Zo komen we alweer wat verder dank je Andretti zou idd nog wel kunnen passen op Ferro terug fokken vind ik niet zo erg Wynton heb ik echt helemaal niks mee.
Misschien een beetje off topic maar was er niet ook een Hofrat uit Annabel aangewezen vorig jaar, heeft die geen verrichting gelopen? Die vond ik dan beter passen dan een Bretton Woods... Chagall is denk ik niet echt jouw type toch?
Don Tango durf je niet omwille van zijn afvlakking?
edit.. niet uit Annabel, die was uit de moeder van Adamo en Cadans.
Laatst bijgewerkt door Rhea op 22-12-11 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt
fokfanaat
Geplaatst: 22-12-11 13:10
als je naar de 1e bez bent geweest kies je 100 x liever voor wynton dan westpoint denk ik.
Maar niet een hengst totaal afkeuren vanwege een paar nakomelingen die tegenvielen... Heb meerdere hele fijne Westpoints gezien, dus ze zijn niet allemaal slecht en lelijk Echter lijkt het me geen goede match met deze merrie gezien haar maat en formaat.
Wynton zou ik echter geen gekke optie vinden. Geeft net aan lengte genoeg, maar deze merrie heeft zat lengte. Verder kunnen ze goed bewegen, goed achterbeen(vlug), goed schakelen, sterke bovenlijn en mooie types.
s0173957
Geplaatst: 22-12-11 13:33
Albert schreef:
Waarom niet Rotspon zelf?
Rotspon heeft al enkele goeie nakomelingen lopen, maar wat brengt hij juist bij aan de merries?
essiesilly
Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-11 13:40
Sorry maar Wynton word m echt niet, hij doet me niks. Zou idd heel graag don tango gebruiken maar idd die afvlakking
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik
Ik gok om zijn goede galop en massa maar ik zou er zelf niet voor kiezen. AS is niet vlugger in galop, althans niet van nature.... De hengst loopt bijzonder goed onder Theo maar als ik terugkijk hoe hij daarvoor liep durf ik het niet aan.
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik
United ben er wel erg wild van... geen aparte veulens, geen chique hoofden, kans op een grote.... maar; fijn bewegen / veel tact / goede galoppade / goed schakelen, dus wat wil je nog meer?
idd, als veulen niet opvallend, maar komen in het werk bovendrijven.
essiesilly
Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-11 22:54
zeker, heb zelf een united dus weet wat je bedoeld maar ik wil wel dat het past en aangezien mijn united 1.84 is en ik al een paar meer groooote uniteds heb gezien en niet al te veel front durf ik het denk ik niet erg aan op deze merrie
parnassia
Geplaatst: 23-12-11 00:12
negro? past op lang niet alle merries, heel veel merries beslist niet, en is nu natuurlijk ineens een 'hot item', maar zou misschien nog niet eens zo'n gekke keuze zijn galoppade, geslotenheid, kracht Johnson denk ik dat je een te groot / "iel" paard zal krijgen, m.i. zijn ze eerst niet al te groot/popperig, maar zijn het wel laatbloeiers
foutje, beetje teveel ferro ja... was te laat op de avond. Vond Negro wel leuk gevonden... Tsja, mijn keuze zou misschien een wat degelijk fokkende hengst zijn, niet al te groot, met veel balans / schakelen. Voor een jonge merrie zou ik sneller kiezen voor een oudere, wat meer bewezen hengst. Maar kan daar zo 123 verder ook niets bij bedenken. Jongere hengsten; Andretti vind ik zelf ook wel passen, maar Special D zelf vind ik wat teveel met de hak naar de staart bewegen, en een Sandro Hit fan ben ik beslist niet. Charmingmood is dan wat jonger, zelf niet spectaculair, maar vind hem erg fijn gefokt met bewezen (sport)ouders.
essiesilly
Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-11 21:45
tango is nog geen gekke optie, al weet ik niet veel van de nakomelingen ohz.. behalve dan de "bekende" zhivago ben ik niet zo weg van.. ps, ik ben ook helemaaal geen sandro hit fan! maar andretti is wel een fijn paard vind ik
parnassia
Geplaatst: 24-12-11 22:07
heb een drachtige merrie van Tango . vind hem ook geweldig gefokt, en hij bewijst zich ook nog eens op het hoogste niveau. Stond een leuk stukje over hem in de laatste IDS. Hij geeft ook geen superdeluxe keuringspaarden, en misschien dat je een (erg) grote krijgt.
essiesilly
Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-11 22:12
ik vind hem ook super gefokt, idd hoogste niveau is ook een zeer groot pluspunt! maar weet nog niet zo wat ik van de nakomelingen moet denken omdat ik er niet veel van onder het zadel ken
parnassia
Geplaatst: 24-12-11 22:15
ben ik met je eens, heb ook enorm getwijfeld om hem te gebruiken. Wel gedaan ivm bovengenoemde redenen en omdat ik denk dat zijn nakomelingen ook laatbloeiers zijn. Zijn front en uitstraling vind ik ook grote pluspunten. http://cms.kwpn.nl/mediafile/0002/9657/ ... levend.pdf
smeetjoew
Geplaatst: 25-12-11 00:10
Tango geeft ze een beetje degelijk dus merrie moet wel genoeg bloed hebben. Wij hebben zelf twee hele leuke veulens van Tango gefokt. De eerste heel luxe, de tweede wel wat degelijker. Je moet er wel rekening mee houden dat Tango zelf enorm (!) steil gekoot is.