel loopt zit ze 100% beter in haar vel. Als we alleen maar longe, en grondwerk met haar doen, zie je haar achteruit gaan, omdat ze dit niet echt super vind, maar zodra ze weer een keer onder het zadel is geweest zie je haar opbloeien. Wat ik eigenlijk met dit verhaal wil zeggen, is dat ik niet nog jaren met haar rijd, maar dat ze weer terug voor de koets zal gaan lopen binnen een aantal( denk zelf 2 a 3 ) maanden, en dat het rijden dan op de 2e plaats komt, en ze dan heeel af en toe nog eens onder het zadel zal komen. ( Speedy leeft dus helemaal op als ik met haar rijd, en ik zal dit wss ook blijven doen, ook als ze straks terug voor de koets staat, maar dan gewoon wat minder )( hierdoor krijgt ze ook de kans zoals jij zegt dat haar rug nog kan groeien, daarom dat ik er niet op gereageerd had
)