Is dit ook zo bij jou haflinger?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:36

mijn verzorghaflinger is wel druk buiten, maar dat is altijd zo, maar wel te houden, en haar eigenaar kan het verder nix schelen.

xSimonee

Re: Is dit ook zo bij jou haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:19

Mwah, valt wel mee. Ze is wel wat actiever nu, maar niet veel drukker ofzo. Ze is eigenlijk altijd best druk namelijk haha

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:14

Nee hoor nergens last van, laatst nog een buitenrit gedaan na een aantal weken niet echt gereden te hebben.

Niks aan het handje.

Tja je moet wat als de bak een zwembad is.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:35

EliseXJoelle schreef:
Geen last van. Zomer of Winter hij is even eigewijs. Het is ook opvoeding denk ik, als jij vanaf het begin laat merken wat wel en niet kan, weten ze dat donders goed hoor! :D

Je kan soms opvoeden wat je wilt maar als die van mij het in zijn bol had hielp er niets hoor... dan kreeg je altijd alleen maar vliegles...
Tuurlijk weet hij wat wel en niet kan maar je weet gewoon dat Haflinger lang puberen dus vanaf 4 tot 8 en dan het wel allemaal wel goed vinden en dan weer rond hun 16e gaan puberen.

je ziet zo vaak kinderen.... jonge haflinger, .. is zo leuk maar vergeten de pubertijd helaas..... dan denk ik kom op kind koop een leuke welsh ofzo want je haf staat over een half jaar weer op MP omdat hij niet te handelen is.. zo sneu en je ziet het zoooo vaak.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:49

Mijn Haf heeft er ook last van. Hoewel het deze winter tot nu toe heel erg meevalt. Hij is alleen een beetje vlotter (niet erg!) en hij moet soms van iets doms schrikken zoals een staldeur die opengaat XD Maar ik heb het erger met hem meegemaakt, dan had ik een dag gewoon niet gereden, en dan stapte ik erop. Eerste paar passen gaan goed en dan begon hij te bokken met vier benen in de lucht, en dat net zolang tot ik eraf lag, daarna ging hij rondjes rennen. Maar dat heeft hij tot nu toe nog niet gedaan, terwijl hij nu geschoren is en vorig jaar niet XD

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:51

Ja maar hij is ook weer een jaar wijzer geworden he.... ;-)

Hoe ouder de mijne wordt hoe relaxer hij wordt.... wel erg fijn om mee te maken hoor hahahaha

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 20:00

ja dat snap ik Mando :D

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:17

Vroeger bij die van mij ook wel, maar laatste jaren gelukkig geen last meer van.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:46

Nou, mijn verzorghafje is juist slomer in de winter! In de zomer zit ie vol energie, maar zodra het slechter weer wordt, is ie vaak niet meer in voor galopjes en ook loopt hij vaak heel langzaam :P Is natuurlijk niet altijd zo, hoor ;)

hanka_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:54

Geen last van, die van mij is altijd druk haha...

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:05

EliseXJoelle schreef:
Geen last van. Zomer of Winter hij is even eigewijs. Het is ook opvoeding denk ik, als jij vanaf het begin laat merken wat wel en niet kan, weten ze dat donders goed hoor! :D

Die van mij dramt wel vaak door als hij moet stilstaan, dikje op zijn kont en meneer staat stil :+ (tikje is normaal dat ze voorwaartser moeten en actiever achterhand gebruik)

Ben het niet helemaal met je eens. In de zomer is mijn haf echt sloom en lui. Ik durf er dan zelfs mijn moeder op naar de bossen te sturen (en dat zegt wat :P ) en zo gauw het wat kouder begint te worden gaat er een knopje om en is ie niet meer te houden. En ja mijn haf is fatsoenlijk opgevoed en tijdens de bosritten wanneer zijn uitbarstingen het ergst zijn ben ik altijd streng en consequent. Mijn haf wordt al weer 11 en zolangs ik haar heb is dit al zo. Is denk ik gewoon een stukje dat bij mijn hafje hoort. Ik vind het ook niet zo erg, maar wel opvallend dat zoveel hafjes hier last van hebben.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:07

Dit heeft niets met haflinger zijn te maken
dit heeft elk paard wel ..
mijn welsh is in de zomer oom een stuk makkelijker als in de winter dan is het net een bommetje .
me haflinger daar in tegen is nog maar 1 jaar .
en altijd even sloom .