mirano schreef:Pallisa kreeg steeds meer problemen met artrose en had een licht gekanteld hoefbeen. Vorige winter was het al heel zwaar voor haar. Van de zomer heeft ze lekker pleegtante gespeeld bij 2 avs nichtjes Zapora ZW en Saresha ZW. Vooral de laatste beschouwde ze als 'eigen'. Beide vos met hele lichte manen. Eigenlijk zou ze aan het eind van de zomer al inslapen, maar dan komt het moment en wordt het toch wel heel moeilijk. Rennen deed ze niet meer, maar wist nog wel ontzag op te wekken bij de andere paarden. De extreem natte december maand deed Palisa echter de das om en haar benen begonnen echt zeer te doen en wilden niet meer. We hebben toen de knoop maar doorgehakt. Ik heb zelf geen veulen meer bij haar kunnen fokken, maar zie haar wel terug in haar familie. ( nog een halfzus en haar nichten en neven)
Ik vond dat ze een geweldig karakter had!!! Ze was een beetje afstandelijk, maar vertrouwde je volkomen. Daarin leek ze ook erg op haar oudere halfzus Scarlett(Nizjni). Het waren beiden ook echt 'wijze dames'.
Ik heb nog wel foto;s van Palisa, maar ben niet zo handig met plaatsen. Stuur maar even een pb met een email adres als jullie willen.
Mijn ervaring is dat Nizjni kinderen taaie paarden zijn en als ze pijn hebben is dat moeilijk te merken. Ze gaan gewoon door en eventueel voor je door het vuur. Ik kan er wel een boek over schrijven.
Allereerst wil ik u condoleren met uw verlies. Ik moet er zelf niet aan denken. Alsook bedankt voor deze
informatie. Vind het erg spijtig dat ik haar nooit heb kunnen ontmoeten. Wat het karakter betreft moet ik
eerlijk bekennen dat mijn Jelena nog al een echt merrietje is, alle aandacht voor haar, wel wanneer het
haar uitkomt. Altijd overal bij willen zijn, behalve als er eten is, dan moet ze daar eerst voor zorgen.
Ik stuur je zo mijn adres, ben echt wel nieuwsgierig naar haar voorkomen, of ik er iets van Jelena in herken.
Bedankt voor de informatie over Palisa!