biks shetlander?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

curly2day

Re: biks shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:21

Die van mij krijgt iedere dag een handje basisbrok, loopt momenteel niet.
Daarnaast krijgt hij beperkt voordroog.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 08:39

Hier krijgen ze iedere dag 1,5 kilo basis brok voor 3 jaarlingen,1 tweejarige en 1 3 jarige. De shet merries daar in tegen krijgen een paar korrels omdat ik er daar een paar bij heb zitten die moeten afvallen.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:44

halve kilo per pony, musli gemengd met sportbrok, en in de wedstrijdvoorbereiding haver erbij

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:51

In plaats van basisbrok zou ik kiezen voor een vitaminebrok, puur voor de vitaminen en mineralen.
Een klein handje per dag.
Dat is hetzelfde als de vitaminekoek, maar dan voor de helft van het geld.
De rest van de vulling en voeding kan een Shet prima uit het hooi halen en zelfs dan moet vaak de rem er nog op.

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:00

ligt eraan, hoeveel werkt hij. staat hij op stal? die van mij kreeg 1 handje alleen voor de vitaminen die er in zitten. hij werkte best hard. maar shetlanders kunnen het ook prima op gras en / of hooi doen hoor!

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:02

Mijnes krijgt nu sochtends en savonds een bult hooi die ie moet delen met een grote KWPNer en ze krijgt savonds meestal een halve pavo summerfit koek. Verder staat ze gewoon in het land waar ze altijd wat te knabbelen kan vinden. En als ze gelopen heeft krijgt ze als beloning ook nog een stuk koek. Loopt sowieso twee keer per week en normaal ook voor de kar maar heeft blessure dus dat doen we even niet meer :).
In de zomer krijgt ze een beetje hooi en 1/3 koek en staat ze op een klein stukje met weinig gras en een tijd in de bak samen met de grote.

Van de lente/zomer bijna bevangen geweest, dus probeer er wel om te denken wat ze binnenkrijgt. Maar staat bij iemand anders, dus heb daar door de weeks weinig vat op.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:24

Niets..
Staan overdag in de wei en s nachts op stal daar hebben ze hooi en meestal een appel of wortel, ze zijn nog steeds te dik en doen op het moment niet super veel

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:33

Ligt er beetje aan hoeveel werk hij heeft gedaan.
Op dit moment doet hij heel weinig dus krijgt hij ook geen brokken.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:20

Mijn Shetlander die snel aan komt krijgt een half handje als hij niets gedaan heeft en een handje als hij wel gewerkt heeft. Mijn andere Shetlander komt niet zo snel aan en krijgt twee handjes als niets gedaan heeft en drie handjes als hij wel iets gedaan heeft. Ze krijgen trouwens Low-sugar biks.

Tovie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:27

Die van mij krijgen een paar happen merriebrok per dag. Ligt een beetje aan de pony hoeveel happen.
Mijn hengsten krijgen niks. Alleen ongeveer 1 keer per week een handje vitamine brokjes.
En mijn merrie die binnen staat krijgt 's octends 0,5kg zonder van subli en 's avonds 0,5kg zonder.
Verder krijgen ze allemaal onbeperkt ruwvoer.